Quake Wars-demo släppt

Skrivet av mini-mus:

Bara mig det laggar fullständigt apa för?
Kör 8800GTS, IntelCore 2 Duo E6600, 2GB RAM, borde ju funka tycker man med tanke på Carmacks skryt om über-autodetect funktionen vilken ska göra att i princip en 486:a ska kunna driva spelet.

Men men...

Har samma speccs som dig men för mig laggar det ingenting med allt på högsta.
Nu när jag väl fick igång spelet...

Inaktiv

Tackar! hade kul me demon!

Medlem
Skrivet av Manley:

Smaken e som röven. Klôven...

Tror du fått det dær lite om bakfoten, ska det inte vara: "Smaken e som baken - vissa har lite, andra har mycket." ?

Medlem

Ja Leffe dyngade ju på all grafik som fanns och det flöt på riktigt bra. Jag ser verkligen potentialen i spelet, bara dom slipar till och snyggar upp med lite spackel så ska det nog bli bättre. Lugna ner er pojkar.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av N3m35i5:

ID software (eller vem det nu är som utvecklade spelet) försökte göra en BF klon och gjorde i stället en kalkon. Detta spelet lär inte hamna i min hylla.
Sen är det ju inte svårt att se vem dom har sneglat på *host BF2142 *host*. Är ju nästan en exakt kopia skillnaden är väl andra vapen och andra teams.:|

Hoppas verkligen att det där är sarkasm

Nej, han bara säger saker som han tydligen inte vet något om...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

jag hade ett problem!!!..... när jag starta demot så är det svart ett tag sen kommer det ///error during initialization/// !!!! varför kommer det // vad är felet?=

Medlem

Hm, spelade cirka 10 minuter - inte imponerad, fult och tråkiga dödsanimationer.
Ska ge spelet en till chans när jag kommer hem från träningen så får jag se om det blir bättre. Det där med uppdrag etc verkar faktiskt lovande

Inaktiv

Har spelat i 3-4 timmar, tycker det är:
* Plastigt..färger, looks, feel, animationer.
* 0 känsla i 'vattenpistolerna'
* Blipp Fzzz Blipp....ljud
* Rörigt
* Det är inte kul för 5 öre ens.
* Detta års näst mest överhypade dynga (No 1 är Bioshock)

Så grymt inte impregnerad över QW..... Splash damage, skäms! BF2 äger denna bruna illaluktande smet och Crysis kommer att krossa det.

/Mina 5 kopparmynt

Medlem

skitkul spel, det är bara att man måste lära sig vad spelet är och inte vad det borde vara.

Medlem

ati verkar ha lite strul med etqw ja. vissa saker i spelet, tex softparticles går inte att slå på ifall man har ati-kort. går inte heller att använda screenshot x y z-cvaren, som kan vara kul ifall man vill ta fetscreens!

Skrivet av Struggle:

Dice är tydligen fortfarande oslagbara

Dice oslagbara? möjligtvis på bf1942's tid, men efteråt, hah, silly you!

Skrivet av N3m35i5:

ID software (eller vem det nu är som utvecklade spelet) försökte göra en BF klon och gjorde i stället en kalkon. Detta spelet lär inte hamna i min hylla.
Sen är det ju inte svårt att se vem dom har sneglat på *host BF2142 *host*. Är ju nästan en exakt kopia skillnaden är väl andra vapen och andra teams.:|

BF-klon? Snarare en uppföljare till ET med en touch av Quake. spana in tempot så kan du utesluta BF direkt.

Och allt skitsnack om att de har sneglat på BF2142.. läs på lite för tusan

ETQW började utvecklas långt före BF2142. BF2142 är mer eller mindre EA's försök till att inte låta ETQW dominera helt när det gäller framtidsmultiplayerfpswhatever. Dice om några är det som har kopierat något.. tex när det kom en ETQW-screen med jeepdrop på.. en vecka senare kom det en patch till bf2 där de slängt in jeepdrop hux flux, helt otestat. Buggigt värre och som gjort för att exploita med..

Skrivet av Jaekae:

10 fps på low, måste köpa en ny dator för 12k för att ens kunna lira skiten. KNAPPAST värt det

Kanske dags att köpa ny burk om du vill spela nå nya spel öht?

Skrivet av N3m35i5:

Dock så är det ju inte första gången ni testar torrent om jag inte missminner mig?
Kör så det ryker, kösystem är imo ett förlegat system :P.
Btw är FZs server en av seedarna?

Deras nya system, såvitt jag vet, är att de med en knapptryckning kan göra en torrent av valfri fil i filarkivet och få servern att seeda den.

Medlem

ha! vilket skit spel.

