Just Cause-demon släppt

Medlem

Verkar som om Xbox 360 personerna är nöjdare än PC personerna. Om det är ett konsolspel, så skiter jag i detta.

Konsolspel på dator = Skit

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det här spelet är som gjort för xbox 360... fyfan va grymt vackra landskap, oblivion är fult jämfört med det här. Har inte testat pc versionen än, men jag tror det här spelet passar bättre på konsol. Ett garanterat köp för mig, köper nog det här hellre än Saints Row.. Mycket bättre optimerat än SR också.. Jag gillar det här skarpt som ni kanske förstått!!

Just Cause @ Xbox360 @ HD-Ready LCD-TV... är en underbar kombination här hemma...

Klart som fan att ett äldre spel är fulare, vad förväntar du dig? Kan du inte jämföra med Far Cry 360 istället?

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag gråter ett spel med sån potential, sabbas av urusla kontroller, och lite halv fnoskig grafik på characters etc. Explosioner och miljön e helt okej grafik älskar vattnet, och båt åkandet. Men allt annat känns fel Jag som hadde längtat efter något bättre men men, man ska inte döma fjädern av hela hönan. Man får testa full verisionen med, kanske e bättre?

Spelet har redan gått guld, så inget kommer ändras. Mods är väl enda hoppet, kanske en patch.

Edit: Är det någon som har problem med spelet? Kraschar nästan direkt för mig

Medlem

Saker som var:

Bra:
Explosionerna, ljuset

Dåligt: Gameplay, Kontroll, förmycket bloom, låg texturering, hemska animationer, dåligt ljud.

Sammanfattning: Boiling Point är till och med bättre än detta spel. Synd....riktigt synd...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Penne:

Snygg grafik. Gameplay sög dock.

tycker det var helt tvärt om, grafiken sög ju, va ju gameplay som va lite kul, grafiken håller sig knappt emot Farcry tycker jag, alla gubbarna ser ju sämrte ut än dom i max payne


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Bra: annorlunda gameplay, "stunt-baserad action"
Mindre krävande än vad jag trodde att det skulle vara.

Dåligt: Överbloomat, ser ut som att man har solen i ögonen vart man än tittar.
Kan inte skippa cutscenes?
Överstyrda bilar, kändes för arkadigt
BSOD om man tabbar ut till win och sen in i spelet igen (iaf på min burk?
Tråkig känsla, vapen, när man går omkring, etc.. kändes för konsoligt, i stil med GTA3.. usch.

Medlem

Som någon sa... kan inte nån knäcka demot så man kan få slippa mission och bara roama runt som man vill?

FarCry ser bättre ut. Inga problem med bloom dock om man stänger av PostEffects.

Kontrollen var usch och ve. Men rätt kul och underhållande spelsätt ändå.

Medlem

När jag började spela tyckte jag att känslan var helt skum, mådde nästan illa Men när jag spelat i en halvtimme/timme så blev det bättre. Dock är bilarna fortfarande svåra att köra och om man ska svänga lite för att korrigera kursen så svängs det alldeles för mycket. Sen är det synd att allt är så himla scriptat, t.ex. att när man dödat nissen vid byn så försvinner massa fiender instantly och alla som är kvar slutar skjuta på en.

Det balla med spelet är ju alla stunts som man kan göra, landa med fallskärm på bilar var ju helskoj! Dock känns det lite konstigt att när man faller fritt utan fallskärm och håller in 's' tangenten (för att minska farten) så kan man landa på marken utan att ta skada :X.

Btw, är det bara jag som inte hittar hur man använder grapplen (så man kan flyga fallskärm efter bilar som åker)?

Medlem

Skämtar dom med mig?

Går inte o konfigurera kontrollen
hur fan ska man då kunna lira
jag glömmer detta missfoster
och väntar på bf2142 betanyckeln

Medlem

Ush det känns som en beta.. Jag hade höga förväntningar på det här spelet... men det skulle behöva gå tillbaka och bli bearbetat någon månad till...

Skrivet av bmw62:

väntar på bf2142 betanyckeln

Själv så e man ju redan betatestare för BF2142 och har varit ett tag nu

Medlem
Skrivet av bmw62:

jag glömmer detta missfoster
och väntar på bf2142 betanyckeln

från ett missfoster till ett annat?

Inaktiv

Wow, vilket jäkla bra spel! Klart köp!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Hey... do you want some cheese with that whine?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

IMO så var det rätt så fett, lite som en arkadversion av Grand Theft Auto :).

Medlem

Blev positivt överraskad. Givet köpt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av bmw62:

Skämtar dom med mig?

Går inte o konfigurera kontrollen
hur fan ska man då kunna lira
jag glömmer detta missfoster
och väntar på bf2142 betanyckeln

håller med dig, det var nog det sämsta, ingen konfig fil hittade jag heller som man kan modefiera.

looool


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Skrev det här i forumet för den tidigare nyheten.

Skrivet av mr.bear:

Det var en hel del saker som saknades (däribland en del av känslan) och demot kändes alldeles för "låst" till de s.k. uppdragen. Jag har väntat på det här spelet ett bra tag nu och jag måste faktiskt säga att jag är något besviken. Jag förväntade mig mycket mer, men jag tycker absolut inte att spelet verkar vara skit. Precis som du skriver är det svårt att avgöra vad man ska tycka om det eftersom det är ett demo och det utspelar sig på en ö som är specialgjord för just demot. Man fick ju t.ex. inte utforska någon större stad, inte pröva på speciellt många vapen och fordon och inte göra något riktigt uppdrag så... jag vet inte. Kommer de saker som är negativa med demot vara lika negativa i den färdiga produkten? Jag tror, eller hoppas i alla fall, att det kommer vara skillnad men hur stor kommer den var?

