Inlägg av Foolwolf

Inlägg som Foolwolf har skrivit i forumet

Skrivet av MrStrange:

Totalt tvärt emot för min del! Men smaken är ju som baken som man säger.. Delad och lurvig
Så jävla läckert att äntligen få höra lite blackmetal i en speltrailer.
SÅ trött på att nästan alla spel alltid ska ha elektronisk dunka dunk, hiphop eller rap i sina trailers.

Mer metal åt folket säger jag!

Amen brother!

Detta hade även helt slunkit under radarn för min del. Blir att ha lite koll på.

Skrivet av Laddemannen:

Warhammer 40k - serien!

Gillar Rogue Trader spelet skarpt, men det hade behövt lite mer finess!

Tror inte det är något för Larian, de har alldeles för torr och trist humor och skulle säkerligen missa stämningen - tror jag.
Just speldelen hade nog kunnat funka bra med strategisk CRPG i WH40 k. Jag tycker att Larian och Owlcat gör bra spel, men det som gör dem unika i sin stil är ibland till deras nackdel. Larian har trist humor (enligt mig), är extremt inkörda på att den som har bäst position vinner (kanske Star Wars med I have high ground rules skulle passa dem Kotor?)
Owlcat har en kärlek för min/maxing som ofta leder till tämligen en dimensionerade one-trick pony karaktärer i mitt tycke. Behöver inte vara fel och då man får lite större sällskap i Owlcat spelen (kommer dock inte ihåg storleken på just Rogue Trader...) så straffar det inte ut en lika mycket.

BG3 känns i min smak så längt borta från BG och BG2 - att de gärna fått hoppat över att namnge den som BG3 - snarare en ny saga i BG världen (med nya regler) hade passat. (Gate of the Tentacle...)

I övrigt, spelade Rogue Trader mycket i betan för att kunna ge feedback och hade riktigt kul så snart skall jag orka växla över till att köra igenom karamellen jag sparat på

Bra, men att de skall satsa på något nytt? Farcry eller? Du startar spelet efter en olycka på stranden på ett ställe du inte känner till. Du måste lösa upp den första delen av kartan för att kunna ta dig ut till resten av en väldigt blek och underutvecklad värld där var du står eller ställer dig är absolut avgörande i varenda konflikt!

BG3 var trevligt tills man helt enkelt fick nog. Känner att spelet var riktigt bra, men nog något a det mest hypade och upp-haussade spelet med den kanske mest tråkiga kommentator delen på te.x STEAM någonsin. Nog är nog, och bra att de lämnar för något "nytt, men nu när de gjort DOS i tre versioner så vore det kul om de faktiskt gjorde just något nytt.

Skrivet av Loevet:

Ska försöka hålla det så avskalat som möjligt 🙂

Final Fantasy VII släpptes till Playstation nådens år 1997. Det är så föråldrat med dagens mått mätt att utvecklarna valde att dela upp remake-versionen i tre delar, där alltså två delar har hunnit släppas (Remake och Rebirth). När den tredje och avslutande delen släppts kommer vi ha hela remake-spelet.

Om du inte vill spela remake-spelet innan alla delar har släppts har du förmodligen fram till 2027-2028 på dig att spela igenom Remake och Rebirth 🙂

Det finns också kompletterande spel, där Crisis Core Reunion berättar en prequel-del till Final Fantasy VII (och därmed också remake-spelet). Det kan du spela om du vill ha lite mer kött på benen inför remake-trilogin.

Tusen tack, enkelt, smidigt och utan att komplicera det hela! Du har förtjänat en grymt trevlig helg!

Kan någon förklara för en icke insatt, vilket spel i FF VII är det det hela startar med i det som är en remake?
Skulle vilja testa att spela FF VIII, för att alla är så hypade över det, men det finns ju tämligen många versioner, så vilket är först?
Vilket är tvåan finns det någon version med allt i ett för FFVII?

Tacksam för en förklaring, förenkling och inte en djupdykning, min skalle är inställd på Fredag och att läsa lite forum om detta gav direkt söndagskänsla

Hört talas om det mycket, men då jag följer Warhammer för figurer för bordsspelande är det kanske mer naturligt. Varit ganska stort påslag för detta spelet i de kanalerna samt att Angry Joe med flera nämnt det och spelat det. Det ser fint ut, men skit-trist att spela för att vara ärlig och många som testat det säger att det är fördummat och tagit det sämsta från DOW3 och gjort ett sten sax påse system.
om det stämmer eller ej vetisjutton, men det får en ju inte att bli direkt sugen. Spelet ser bara rätt trist ut helt enkelt. Jag är inte heller någon större fan av den nya Age Of Sigmar världen som ser mest ut som guldnissar som gyttjebrottas.