Medlem

Ah, blir ett givet köp för mig i alla fall.
Fastnade aldrig för vare sig ET:W eller något ur BF-serien.
Men detta... ojojoj, som den quakeare man är i själen, så blir detta en själslig present till mig själv.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Meinhoff:

* Detta års näst mest överhypade dynga (No 1 är Bioshock)
/Mina 5 kopparmynt

Ah, så bara för du är den enda som inte gillar ett spel å är det överhypat? Nice, du borde nog gå in på Metacritic eller Gamerankings och börja maila alla skribenter som get Bioshock bra betyg då. Efter som dom antagligen inte kan skillja "Hype" från "Kvalitét"

Medlem

nä någon bf killer är det garaterat inte.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av Meinhoff:

* Detta års näst mest överhypade dynga (No 1 är Bioshock)
/Mina 5 kopparmynt

Ah, så bara för du är den enda som inte gillar ett spel å är det överhypat? Nice, du borde nog gå in på Metacritic eller Gamerankings och börja maila alla skribenter som get Bioshock bra betyg då. Efter som dom antagligen inte kan skillja "Hype" från "Kvalitét"

Det är ju det som är själva essensen för när ett spel är överhypat, alla skribenter ger spelet ett överbetyg.

Medlem

Märks iallafall vad som är populärt och inte populärt när man ser hur många kommentarer en nyhet har.

Medlem

Nej det här var verkligen inge vidare. Vapnen låter ju bedrövligt och det ser också bedrövligt ut.

Medlem

behövs ingen bfkiller för att ta död på bf, det lyckas ju dice med själva, utan nån hjälp från andra..

Medlem

Relativt kul var det faktiskt tycker jag. Men jag tycker fortfarande BF serien är lite bättre.. detta är ju bara ett demo så sista meningen är ju inte sagd. Verkar vara några buggar kvar (antagligen )
Mitt ljud är inte perfekt och spelet krashar ibland. Dock flyter det på bra med High details satt i 1024x768 (dock ingen AA eller Ansi) på min A64 3500+, 1gig ram och x1950pro/512.

Hoppas fulla flyter på bättre så jag kan köra med AA och Ansi på max och att så klart inte buggar med ljud eller krashar finns kvar tror det kan bli ett roligt spel ändå. Dock är jag ingen quake fantast så jag kommer nog hålla mig mer till BF. speciellt om BF3 kommer ut med frostbite motorn. Då får ID allt snabba sig med en uppföljare till QW =P. Fast deras nya motor ser bara ut som en uppdaterad doom3 motor, inte riktigt min smak men man får se vad den kan klara av vid senare tillfälle antar jag.

BTW så kör jag med ATI drivisar 7.5! Enligt en annan notis här på FZ så måste man ha 7.9 för att köra QW? Funkar bra för mig iaf.
Ha de gött alles!

Medlem

katana vad får du för dig detta då?

Medlem

kände verkligen inget för detta spel kanske för att det inte är min stil då men de va inte alls roligt

Medlem

-känns skönt att Quake wars vs BF kriget fortfarande fortsätter!
-känns skönt att folk fortfarande orkar gämföra två så pass olika spel.
-känns skönt att folk spelar i 10 minuter och sedan skriver "Jävla skitspel"

Notis: Bara för att splash damage kallar det BF killer så behöver det ju inte betyda att de menade att det är likt BF. Jag menar om Expressen skall bli en Aftonbladet "killer" skall de börja skriva lika kasst som Aftonbladet då? Nä det hoppas jag verkligen inte!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

testat, och avinstallerat!!!
E6600, GF 8800GTX, 4GB ram och raptor disk.. 800x600 LAGGAR!!!!!

vilket j**** junk!

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av Meinhoff:

* Detta års näst mest överhypade dynga (No 1 är Bioshock)
/Mina 5 kopparmynt

Ah, så bara för du är den enda som inte gillar ett spel å är det överhypat? Nice, du borde nog gå in på Metacritic eller Gamerankings och börja maila alla skribenter som get Bioshock bra betyg då. Efter som dom antagligen inte kan skillja "Hype" från "Kvalitét"

Det är ju det som är själva essensen för när ett spel är överhypat, alla skribenter ger spelet ett överbetyg.

Och du väntar på Tomten till jul i år igen?

Medlem

trodde det skulle vara mkt bättre....
komemr inte bli ett köp tror jag:S


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

-känns skönt att Quake wars vs BF kriget fortfarande fortsätter!
-känns skönt att folk fortfarande orkar gämföra två så pass olika spel.
-känns skönt att folk spelar i 10 minuter och sedan skriver "Jävla skitspel"

Notis: Bara för att splash damage kallar det BF killer så behöver det ju inte betyda att de menade att det är likt BF. Jag menar om Expressen skall bli en Aftonbladet "killer" skall de börja skriva lika kasst som Aftonbladet då? Nä det hoppas jag verkligen inte!

helt rätt!!!!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Steelrats QW server: 78.108.50.224:27733

...och nudels bloggar vidare som bloggarnas konung!
http://www.fz.se/bloggar/nudels/p=2203


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Kazuo:

Hm, spelade cirka 10 minuter - inte imponerad, fult och tråkiga dödsanimationer.
Ska ge spelet en till chans när jag kommer hem från träningen så får jag se om det blir bättre. Det där med uppdrag etc verkar faktiskt lovande

Va? 10 minuter? Så länge alltså? Då måste du ju fått en ganska så klar bild av DEMOT eller hur grabben?


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Ingen vidare känsla

Medlem

O fy *** va det laggade för mig. fast jag testade "low settinings" o kör på en AMD 64 4000,1gb minne och Geforce 7800 gtx. ruskigt fel nånstans..

Skriv svar