Activision och Blizzard går samman

Medlem
Skrivet av bondmaster:

vi har ju alltid 3drealms

underbart ironiskt

kan ni inte skriva om nyheten så den blir korrekt förresten? det är vivendi som köper en majoritet av aktierna i activision, gör det till en del av vivendi games (där det är i gott sällskap av blizzard och sierra) och döper om det till activision blizzard - blizzard heter fortfarande blizzard entertainment, inc.

anledningen till att de byter namnet är nog att de ska kunna utnyttja varumärket "blizzard" som är välkänt bland 9 miljoner spelande wow-fantaster när de ger ut spel med hjälp av activision blizzard - men det är ju bara min hypotes..

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av bondmaster:

vi har ju alltid 3drealms

underbart ironiskt

kan ni inte skriva om nyheten så den blir korrekt förresten? det är vivendi som köper en majoritet av aktierna i activision, gör det till en del av vivendi games (där det är i gott sällskap av blizzard och sierra) och döper om det till activision blizzard - blizzard heter fortfarande blizzard entertainment, inc.

anledningen till att de byter namnet är nog att de ska kunna utnyttja varumärket "blizzard" som är välkänt bland 9 miljoner spelande wow-fantaster när de ger ut spel med hjälp av activision blizzard - men det är ju bara min hypotes..

Nå tur att majoriteten av mänskligheten inser att WoW är bajs (eller så saknar de computah + broadband

Medlem

Tja öh, det här var verkligen en överaskning.

Jag håller med vissa om att Blizzard borde fortsätta som en individuell och egen spelfirma. Men samtidigt måste jag säga att denna nyhet intresserar/glädjer mig lite, då med tanke att Diablo 3 kanske kommer lite snabbare.

Sedan är verkligen inte activision och vivendi dåliga, inte blizzard heller för den delen. Och det jag känner med dessa utvecklare/utgivare vad ni än vill kalla det, är att dom brukar släppa kvalitets produkter. Så om något så tror jag att dom blir starkare tillsammans. Men som sagt, kan ju ge dåliga problem med "alltför" påskyndade släpp av spel etc, vilket vi verkligen får hoppas att det inte blir.

Ps, Electronic Arts = EA och Activision Blizzard = AB?


signatur

Nämen!

Medlem

@Varvarg
vad jag sagt i massa posts redan.

:/

@Struggle
Blizzard har vart ägt av Vivendi Games länge - inget förändras där.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Detta kommer att bli bra, ingen tvekan om det!

Medlem

Jag ser inget fel i att två toppenutvecklare äntligen kan börja sammarbeta.

Vivendis företag brukar överlag göra bra spel så jag tycker att Activision passar bättre där än hos EA (vilket antagligen bara skulle vara en tidsfråga annars).

Och monopol lär vi inte behöva oroa er för. Vivendi, EA, Sony och Microsoft är alla stora och har mycket pengar bakom sig så jag ser inga risker där.

Btw jag ogillar hur alla ska klanka ner på Blizzard hela tiden. I stort sätt alla spel de gjort har blivigt enormt populära.

DarthZ, du behöver garanterat mer hjärna i Starcraft och Warcraft 3 (har du sett en världmästerskaps match i WC3?) än i Call of Duty.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Enda fel jag ser i detta är namnet "Activision Blizzard" otroligt ghey.

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

.... så jag tycker att Activision passar bättre där än hos EA (vilket antagligen bara skulle vara en tidsfråga annars)

Fast Activision var väl redan innan sammanslagningen större än EA. Iaf sätt till senaste årets intäckter.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Nyheten är ju helt felaktig.

Det är Vivendi Games och Activision som blir ett företag, Blizzard nämns bara för att det är största namnet inom Vivendi Games.

Vivendi kommer alltså äga Activision också, det är det som händer egentligen.

Precis, korrekta nyheter skall det vara. Även Sierra, Sierra Online och Vivendi Mobile Games ingår i Vivendo Games som slås samman med Activision i och med Vivendis uppköp av 52% av aktierna.


signatur
Medlem
Skrivet av Spal:
Skrivet av Naraccas:

.... så jag tycker att Activision passar bättre där än hos EA (vilket antagligen bara skulle vara en tidsfråga annars)

Fast Activision var väl redan innan sammanslagningen större än EA. Iaf sätt till senaste årets intäckter.

Skall man snacka storlek måste man ju kolla på omsättning och där var EA dubbelt så stora som Activision 2006 och trenden verkar hålla i sig.


signatur
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av SWEBarb:

fan va lamt blizzard me alla sina miljarder kan stå själva.. sunkiga activision ger jag inte mycket för.

hahaha, skojig kille. Activision står ju som utgivare för oändligt många stora titlar, men nä Quake serien suger ju verkligen. dom är ju knappast som EA och försöker tala om för sina utvecklare hur spelen skall se ut... ID har ju sammarbetat med Activision så länge jag kan minnas. Men, men smaken är ju olika tack o lov!

Hade till exempel EA stått som utgivare för Quake hade vi nog varit uppe i Quake 45 nu med sådär 4 Quakespel / år!

