Inlägg av Jimbo(Swe)

Inlägg som Jimbo(Swe) har skrivit i forumet

För den som håller räkningen så blev jag också tilldelad en från Elgiganten som nu är beställd. Men det var inte stor marginal man fick, då den måste beställas innan kl 20:00 idag annars förlorar man chansen. Bara en tillfällighet att jag startade datorn och kollade mejlen just nu.

För den som inte har koll så är Elon förtjust i filmen Space balls, därav många referenser till den i det han gjort. Så även idén till eldkastaren kommer därifrån: https://www.youtube.com/watch?v=oNZove4OTtI

Spelet har jag ingen koll på, men Tokyo är fascinerande. Kunde inte hålla mig ifrån att leka detektiv: https://goo.gl/maps/GHTp4

Trevliga minnen från när man nötte sp-demot på Tobruk hittade fram igen iom fråga 2. Och på fråga 4 jag var först inne på Pinball Dreams, Pinball Wizard och The Who. Men jag skrapade ihop alla rätt till slut. Hade varit kul att få reda på hur många som fick alla rätt. Nästan alla deltagare stupade ju på fråga 2.

PS4 mot PS3 Slim kan ses på denna sida: http://www.gamingreality.com/2013/06/ps4-vs-xbox-one-console-...
Nästan lika stora om deras siffror stämmer.

Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av Bluevortex:

När kommer Minecraft läsken i sverige då?

I fyrkantig burk, inte dumt alls..

Och med tillhörande pysljud när man öppnar burken. Jag tror att vi har en potentiell storsäljare här...

Hur ska man som mjukvaruutvecklare ha en rimlig chans att ta fram nya produkter utan att bryta mot ett existerande mjukvarupatent? Det gäller att ha full koll på alla patent helt enkelt... Det är ju en sak att studera, kopiera och ta fram en produkt som liknar och fungerar på samma sätt som en konkurrents. Men kunna patentera en idé/algoritm som nästan vem som helst kan komma på och det på egen hand utan att veta att någon annan gjort samma sak, är inte hållbart.

Skrivet av Godofcheese:

allting kan lösas med en motorsåg

Apropå problemlösning med motorsåg...
[http://open.spotify.com/track/2opkx3X5Z8nthqol5BocpB]

Jag råkade ut för en "intressant" bugg häromdagen. Jag låg och tryckte i väg kulor med min ksp och livet var frid och fröjd. Men så dök det självklart upp en bakom mig som knivade mig. Jag hade dock någon uppmärksam kamrat i närheten som samtidigt sköt min fiende mitt under skärandet, och (förmodligen) pga detta så dog jag inte, utan jag hamnade på sidan på marken utan mitt vapen. Jag kunde sedan bara glida omkring längs med marken och göra små hopp, detta med kameran vriden 90 grader som under dödsanimationen. Jag funderade på om jag var odödlig i detta stadium, men till slut gled jag fram till en fiende som kunde göra slut på eländet...

Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Decado:

Hmm, kan någon på FZ utveckla fråga ett och det rätta svaret närmare.

Datum på första trailern: 2007-08-23
Datum på andra trailern: 2011-02-17

Differensen däremellan får jag till 42 månader (nåja, med en diff på 6 dagar).
Eller är jag ute och cyklar ?

Japp, samma här. Nåja, grattis till vinnarna

Det finns en Dead Island-film med datumet 2007-11-14 i filmarkivet. Ingen trailer visserligen, men den släpptes ändå 3 år, 3 månader och 3 dagar innan den andra omtalade trailern. Lite lurigt om man letade efter en trailer. Själv kollade jag bara på datumen.

Jag får ansluta mig till den andra skaran och ändå säga att jag blev lite imponerad. Kan förstå att folk blir uttråkade om de väntat sig ett demo med lite action, men som teknikdemo för ljussättning intresserade filmerna mig. Många ljuskällor och en scen upplyst av GI och samtidigt hög frame rate, det ger hopp för kommande fina spel. Sen att själva scenerna som de demonstrerade ljuset i inte var de snyggaste man sett är en annan sak...

På första bilden, nog är det väl "Visby" som ligger där i vattnet?

Våra huvudpersoner verkar vara rätt små till växten, i alla fall om man tittar på "köksbilden" ovan och jämför mot t.ex. spis och bord.

Fick först problem, likt någon tidigare påpekat, att det "går för fort", men nu när jag väl fick upp kontrollfrågan och svarade, så blev det fel och så stod det att jag måste hitta länken själv och inte få den från någon annan. Så min "skatt" försvann, trots att jag hittat den själv... Men jag ska inte sura allt för mycket för det. Dessutom är det nog bättre att ägna lite åt jobbet istället.

Det finns en ny version av AT4 utvecklad för trånga utrymmen. Har för mig att jag sett infofilmer för den. Kanske ligger på youtube nu för tiden...

Särskilt hårddisktillverkare måste ju tjäna massor på att folk laddar ner och vill spara allt någonstans. Annars borde det bli mer pengar över i konsumenternas plånböcker när de väljer att ladda ner mjukvara och dessa kan de sedan lägga på hårdvaran.

Har testat demot i några timmar nu, men bara i sp för att i lugn och ro lära mig hur allt funkar. Första intrycket var inte så positivt och jag kan ha förståelse för att folk klagar. Men efter ett tags spelande börjar man lära sig hur det mesta funkar och det blir då mycket mer underhållande. Kanske slipper vi en del besvärliga noobs på servrarna som inte har tålamod till att lära sig att gilla detta spel?

Man får gratulera vinnarna! Trodde att jag hade en stor chans (var ganska säker på mina svar och mycket nöjd med mina svar på utslagsfrågorna), men ser nu att jag hade fel på antaler spelformer i UT-demot. Jag hittade en gammal recension där det klart och tydligt stod att spelet hade 4 spelformer, men demot bara 3... Men det är väl inget att hänga allt för mycket läpp för...

Jag efterlyste stöd för spelserier i början av juni och nu kommer det minsann. Trevligt med alla dessa uppdateringar, fortsätt så...