Inlägg av Gautr

Inlägg som Gautr har skrivit i forumet

Skrivet av Rock Angel:

ren kopia med modeller från andra zynga spel
tråkigt

Ja, uppenbarligen står Mark för sitt ord i att han hatar innovation.

Det regnar visst manna från himlen, tror jag bestämt!

Skrivet av urken:

Tragiskt. Men det finns grymt många fler och värre offer för västvärldens elektronik och teknik hets. Kolla bara på mineralplundringen i Kongo.
80% av världens coltan (en väldigt viktigt mineral i elektronik) kommer från Kongo, allt plundrat av olika rebellgrupper, milisgrupper och andra aktörer. Dessa grupper dödar, förslavar befolkningen och systematiskt kidnappar och våldtar kvinnor och håller dom som sexslavar. Dessa grupper exporterar till största del till Kina, där det flesta av världens alla elektronik företag har större delen av sin arbetskraft och produktion.

Din mobil innehåller med storsannolikhet konfliktmineraler från Kongo, bruten av förslavade kongoleser i vidriga gruvor.

Jag gillar också hur man ständigt pratar om hur mänskligheten hela tiden når nya höjder i utvecklingen. Jag slår vad om att man sade exakt samma sak på medeltiden också. Om fem hundra år kommer man att titta tillbaka på vår tid med avsmak (förhoppningsvis).

Att kolla på matcherna är ju det bästa av allt! Då får man äntligen se vad sitt tankenötande resulterade i! Definitivt köp, i vilket fall som helst.

[quote=Jakob Svärd][quote=Poet]Jag hoppas innerligt att allm

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Nog för att alla har olika smak, men sluta tala så objektivt om det.

Hur kan ett skitspel ha 500 000 köpare?

Skrivet av morfin91:

hur kunde wow få så många spelare..... (skitspel säljer ;P )

Min sarkasm-o-meter kan vara okalibrerad, v1lle3, men är inte mosoloa1 snarare subjetiv i sitt påstående?

Morfin91, jag hoppas att du är medveten om att ditt argument är identiskt med det mosoloa1 framförde.

För övrigt anser jag att vi bör anpassa Godwins lag till att gälla World of Warcraft istället.

Jag hoppas innerligt att allmänheten inser att detta inte berodde på en enskild händelse, utan att hennes personlighet och därmed anledning till utbrottet har formats under hela hennes liv. Man blir lika mycket mördare av att spela datorspel som man blir alkoholist av att hoppa hage.

Jag måste säga att upplägget av recensionen var klockrent. Jag har väntat på att någon skall börja skriva recensioner ur fler recensenters synvinkel (framförallt för spel som är menade att spelas av flera personer). Nu vet jag inte om det gjorts tidigare, men det är det första jag sett och jag gillar det.

Klockrent att det verkar vara en ganska spridd skara recensenter också, med representanter allt från "nybörjare" till någon som spelar ett riktigt instrument (det var åt minstone intrycket jag fick).

Vad gäller spelet så verkar det riktigt kul, men prislappen skrämmer iväg mig.

Bättre än som med Diablo III. Ju mindre vi vet om spelet desto bättre fram tills ett halvår innan release.

Skrivet av raefzm88:

Steam är överlägsen med marginaler när det gäller digital distributering. Må hända att deras priser är enormt överpris vid release, men med tanke på att det har 0 kostnad för fysisk produktion , gör de multum i vinst under sina reor. Under vinter rean när vi handlar spel för under hundralappen skrattar vi och tycker att Valve nästan är dumma då de i princip ger bort spelen så billigt.
i själva verket är det steam och dess partners som skrattar bäst. De drar in enorma summor.

Definitionen av en bra affär; båda parterna tycker att de gjort den bästa dealen.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av b3pp0:

har man inte steam idag, så är man n00b!!

Whoa, i sådana fall är jag en rätt nöjd noob trots allt.

Lyckligt ovetande. ;P

För övrigt: "Drömgränsen" tycks passeras rätt ofta nu för tiden av företag och deras produkter.

Jag håller med om att Steam erbjuder attraktiva realiserade varor, men jag köper väldigt sällan ett nytt spel via tjänsten. Då blir det fortfarande en fysisk produkt.

Då kanske man till slut kan få spela ett spel där man inte vinner genom att utnyttja AI-buggar. Jag har extremt svårt för att inte använda mig av dem när jag väl upptäckt dem.

Skrivet av swordfish:

Tycker Blizzard borde satsa pengarna på en datoranimerad film samt mycket snyggare i början med bara made by Blizzard Entertainment. Dem som säger att det är ett grymt dåligt spel kan ju lika gärna ta en pistol och köra rysk roulett med sig själv därför 12 miljoner människor som betalar varje månad för att få spela det kan ju inte ha fel !

Tolv miljoner av nästan sju miljarder. Drygt var 570:e människa spelar WoW, eller två promille av jordens befolkning. Inte så många ändå. Är två promille av jordens befolkning idioter? Inte helt osannolikt. Därför kan man på grund av mina lösa antaganden inte utesluta att de tolv miljoner som spelar spelet faktiskt har fel.

