Inlägg av Qth

Inlägg som Qth har skrivit i forumet

Suck... är han i farten om det här igen? Han gnällde ju om typ detta redan i Mars, börjar bli lite löjligt. https://www.theguardian.com/technology/2016/mar/04/microsoft-...

Skrivet av WolfGrin:

Microsoft verkar gilla att bete sig som ett rövhål, kommer straffa sig till slut era giriga jävlar.

Pinsam kommentar.

Skrivet av Segas:

Egentligen är det ju nästan två månader... Hoppas Microsoft kan lansera ett någorlunda felfritt OS denna gången. I senaste builden finns otroligt många buggar som egentligen inte borde finnas där så pass nära RTM.

Som egentligen inte borde finnas där? Vad vet du om det? Vi har aldrig fått testat Windows i den här utsträckningen och såhär tidigt förut och det är förmodligen fullt normalt med de buggar som finns i preview'en. Du har ingen aning om hur många brancher med buggfixar de har som de kommer slå ihop innan release och bara det att MS kan gå ut och spika ett datum såhär tyder på att de har stort självförtroende.

Har eve-online.se lagt ner?
Finns det andra svenska eve-forum?

Funderar på att börja lira lite smått igen och vore najs att ha några att lira med.

vad är blizzard?

Länken är nu trasig eller så har dom tagit bort intervjun, kan inte hitta den.


Man blir ju sugen att öppna kontot igen.

Skrivet av NookiE-afk:

löjligare att bli bumpad av en shuttle.
svänga runt borde inte vara nå större problem.. ingen friktion ingen gravitation. Bara se till att ha tillräckligt stora styrraketer

Bara för att det inte finns någon gravitation så betyder det inte att ett skepp som är 100ggr större kan snurra runt exakt lika kvickt utan konsekvenser.
Det är fortfarande mkt mer massa som ska förflyttas vilket gör att det inte skulle vara möjligt, skulle jag tro.
Ingen idé att gå in på någon jupare fysik här, tycker du att det ser verkligt ut när jätteskeppen svänger omkring och gungar lika mkt som småskeppen som dom gör nu? Löjligt att se titaner fladdra omkring som ett pappersflygplan när dom blir träffad av torpeder.

Mjo det ser riktigt najs ut.
Synd bara att den värdelösa fysiken fortfarande kommer förstöra trovärdigheten och känslan av skalan mellan små och stora skepp. Om dom nu har lagt ner så mkt tid på att göra om grafiken så tycker jag dom kan lägga lite tid på det också.
Störtlöjligt att se ett battleship svänga runt lika kvickt som en frig.

Jag skulle gissa att dom flesta som klagar fortfarande går i skolan, bor kvar där dom är uppväxt och fortfarande har samma umgängeskrets dom i stort sett alltid har haft, eller helt enkelt inte har några kompisar utanför sin inskränkta gamer-värld. För denna person är facebook ganska värdelöst. För folk som däremot har gått ut skolan och har flyttat till annan ort och tappat kontakten med 90% av kompisarna man hade i högstadiet/gymnasiet/högskolan är det väldigt smidigt.

Skrivet av Megakickass:

Vad är det här för nyhet egentligen?

Exakt min tanke.

Id Software om framtiden

Ska bli intressant att se vad dom visar på QuakeCon.

Ja dom sladdar (glider i sidled) ofta ut ur kurvorna nu för tiden, hur coolt som helst. Kollar du noga så ser du det på fler ställen i filmerna, det är ingen synvilla.

Angående kraschen i spelet så håller jag med om att det ser konstigt ut, det mesta ser lite stelt ut för att vara ett modernt spel tycker jag.

Mer vurpor gör det mer ojämnt, en som ramlar har ju sällan chans att jaga ikapp igen, blir man ifrånåkt så är det väl bara att träna.
Det är ju heller ingen ovanlighet att dom flyger rätt högt och slår volter.

Lite GP-godis:

http://www.youtube.com/watch?v=rvWPcJhfz84
http://www.youtube.com/watch?v=C40njPL6D7E

MotoGP = 800cc.
Håller ändå med om att ljudet inte var nå vidare. Sen tycker jag animeringarna är lite stela.
Som trogen MotoGP tittare så måste jag ändå gå till lite försvar här, det är inte ofta dom vurpar vid kontakt i kurvor, dom viker bara upp sig och får på sin höjd lite vobbel på framhjulet, eller bakjulet vid pådrag.
Sen var det ju iof mkt kraftigare pååkningar i spelet än vad det är i verkligheten men det kanske inte är så kul om man kan köra omkull alla motspelare så enkelt.
Mitt i filmen ser man även tydligt 2 stycken som voltar av hojjarna vid en kollision.

Kanske kan användas till snowboardspel.

Skrivet av Ericzeppe52:

Sånna problem har ju inte mina miners i mitt corp. Visst är det problem när corpet är i krig, men i fredstid så får man vara i lugn o ro hur mycket man vill i high sec.

Det ska vi ändra på...

?

id borde ha lärt sig vid det här laget att saker som "Netdemo Recordings" och "Multiplayer Spectating - Q4TV" är saker som quake-communityn behöver ha vid första releasen, inte några år efteråt. Det håller inte idag.

QuakeWorld 4evar!

mp3: Genetic & Pain - Quaker´s Never Die ©