Hade ju varit kul med ett spel i DOW 1 eller 2 i Warhammer värld som är lite uppdaterat. DOW2 skulle väl kunna passa bra för Killteam eller Warcry skulle man ju kunna tycka...

Skrivet av waeress:

Tänker att Owlcat, i deras Pathfinder spel, har erbjudit story-mode svårighetsgrad och även erbjudit specifika settings för svårighetsgrad som inget annat spel jag sett. Vet du om dom kommer att erbjuda samma här?

Oh, kommer inte ihåg på rak arm, men jag skulle tro det.

Tänkte bara dela med mig lite av mina tankar från Kickstarter playtest spelande
.
Tycker att spelet har bra potential och uppdragen är utmanande i början och sedan blir det lättare ett tag då man lär sig systemet som är något annorlunda.
Efter det får man en mellanboss som är oproportionerligt svår, så likt alla andra Owlcat spel är det rejäl minmax the warrior mentalitet som både premieras och behövs.

Av de WH40k spel jag hittils testat är detta det som totalt slukade mig i en period av EA då man fick jaga buggar. Buggar finns det gott om, och tyvärr skulle jag nog säga att lovorden ligger lika med oron för att spelet var buggigare i betan än i alfan enligt många. Om de bara tar sin tid så blir det nog bra, samt optimerar spelet ordentligt. Unity motorn påvisar tämligen många svagheter i detta spelet tycker jag och det känns extremt tungrott och dåligt i responsen.

Tror nog att det kommer att landa på åtminstone en stark trea, samt Owlcat brukar inte överge sina spel, så förhoppningen är ju att de patchar och står i.

Storyn är köttigt Warhammer:esque, språket, miljöerna och hur karaktärerna beter sig känns rätt. Klasserna och systemet är nog det som kändes svajigast om man som jag inte spelat bordsrollspelet. Mycket nya termer och mekanik att sätta sig in i samt att det i UI designen var klumpigt och otydligt vad sjutton man skulle göra. Tog ett tag att lista ut hur man gjorde en level up första gången etc.

Skrivet av svidishkaboj:

Förstår inte hur de lyckats göra combat och gearen så väldigt tråkig och ovanpå det har man level scaling som sabbar all form av känsla av att ens karaktär blir bättre.

Level scalingen tycker jag man märker mindre och mindre av med tiden, men allt är fruktansvärt enformigt.
Alla mobs ter sig liknande, demons, skeletons eller vargar. Tjohoo - en större varg eller till och med en björn?
Vapnen går åt i sådan rasande takt att det känns aningens trist att spendera massa material för att uppgradera och efter ett tag så blir det till att låsa upp bättre förmågor som gör det mesta man hittar tämligen trist.
Bara sex skills ger tämligen tråkiga kombinationer och man fastnar i vissa fördefinierat bästa builds som är oftast helt enkelt obalanserat bra eller att andra förmågor bara inte är värt det. Tenderar till att ge överspecialiserade builds som bygger runt att spamma en till två attacker, bygga upp för area attack och ha en kul samt en "get away".
Känns som om man springer omkring lite aningslöst som i Guild Wars 2 och hackar igenom samma motståndare och "special events" hela tiden för att springa fram och tillbaka.
Visst, lite av grejen är ju att nöta igenom spelet och farma föremål, men jag tycker att det känns ganska själlöst i DIV tom jämfört med D3...

Skrivet av Witchfinder:

Påminde gameplay/system om D:OS? Kan tänka mig att det här med att manipulera och dra nytta av miljöerna påminner mycket om det (såvida det inte annars är en stor del av nya DnD). Jag gillade D:OS 2 men slutade spela efter c:a 75 % när jag plötsligt tvärtröttnade. Jag tycker alltid det kryper på en ihålig känsla när utrustningen man får, vars namn är datagenererade lapptäcken av ord, känns utdaterad en level senare.

Tyvärr fanns sådana element som att fysiken var avgörande för en strid;
- placering av dina karaktärer innan strid kan i vissa fall vara direkt avgörande om du kommer att klara det eller ej. Kan vara kul, men att behöva ladda om för att ställa sina karaktärer i tidsödande positioneringar etc var det som till slut blev det som gjorde att jag aldrig avslutade DOS 2, eller en av anledningarna.
- vissa gåtor påminner om det,. te.x att skjuta sönder ett rep etc. Detta är inte nödvändigtvis något som behöver vara negativt, men kan även det bli lite trist i längden, men andra sidan av myntet är att det blir mer intressant än bara placera folk på plattor i golvet lösningar som annars verkar vara D&D's trademark
- det finns flera saker som att elementen kommer att gynna den som tänker finurligt, barrels of oil, water etc verkar fortfarande vara en stor del av hur man kan manipulera strider till sin fördel. Lite mer avskalat än DOS2 som jag testade, kan inte säga så mycket om hela spelet då jag avslutade efter ett par timmar för att inte tröttna i förväg på spelet. Det var inte som DOS2 där alla var tvungna att ha teleportation och slänga tunnor och folk in i omöjliga situationer hela tiden.

