Inlägg av Glaran

Inlägg som Glaran har skrivit i forumet

Vampire the Masquerade: Bloodlines. Det där mansionet. Var inte beredd på att spelet skulle gå all out skräck så plötsligt.

Krig om nyheterna?

Spårat ur kontroll och övergivna projekt? Snacka om att göra något av ingenting. Har det varit en snårig resa hittills genom utvecklingen? Ja. Men det är väl inget lustigt när det gäller spelbranschen. Saker blir framskjutna och allt som lovas hålls inte. Dean Hall lämnade teamet för att han redan har gjort DayZ en gång och ville arbeta med något nytt. Han hjälpte till att få maskineriet i rullning och det är allt. Vad jag vet så är han mer av en idéspruta än en programmerare eller designer. Utvecklarna har varit rätt öppna med om att det kommer att dröja flera år innan spelet är klart. Vad är det att bli så upprörd över?

Jag undrar om det är avundsjuka eller bara en konstant grinighet som får så många att fullkomligt bortse från fakta.

Skrivet av jooster:

Argumentum ad hominem overflow, holy hell...

Anti-klimax 9000, holy hell. Förväntade mig något långt rabiat utlägg som kommentar på den långa posten men icke då. Inte ens det fick man. Pinsamt.

Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Xepheros:

Inb4 tjugo gnällspikar börjar gråta högljutt här i kommentarerna för att ni överhuvudtaget nämnde Sarkeesian.

jag förstår bara inte varför hon får uppmärksamhet, hon är inte en gamer (hon ljög när hon sa att hon spelat hela livet och erkönde när hon vart smygfilmad att hon aldrig spelat spel innan hon började med sitt projekt)

och av att dömma på sword and sorcerys försäljnings siffror så är inte hennes anhängare inte intreserade av spel heller (efter att hon prisat spelet till skyarna och inte hittat ett enda fel på det så vart resultatet 76 extra kopior)

desutom har det bevisats att hon stulit film klip från andra personer let's plays utan att fråga dom eller ge dom nån cred

Och min kusins polare såg henne gå mot röd gubbe en gång!

Ytterliggare en anledning till att inte skaffa det. Kul för CS-kidsen i alla fall.

Iluminati ligger bakom Estonia-katastrofen och Åskfoten är Jesus, tjejer är äckliga etc. Gäsp. Men fortsätt grisa ner kommentarsfälten för all del. Det börjar bli lite gammalt bara.

Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av vuze2143:

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Du vet att han inte har jobbat med DayZ på typ ett halvår väl? "Åh nej, det här spelet som jag köpte som Early Access är inte ett färdigt spel!!!!"

Du hade då ett trött argument.... Snackar inte om early access, utan att jokern har lovat skit på forumet i flera år nu, sen får någon "stress" chock o drar i väg i x antal veckor och sprättar pengar istället!

Och det skiljer sig hur från alla andra spelutvecklare? Spelutveckling är en snårig process och spel blir sällan exakt som utlovat. Sen så tycker jag det är helt befängt att klaga på vad han gör på sin fritid. Vad har du med att göra vad han gör för sina pengar? Fy fan för att han vågar ta ut semester som vilken annan person som helst, och inte spenderar all sin vakna tid vid skrivbordet med att behaga gnällande snorungar.

Skrivet av vuze2143:

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Du vet att han inte har jobbat med DayZ på typ ett halvår väl? "Åh nej, det här spelet som jag köpte som Early Access är inte ett färdigt spel!!!!"

Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Divion:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Hela spelet är uppbyggt kring andra spelare, vilket det finns massvis utav du kommer aldrig va ensam eller ha svårt o progressa

Exakt. Det finns inget egentligt behov att gå in i grupper (förutom för att samordna events och de fetaste monsterstriderna t.ex.) utan du kan bara gå fram och slå till samma fiende som en främling redan slåss mot, och få samma belöning utan att stöka till det. Det jag älskar med GW2 är just att det är sådant fokus på att samarbeta. Du får exp av att återuppliva fallna spelare, du skalas ner i level och tjänar exp i låglevelzoner som man uppmuntras att utforska, man kan inte sno kistor/mineral-veins av varandra då det finns exemplar till alla. Bara några exempel.