Quake 2008?

Btw, någon som läste det finstilta!?

"
Q: How will this impact Blizzard's games?
A: This will not impact Blizzard's games. We remain committed to providing the same high-quality game content and support that we always have. Development on Wrath of the Lich King and StarCraft II, as well as on our unannounced games, is continuing as normal.
"

Games? gameS?!? Jag trodde dom bara arbetade på ett oanonserat IP. Kanske e det äntligen diablo 3 med? Man kan ju bara hoppas!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av bondmaster:
Skrivet av IceMan:

detta suger!!

nu finns det bara två företag kvar.
EA och detta.

PC världen går imot en dyster tid.

vi har ju alltid 3drealms

Ja för dom är snabba på att leverera spel


signatur

Nämen!

Inaktiv

höll mer eller mindre på att få en mindre hjärtattack det gamla solida blizzard sammanslaget med activision
men som sagts tidigare i tråden händer det ju nada med blizzard och har ingenting att göra med spelhusen...

utan det som händer är att utgivaren vivendi games går ihop med activision för att bilda activision blizzard som en ny megautgivare....

e oxå sugen på att få reda på blizzards unannounced gameS :heart: hoppas på ett D3

för övrigt har blizzard varit i vivendis stall sen 1994 så att de skulle ha varit mer självständiga innan är ren lögn!

Medlem

Vivendi köper väl mer eller mindre Activison, men låter dem fortsätta vara med och leka lite till...
märklig affär iaf...

Medlem
Skrivet av IceMan:

detta suger!!

nu finns det bara två företag kvar.
EA och detta.

PC världen går imot en dyster tid.

Så som kalla kriget, och jag vet vilka som är goda den här gången iallafall


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Struggle:

"
Q: How will this impact Blizzard's games?
A: This will not impact Blizzard's games. We remain committed to providing the same high-quality game content and support that we always have. Development on Wrath of the Lich King and StarCraft II, as well as on our unannounced games, is continuing as normal.
"

Games? gameS?!? Jag trodde dom bara arbetade på ett oanonserat IP. Kanske e det äntligen diablo 3 med? Man kan ju bara hoppas!

Ser hellre någoting nytt än ett Diablo 3.. har fortfarande problem att se hur en 3:a skulle fungera.

Medlem

cod rpg:O?haha


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Äsch. Jag orkar inte ens säga nått vettigt så detta klassas väl som spamm.

Gj anyways, Blizz kmr alltid Bara blizz dock.

Medlem
Skrivet av Antagonite:

Jag hade alltid hoppats att Blizzard och Bungie skulle gå samman

Du menar Microsoft och Blizzard!

oan
Medlem
Medlem

Vad händer när EA+Blizzard går ihop då?


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Vad händer när EA+Blizzard går ihop då?

Säg inte sådant!

Medlem
Medlem

Quake world: The Bunnyjumping crusade! GO GO GO

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

detta suger!!

nu finns det bara två företag kvar.
EA och detta.

PC världen går imot en dyster tid.

Så som kalla kriget, och jag vet vilka som är goda den här gången iallafall

Länge leve Vivendi och Activison, världens bästa ihopslagning! Dom vill nu göra så att alla världens gamers blir lyckliga, och inte tjäna pengar själva. EA däremot, ojojoj, dom vill bara oss gamers ont, och bara tjäna pengar! Tur att det finns sådana fantastiska företag som Activison, hur skulle vi annars klara oss?

EA = helvetet
Activision Blizzard = himmelen


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Kreativt namn dom valde.

Inaktiv

Detta är en rätt missledande rubrik och kanske artikel också.

Det är ju trotts allt Activision och Vivendi som går samman. Att Blizzard är en del av vivendi och vivendi ger ut blizzards spel är ju inte samma sak som att blizzard blir en del av Activision.

Med tanke på att Half-life 2 gavs ut av Vivendi (om jag minns rätt) så varför skriver ni inte att valve och activision går samman.

Missförstå mig inte att activision världens största spel distributör som slår ea rätt kraftigt på fingrarna och vivendi med många stora titlar går samman är en jättestor nyhet men som den beskrivs på fz är det lite knepigt och missvisande.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Loading:

har fortfarande problem att se hur en 3:a skulle fungera.

Som ettan och tvåan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Antagonite:

Jag hade alltid hoppats att Blizzard och Bungie skulle gå samman

He he, Bung-Blizz


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Meller:
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

detta suger!!

nu finns det bara två företag kvar.
EA och detta.

PC världen går imot en dyster tid.

Så som kalla kriget, och jag vet vilka som är goda den här gången iallafall

Länge leve Vivendi och Activison, världens bästa ihopslagning! Dom vill nu göra så att alla världens gamers blir lyckliga, och inte tjäna pengar själva. EA däremot, ojojoj, dom vill bara oss gamers ont, och bara tjäna pengar! Tur att det finns sådana fantastiska företag som Activison, hur skulle vi annars klara oss?

EA = helvetet
Activision Blizzard = himmelen

haha QUOTE!

Skriv svar