Måste faktiskt ändra mig lite efter att ha spelat det ett tag. Visst, det känns fortfarande som något saknas men det kan mycket väl bero på att det är ett demo. Efter att ha fått köra runt lite och prövat på alla bilarna i demot tycker jag att det är ganska underhållande. Styrningen är perfekt på 360, inget jag kan klaga på där. Det finns dock en hel del saker som skulle kunna förbättras. En av de sakerna är att bilarna knappt tar skada när man kör in i en vägg i full fart, tycker det är riktigt dåligt. Även om demot var lite halvdant tror jag att fullversionen kommer hamna på hyllan.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Lite AA och mindre sens och mer kontroll över Rico så är jävla bra

Medlem

Xbox 360 demon:

Bra: Fin grafik, använder sig av in deapth field eller vad det heter, nästan samma ljus system som crysis. Bra fps, bätter än i saints row.

Dåligt: Ingen vidare kontroll, gubbarna syns knappt, fula animationer. Vapnen är inget vidare.

Får se vad den fulla versionen har att bjuda på. När man får röra sig överallt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av PriMo:

utvecklare borde skjutas för inte sätta in support för alla upplösningar! Man kan ju fan inte bara hoppa över 1280x960!

När ska utvecklare lära sig att göra support för ALLA upplösningar även widescreen.

1280*960 är inte widescreen...för att få rätt ratio på min 20" HP 2035 skärm så använder jag 1280*960,men 1280*1024 funkar bra det med!

Medlem

Kan verkligen tänka mig att det blir en fullpoängare på konsoller. Men som alltid blir det sämre på PC när de portar från konsoll till PC. Sen så var demot riktigt korkat utformat, tidbegränsat?! Hinner ju knappt njuta av spelets stämning och miljöer.

Vegetationen var väldigt imponerande, som en liten teaser för vad Crysis kommer att erbjuda.

Medlem

Nja, lite väl linjärt spel, gillade sunten o skit, men att uppdragen var så bestämda var inget roligt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Flakmonkey

Tycker idén är riktigt bra och rent tekniskt är det imponerande, men som många redan sagt så brister det lite i kontrollen... sen att man måste vilja dö för att göra det känns lite trist också ^^ men man vet ju inte om det är så i demot bara...

Men men, fixar de till kontrollen av fordon och gubben så kan det nog bli riktigt skoj

Inaktiv

Sög rätt mycket till PC, provade det på 360:n några minuter senare, det var så in i helvete mycket bättre!

Medlem

Hmm... det var definitivt inte så dåligt som jag trodde efter alla neggo kommentarer. Styrningen var ok men fordonen var lite... nintendo. Det gick inte välta, ingen fysik, crasha med bilen i full fart så stannar den bara... ingen action.

Kan nog bli roligt spel. Jag gillade event horizon för övrigt och detta påminnde om det en smula.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

"Just Cause" är absolut inget dåligt spel, men jag är inte helt nöjd med det och saknar vissa funktioner. T.ex, Varför kan man inte hoppa från framsätet bak till kulsprutan? Det tyckte jag var otroligt störande att inte kunna göra när snuten jagade mig och jag ville skjuta dem.

Mer saker som inte är helt 100..
När du dödat någon försvinner den personen nästan på en gång.. När du spränger en bil försvinner också den nästan på en gång. När du kapar en bil och drar ut föraren så ser det ut som om föraren flyger ut ur bilen på ett konstigt och buggit sätt..

Men det är ju ganska bra ändå...
Spelet är ganska linjärt men ändå fritt på samma gång. Det är lite buggar här och där, men jag måste säga att det är ett helt ok spel för det. Jag skulle vilja säga: Den bästa GTA Kopian som gjorts hittills.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem
Skrivet av Nosnos:

rent tekniskt är det imponerande

Nää... inte direkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Metric:

Spelet är ganska linjärt men ändå fritt på samma gång.

Att spelet är linjärt förstår jag inte hur ni kan säga. Att demot är linjärt kan jag förstå. Det är nog en jäkla skilland på friheten i demot och i fullversionen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hur kan ni klaga så här mycket? Låter ju riktigt illa om man bara lyssnar på er, vilket det INTE var!

Någon kallade uppdragen linjära, de är som de ska vara, du kan klara dem på massor av sett och du verkar ha valt att bara spring rakt in i gröten utan tanke. Liksom många andra här...
Grafiken är utomordentlig, ljudet är inget att klaga på heller. Efter bara ett litet tag av vänjning lär man sig att styra bra och fordonen beter sig bättre.

Ända dåliga är man inte kan "sitta" ner och att jag inte vet hur man använder grappling hook (förklara snälla).

Om ni vill vara lite mer fria, döda bara första snubben. Sen kan ni göra vad ni vill... fram till solnedgången som är demots tidsgräns (tror jag).


signatur
Medlem

Vilket skräp!!

Trodde känslan skulle vara i likhet med GTA SA, men va fel man hade...

Hoppas det kommer en stor patch och fixar till saker o ting för det här vill inte jag betala för..

Och sen om man ska snacka om overklighet i ett spel..

Står på en körande bil, och vips så hänger du i baken på en helikopter, snart därefter har du hoppat in i cockpit och tagit över spakarna...OK!!

Och sen som en annan tyckte om styrningen så upplevde jag också den väldigt oprecis och störig...

Skala 1-5 Den får en 2a från mig..

Skriv svar