Webhallens butik i centrala Stockholm rånad

Medlem

hah, så skön ^

Medlem
Skrivet av Groggy:
Skrivet av Svirre:

Jahapp, då har antipiratbyråns arbete gett resultat. Folk vågar inte längre piratkopiera utan tar till gamla säkra metoder, utan risk för att bli ditsatt av mediebolagens lobbyister.

Varning, ovanstående text kan innehålla spår av sarkasm och ironi.

KLOCKREN!!!!

Inaktiv
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Hunken:

Nyhetstorka?

Idiot?

Tagga ned din barnrumpa.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Typiskt av datanördar... att göra nåt sånt här alltså.


signatur

// Peace

Medlem

Det var en polishelikopter som flög runt en längre tid i Tyresö, nått samband?


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av Hunken:

Nyhetstorka?

Well, allt som berör spel eller spelvärlden är ju välkommet, annars skulle vi bara haft massa patch-listor och skit på sidan, och det är inte alltid jättetillfredställande.

on.T: Mest synd om personalen, om dem nu verkligen är så chockade. Mycket ofta vinklar median allt för att få det så dramatiskt som möjligt. Som när det där flygplanet med kustbevakarna störtade, på nyheterna så stod det att "eleverna som bevittnade allt är mycket chockade och ska tillsammans gå på terapi ordnad av skolan", men i verkligheten så är det inte alls så, jag känner ungefär fem personer som var där och jag kan säga att ingen av dem var riktigt chockade mer än under de första minuterna och ingen "terapi" hade de heller.

Men sen å andra sidan så kanske gärningsmännen här har siktat med vapen eller något mot de anställda så det kan ju vara allvarligt!

Inaktiv

Helikoptern flyger runt här för att en matbutik blivit rånad.

Vissa prioriterar elektronik före mat, galet om man väljer sistnämnda

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Det var en polishelikopter som flög runt en längre tid i Tyresö, nått samband?

Hehe såg också den Najs med tyresöbor på FZ

Medlem

Dom tränade säkert upp sig att råna genom att spela spel som dom köpt från webhallen. Antagligen the ubervåldsamma våldtäktsmördar tränings simulatorn Grand Thief Bully och möjligen också Doom som ansvarat för många våldsepisoder.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Fy fasiken så tråkigt
Hoppas dom får fast dom jeflarna..och hoppas personalen repar sig..

Rånarna sitter väl hemma och kolla över looten dom fick ^^
"Ingen epix wtf?" "nästa gång rejdar vi Ginza!"


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Citat:

Rånarna sitter väl hemma och kolla över looten dom fick ^^
"Ingen epix wtf?" "nästa gång rejdar vi Ginza!"


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Såna B-skämt från er alla, samtidigt måste man skratta åt dem för att man har sån låg humor!

Hoppas Webhallen kommer igång snart igen, gillar Dem skarpt!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Eller så är det för att Webhallen har så sjukt dålig service att folk lackade ur.

Det var faktiskt min första tanke. Webhallen är inte det företag jag direkt tänkte på först när jag hör ordet "service".

Men tråkigt för personalen. Att uppleva ett rån är aldrig särskilt trevligt.

Medlem

Säkert bara ett vanligt rån. Inget sånt där nätcefé rån. Där ägaren glömt sätta på larmet och råkat lämna ytterdörren öppen.

Webhallen klarar det här bra, dom har sjukt många trogna kunder.

Medlem
Skrivet av Svirre:

..tar till gamla säkra metoder, utan risk för att bli ditsatt..

It's funny because it's true.. Har ju fan inga poliser ute nu för tiden ändå.

Medlem

Illa. :/. Men nu får man juh nästan lust att sympati köpa nått från dom, bara för att tycka lite synd om dom. \o/

Inaktiv

Jag som beställde en ny skärm därifrån i fredags... Mailade dem å kollade, tydligen inga problem att leverera min vara iaf


signatur

Shit happens, then you die

Inaktiv

Ge mig fan på att det var Cartman, som helt säkert tror att butiken redan har fått in Wii.

Medlem

Anmärkningsvärt att det bara är en eller två personer som har postat och tänkt på att det finns 3st datorbutiker inom 50meter av varandra på sveavägen.
Dels webhallen som alla verkar prata om, men också mycom och en Apple-butik. Sist jag titta in i mycom och webhallen så var alla utställningslaptops nerlåsta och likaså de x360n som webhallen hade. Dock hade Apple-butiken ingen nämnvärd fastlåsning av deras prylar. Iaf inte vad jag minns när jag var där sist.