Jag spelar nästan alltid solo. Men man är egentligen aldrig själv Utan det är folk överallt och lyckas man springa genom en hel zon utan att stöta på någon annan spelare så är något fel

Najs, då kanske man äntligen kan damma av spelet i hyllan. Jag kände mig aldrig motiverad att betala för några extra månader än den första.

Hotline Miami 2.

Citat:

PRoblemet med DAyz är motorn är så otroligt buggig. JAg har större hopp på att planetside motorn kommer funka ljusår bättre än armas motor som dom använder, och det är för mig den enda anledningen att jag ej spelar DAyz längre. PLus att deras developement är så jävla seg och det är typ 1 år delay på det devsen utlovade att spelet skulle få

Det här är ju helt underbart Istället för att säga vad som kommer att få H1Z1 att bli bra så tar du istället och gnäller om vad som gör en konkurrent så dålig. Ska bli trevligt att höra sen vad du tycker om diverse förseningar och brutna löften när det gäller H1Z1. För det är så det oftast blir när det gäller spelutveckling.

Det ska bli extremt roligt att läsa alla reaktioner vid release. Vilken hype och alla verkar ha glömt bort att det är early access. Men nej då, det kommer inte att bli några problem. Spelet är 10/10, det vet vi från att inte ha spelat spelet eller att ha sett mycket gameplay överhuvudtaget. Allt kommer att gå helt felfritt.

Vad är det förresten för idé med den här omogna trenden att klanka ner på Dayz så fort H1Z1 kommer på tal?

Oväntat att kommentarerna fylls av gnäll när det gäller DayZ. Jag gillar att de som alltid är först med att skriva är de som inte spelar längre. Sen är jag enormt fascinerad av all insider-information om försäljning och produktionen som ni sitter på.

Inga länkar till thunderf00t än? Även om den där tanten som länkades tidigare är ungefär lika trovärdig.

Skrivet av GurraFlesk:

vad är det för typ av pvp i spelet? är det bara storskaliga fighter eller finns det i mindra skala också, tex arenapvp?

Det finns ett "vanligt" pvp-läge med upp till 6v6 (har jag för mig) där det handlar om att hålla små områden osv. Sen finns world vs world som är massiva slagfält där man tar över fästningar m.m.

En av mina favoritsaker med GW2 är att utöver pvp-lägena så är det ingen tävling mellan spelarna. Ser man att någon är mitt i ett event så är det bara att springa fram och direkt vara medverkande utan krusiduller. Man får xp av att återuppliva andra spelare och det är ofta en daily achievement att göra så. Ore veins försvinner inte för att någon annan är där och hugger precis innan dig, utan det finns ett exemplar till var och en.

Sen så måste jag också lägga till att världen känns mer levande än andra mmo's jag har spelat. Och inte bara genom att det finns npcs lite överallt, utan också att man träffar på andra spelare i vilken zon man än är i. Det finns många anledningar att besöka låglevel-zoner och ens level anpassas till zonen man är i. Inte uppåt dock förstås

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Katana:

Att han ens ska behöva säga sånadär saker när det på spelets Steam-sida klart och tydligt står

WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING.

Alla vet om det där, problemet är inte att det är alpha utan att det skulle ha släppts med samma funktionalitet som modden NOVEMBER 2012. Det har fortfarande, snart två år senare, inte alls samma funktionalitet som modden. Att det är alpha har inte med saken att göra.

Jag tror fortfarande att spelet blir bra när det släpps men uttalandet ovan av Brian Hicks är som att ge de som har stött utvecklngen en fet käftsmäll.
En ursäkt och förklaring hade funkat bra, istället lägger man skulden på fansen. Han är en idiot helt enkelt.

Wow, du verkar rätt förbannad. Så Hicks och de andra ska alltså förklara sig ytterliggare och be om förlåtelse för att de inte utvecklar spel i fantasifart? De är idioter allihop eller hur? Du och de i din skara hjälper ju till så mycket med all vrede och spam. "När kommer fordonen?!", "Fixa spelet!", "Sluta att klättra i berg och gör klart mitt spel!" Det börjar bli lite tröttsamt nu. Och då har vi typ två år kvar av utvecklingen. Så gå och spela de där fantastiska moddarna som av någon konstig anledning blir färdiga och uppdateras så mycket snabbare!