Inlägg av Hockey Stick

Inlägg som Hockey Stick har skrivit i forumet

Skrivet av Outdoortype:

Hade varit mer ok om moddarna tjänade typ 90% eller mer.

Hur mycket tror du inte Disney tjänar på Star Wars Battlefront?

Oavsett hur bra en mod är så kvarstår faktumet att de utnyttjar någon annans IP. Valve står för distributionsplattformen med alla dess funktioner och system samt tillgången till en enorm användarbas på miljontals spelare. Bethesda står för den andra plattformen (spelet), deras 'intellectual property'. Deras produkt, marknadsföring osv. är anledningarna till att det överhuvud taget finns en spelarbas att modda för.

Ska man tjäna på andras framgångar så kostar det.

Skrivet av Busko:

gissar att de är alla plattformar

Endast PC, Mac och Linux faktiskt.
https://twitter.com/Dinnerbone/status/553559308261408768

Sverige är Europas främsta land att göra spel i

Vi är nog världsledande i grand strategy så Paradox förtjänar också en honnör

Först ett nytt DLC till CK2 (Rajas of India) och nu det här? Awesome

I slutändan spelar de marginella skillnaderna ingen roll. Ta GTA IV som exempel. PS3:n kan rendera fler objekt (ex. bilar) än Xbox 360. Änså sålde spelet betydligt bättre på den senare.

Men det är väl mode att hata Microsoft just nu vad jag förstår.

Skrivet av Icewind:

...Blacklist är dock det bästa Splinter Cell spelet sen Chaos Theory. Sen märker man ju att det är ett Tom Clancy spel med allt som det innebär story och karaktärsmässigt.

Då måste Double Agent och Conviction vara värre än tårgas då för jag har väldigt lite gott att säga om Blacklist.

Det är på tok för ljust (finns ingen använding för night vision), banorna är linjära, stealth-mekaniken är banal, kontrollerna är klumpiga, inga quick saves m.m. Det senare är endast acceptabelt om spelmekaniken funkar felfritt vilket den absolut inte gör.

Men smaken är ju likt skinksteken delad. Don't mind me.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sisyr:

Prövade en tidig alpha hos en polare. Vid det stadiet fanns det inte mycket att hämta i spelet, men det kanske är vassare nu.

Inte intresserad av att köpa det i dagsläget då det är ett alldeles för högt pris för en ofärdig produkt.

Dock så får du ju hela spelet när det är klart...

Och när det är klart kanske jag är villig att köpa det, kanske inte. Oavsett vilket är jag helt ointresserad av att spendera $30 på ett spel som ligger i alphastadiet.

Det lär förmodligen bli billigare när spelet är klart. Anledningen till att det kostar $30 är för att de vill ha engagerade spelare som vet vad de ger sig in i. Ett lågt pris tenderar att locka många gnällspikar som inte bergriper skillnaden på ett spel mitt i utvecklingsfasen och en färdig produkt.

Här är dock det något mer politiskt korrekta uttalandet:

"We want fewer people who are more involved. A smaller number of people who are really involved in the game and really want to contribute to the alpha process and really want to get stuck in; they want to post on the forums, they want to talk to us about their thoughts about the game. Rather than the mass, mainstream, millions of people that have paid 10 cents each who are actually immediately pissed off because the game doesn't work properly and they expect it to be finished already."

Källa

EDIT:
För övrigt har The Creative Assembly visat upp Rome II på samma mässa.

Mycket bra krönika!

Och låt oss inte glömma Paradox, kungarna över nischmarknaden.

När de väl upphör att kräva konstant internetuppkoppling lär jag köpa det här. Det lär väl dock ta ett tag, förhoppningsvis inte mer än ett par månader som med Ubisofts spel.

24.99€ är ju faktiskt fasligt billigt för ett nytt spel av den här kalibern som varit under utveckling så pass länge. Snacka om valuta för pengarna.

Ja, inte var det Evil Genius 2 iaf. Surt

Eyes up, chin down. Check.

Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Och?

Ingen videorecension? Jag vill se gräsbrand

Skrivet av Natrium:

fortfarande har dom inte fixat det viktigaste, stabilt multiplayer.

Jag kanske är konstig men jag tror fungerande kontroller ändå är viktigare.

Betydligt bättre än det gamla yxade slutet även om det till viss del inte blev lika dramatiskt.

Fast lite lamt var det nog att Normandy evakuerade ens lagkamrater mitt framför en Reaper. Lite fuckade prioriteter.

Skrivet av Pooslice:

Gömmer allt i en stor spoilertag, har ni inte spelat ME3 eller EC så kanske det är bäst att inte läsa, för säkerhets skull.

Det enda som faktiskt verkade stämma lite var ju det nya fjärde slutet. Om man avfärdar allt, eller skjuter pokjen så är det någon, reaper låter det som, som säger "So be it!". Hade förhoppningar ett tag att indoctrination theory stämde, men eftersom det slutar direkt där efter måste det väl ses som det sämsta slutet.
Hur som helst så är fortfarande hålet kvar om vem fasen det är som tar ett andetag under all bråte i slutet när man förstör reapersen. Förmodligen Shepard, men det ger ju inget tydligt svar eller slut imo.

Jag kan nästan garantera att det är Shepard som tar ett andetag där i slutet. Ganska poänglös scen annars. Körde dessutom som Femshep och då hörs det ganska tydligt att det är hon. Det hintas ju en del om att det kommer fler spel i serien, kanske till och med om Shepard (se sista scenen med Buzz Aldrin och pojken) samt hälsningen från Bioware.

Nya slutet är en tydlig förbättrning med tanke på vad de hade att jobba med. Bortsett från

att Normandy gör en evakuering precis bredvid en Reaper. Sabbar den där känslan av att det är brådska. Annars bra.

Jag håller delvis med dem. Jag stör mig själv på när det blir för många mellansekvenser. Både Frictional och Valve har ju bevisat att det funkar minst lika bra (om inte bättre) utan sådant tjafs. Sen lider ju ofta upplevelsen av att mellansekvenser och gameplay inte följer samma regler/logik. Ex. man kan bli skjuten 100 gånger under gameplay men i en mellansekvens blir man svårt skadad av ett skott osv.

Dock måste jag säga att ett spel fortfarande måste vara roligt. Det beror väl delvis på hur man definierar det, men jag spelar i alla fall spel för dess underhållningsvärde och för mig betyder det helt enkelt att det är engagerande. Spel är ju trots allt ett interaktivt medium och utan bra spelmekanik finner jag ingen anledning att spela. Då tittar jag hellre på film. I Amnesias fall gillar jag hur man interagerar med miljön.

Tycker nog att det hade varit bäst att lägga Fisher åt sidan istället och introducera en ny huvudrollskaraktär. Splinter Cell behöver inte bara handla om Sam Fisher. Han kunde få en biroll som rådgivare eller nåt, i stil med Lambert från tidigare spel i serien.

Hellre det än att han får en makeover.

Här går det undan.