Dessutom har inte mycom eller webhallen, vad jag kan se, skrivit nått om att vara stängda idag pga rån. Apple-butikens hemsida kan jag inte så där vet jag inget..

Nåväl, tråkigt att det händer, men det händer ju..

Medlem

Webhallen hade stängt idag men de har öppet som vanligt imorron.

Medlem
Skrivet av toe_cutter:

Sist jag titta in i mycom och webhallen så var alla utställningslaptops nerlåsta och likaså de x360n som webhallen hade. Dock hade Apple-butiken ingen nämnvärd fastlåsning av deras prylar. Iaf inte vad jag minns när jag var där sist.

Får man fråga varför du går och kollar vilka butiker som har sina utställningsexemplar fastlåsta och inte?

/ LordDaimos

Medlem

Rubbade jävlar som gör något sånt, tur ingen skadades i vansinnesdådet.

Medlem

Att säga att webhallen har dålig service är att ta i. Jag har hämtade varor för ca 50k, och massor ej beställt, och har haft ett par returärenden. Har aldrig varit några som helst problem.
Det har varit en incident hittills under alla år som kund där som jag kan komma på. Det var när jag hade bokat Project Zero 3 usa-import som det fanns ett ex kvar av. När jag skulle hämta ut det fanns det inte i butiken. Det fanns tydligen inte när jag bokade det. Men då blev jag erbjuden gratis frakt så fort det fanns inne igen. Känner också folk som jobbar på WH och enligt historierna är inte alla kunder några smart änglar heller. Gäller alla kunder i alla affärer oavsätt produkter.
Vad är det man säger, en nöjd kund berättar om det för ca 4pers och en missnöjd för 11pers. Nu blir antalet något högre iom alla forum. Men något i den stilen.

Riktigt trist att sånt här händer, oavsätt butik. Man kan troligen inte komma över några enorma mängder prylar vid ett rån. Det slår bara hårt mot personalen. Ingen mår bra av att vara offer i en sådan situation.

Medlem

Måste bara säga att det är synd att människor gör sarkasm av en sån allvarlig sak som rån.

Ang. Webhallen så e jag hemskt nöjd med deras priser och tycker oxå personalen på postorder speciellt michel arconi eller vad han heter är hel skyssta. Dock tycker jag leveranstiden är bristfällig får alltid vänta 3-4st dagar numera ibland dock så går det fort typ dagen efter leverans men allt för sällan. Förr skicka dem alltid varorna dagen efter man beställt.

Notera att helheten av webhallen så är dem favo stället för att mätta mitt spel begär.

Inte för att jag tror nån på webhallen läser men iaf. Lycka till och hoppas ni får den hjälp ni behöver efter dettta.

Medlem

Shit shit.. Va ju där när dom öppnade just dagen innan o köpte en ny skärm. Hade först tänkt vänta till tisdags morgonen eftersom jag varit uppe hela natten men jag va så ivrig att spendera pengar. Sicken röta man får ha då.

Måste nog vara årets mest korkade rån . "Ja, vi rånar en butik när dom öppnar, när kassorna bara innehåller växel. Sen kan vi lasta ut alla dyra grejjer." Mmm, väldigt lätt att bära. Kanske några feta plasma tv?

Sen ligger ju fan webhallen brevid hötorget, lär ju ha tagit hela 30 sekunder innan polisen fick första samtalet om beväpnade män, sen säkert hela 3-4 minuter innan stället kryllade av poliser.

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

CS-kidsen växer upp...

HAHAHA

Hoppas dom har kevlar på sig, annars tar det alvarligt bara en kula.

Medlem

Skulle va skit roligt om rånarna var kläda som snubben från GTA.

Springer ut från Webhallen men en plasa T.V under armen, stoppar en bil, öpnnar dörren, slänger ut ägaren och kör iväg med bilen.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Får man fråga varför du går och kollar vilka butiker som har sina utställningsexemplar fastlåsta och inte?

/ LordDaimos

Haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trist det här

Är själv helnöjd med webhallen. Bra priser, bra utbud och snabb frakt (även om lite dyr jämfört med andra ställen). Beställer de flesta av mina spel därifrån. Tar oftast bara en dag innan det åker ner i brevlådan här, vilket är trevligt.

Men det finns säkert många idioter där ute som tycker att Webhallen förtjärnar det. Webhallen rånar ju folk jämt och ständigt med att ta betalt för saker man kan tanka hem gratis :crazy:

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

Skulle va skit roligt om rånarna var kläda som snubben från GTA.

Springer ut från Webhallen men en plasa T.V under armen, stoppar en bil, öpnnar dörren, slänger ut ägaren och kör iväg med bilen.

Ja det vore skitroligt...


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Skriv svar