Och då kommer naturligtvis följdfrågan om jag har fel, eftersom jag också spelar spelet... Men vänta nu? Om jag har fel så innebär det att mitt påstående är fel; men om jag har fel, så betyder det att jag har rätt! Oj...

/Slut på slumpmässigt orerande

Skrivet av KlosterKatten:

Håller mig fortfarande till loren från WC3 och hoppas på ett WC4 istället för att låtsas att varenda person i hela världen har dödat varenda person som betytt något.

Nu är det ju inte riktigt så det har gått till dock. Det är DU med hjälp av ett par vänner och ingen annan som besegrat dem. Om man tänker efter så har alla som någonsin varvat WarCraft III-kampanjen räddat Azeroth i så fall. Är det inte så dessutom att vid varje stor person som skall besegras så finns det alltid en viktig karaktär med från WarCraft-universumet? Maiev, när man besegrar Illidan, Tirion Fordring när man besegrar Arthas som Lich King och så vidare. Även om det kanske är svårt att se det nu, så är det definitivt så de kommer att porträttera det i eventuella uppföljare.

Skrivet av toast:

undra om andra länders forum har lika mkt gnäll som de svenska? eller är vi världsmästare på att gnälla?

snygga cinematics från blizzard ja, synd att spelet inte är så snyggt! gnäll gnäll gnäll ^^

Haha, jag ställde just exakt samma fråga i motsvarande artikel på engelska PC Gamer. Jag tycker att det verkar lite mindre gnälligt där, om jag skall vara ärlig. Förmodligen är det inte allt för långt ifrån sanningen att vi helt enkelt är världsmästare på gnäll.

Skrivet av Defender of Evil:

En liten sak förbryllar mig: Anses inte Warcraft II: Beyond the Dark Portal vara canon i Warcraft-universumet?

Deathwing är en av Horde-sidans hjältar (eller kanske snarare skurkar) i det spelet och världen gick inte under bara för att han var med. Hur lyckades Blizzard förvandla honom från en drake som någon goblin fäst metallplattor på till världens undergång?

Deathwing var bara allierad med den gamla Horde, som var besatta av demoner. När de fick spö i det andra kriget så flydde han till Deepholme där han har suttit och surat och byggt upp en armé av the twilight dragonflight (tror jag i alla fall).

Han har faktiskt varit väldigt mäktig väldigt länge, men de andra drakaspekterna gaddade ihop sig mot honom så det var därför han slutgiltigen behövde fly.

Snajsigt.

Skrivet av Mahone:

Spelet hade varit bra om man fick syn på ett djur att skjuta. Jag spelade säkert i en timme utan att få syn på kött

Ja, ibland har man fantastiskt mycket oflyt innan man stöter på något. Det är just det jag gillar med spelet dock. Få spel jag har spelat ger en bättre belöningskänsla när man väl lyckats spåra och fälla ett djur.

Skrivet av Eriand:

Alltså...... De har världens största team, de har alla props klara, alla enheter alla features (utom kanske någrea enstaka nya...) WTF is the deal. Sega fanskap! :\

Jag hoppas (och tror) innerligt att de inte bara slänger in ett par nya enheter. Det tar tid för att de lägger ner tid på att utveckla, inte för att de sitter och slappar och gör allt i sista stund.

Skrivet av Ish:

Jag är säker på att alla barnen som spelar WoW kommer kunna hänga med i handlingen då det förmodligen är genuint intresserade av warcraft lore och hängt med sen starten långt innan WoW.. Get real..

Detta är en cash cow och kan man inte förstå det är man en del av målgruppen.

Jag tror att det kommer att vara en ganska stor fördelning i ålder på biobesökarna (om filmen nu släpps över huvud taget). Även om Blizzard Entertainment skulle satsa på att göra en väldigt seriös film utan fokus på att göra det till en "barnfilm" (tänk i samma stil som The Lord of the Rings-filmerna) så kommer fortfarande de flesta barn och ungdomar som är över tolv år (åldersgränsen för WoW) att tycka att filmens tema är av intresse.

---------------------------

Varför är så många så cyniska angående Blizzard Entertainments hantering av Warcraft-licensen? Det finns lite som pekar på att B. E. sitter och mjölkar licensen. Det är få som faktiskt tänker på att de kanske har intresse av att göra en bra produkt och med tanke på deras smått perfektionistiska attityd och den genomsnittliga utvecklingstiden för deras spel så är en stark finansiell situation ett krav.

Med tanke på att Warcraft står för 98% av Blizzard Entertainments inkomster (källa: Officiella finansrapporten) så får i alla fall jag spontant känslan av att man inte bara kan mjölka ur så mycket man kan (förutsatt att man vill stärka sitt varumärke och inte gå i konkurs om några år när World of Warcraft har passerat sin topp).

I övrigt så är inte jag ekonom och har ingen stor insikt i hur företagsvärlden fungerar, utan min åsikt är baserad på logiska antaganden.

Cities XL 2011 ute senare i oktober

På deras hemsida (http://www2.citiesxl.com) står det 14 oktober längst ner i högra hörnet dock.