Jag hoppas att de använder sig av samma tänk so i Baldurs Gate serien, +1-5 föremål och sedan ett fåtal förgjorda föremål/vapen med mer utstuderad text och lore. Blir mycket mer intressant och inte så att föremålen i sig blir avgörande. Men å andra sidan så hittade man ju specifika vapen mot te.x golems och spindlar när man precis klarat av miljöerna med just flest spindlar och golems i BG2... Så man kan hoppas att det är bättre.

Min största varning är att just D&D 5e inte direkt översätter sig bra till just dataspel samt att för små grupper av karaktärer kan göra det väldigt trist för att man behöver en viss uppsättning av grundarketyper för att ha en chans. Nåja, snart dags att sätta sig in i reglerna lite bättre så att man får mer koll på hur man bygger en kul karaktär etc.

Skrivet av Witchfinder:

Det som föll sig så lyckligt för min del med originalet var att jag inte testade det förrän 2:an redan fanns. Då kände man sig inte lika hämmad av att det var låg XP-cap i 1:an, då man kunde fortsätta med samma gubbe in i 2:an om man så ville osv

Jag har ingen erfarenhet av senaste versionen av DnD, och har inte spelat bordsvarianten sen mitten på 90-talet. Men BG2 tycker jag inte visar prov på någon svårimplementeradhet (även om det kanske förelåg; har som sagt låg erfarenhet av hur regelböckerna för bordsvarianten såg ut - men slutprodukten var ju kanon med sin level 40-cap). Obalansen som finns tycker jag är försumbar då man tänker på att ett spel, där det föreligger någon liten mån av open world, aldrig (av de jag testat eller hört om) kan vara helt balanserat vad gäller ens egen kraft gentemot fienderna. Jag skulle påstå att BG2 gör det bäst av alla spel jag har testat. Däremot blir det lite av en vettlös bonanza i Throne of Bhaal. Bara rent köttande. Vet inte om det beror på naturen av leveln man har, eller övriga aspekter av hur de konstruerade spelet.

Även från start av BG1/2 kan man ju manipulera saker till sin fördel så att det blir enkelt.

BG1 och BG2 byggde ju på Advanced Dungeons and Dragons 2nd ed som var väldigt genomtänkt och fungerade väldigt bra att dra på i höga levlar i Faerun världen medans Greyhawk oftast cappade vid 20. AD&D2nd var ju dock väldigt mycket på sidan av att man behövde förbereda sig och tänka lite när man traskade på de farligare monsterna så att clerics och wizards verkligen hade bra spells.
Jag hoppas att BG3 är bra, men av det jag körde i betan känns det verkligen som en reskinnat DOS - vilket inte ger mig alltför höga förhoppningar - så jag har marginal till att bli positivt överraskad

Förutom BG2 håller jag Planescape Torment väldigt högt just i hur det går när man rammlar in på 15+ levels med olika demonnsmidda vapen, änglar som fallit, och demoner som slukar olika portala världer mm

Skrivet av Nomman:

Två frågor!
- Det står att man ser andra spelare ute i världen osv. Finns något dedikerat offline-läge för mig som vill slippa andra spelare? Rycka nätverkskabeln?
- Recensionen ger plus för en engagerande story. Innebär det att Blizzard arbetat mer på stroryn här än i D3? (Blev direkt bedrövad av storyn i D3)

Undrar också mycket över detta med andra spelare. Har redan läst om folk som får andra som springer in med högre level karaktär och slafsar ihjäl det du slitit med hårt i en stund utan större problem och det känns ju inte så kul. Om man sliter och spelar och kämpar vill man ju känna att man klarar av det själv. Att då få hjälp utan att man behöver eller ber om det känns som ett tilltag som kan förstöra mycket av spelglädjen. Gillade hur Guild Wars löste detta, man fick gruppera ihop sig innan man sprang ut i världen och röjde loss.
Storyn kan ju vara något som inte kom fram i Beta? Har inte testat då jag varit sjukt opepp, men iom att jag är ett gammalt Diablo fan finns ju alltid risken att man kommer ge sig in i det hela förr eller senare, men att då ha möjligheten att upptäcka allt själv (utom de spoilers man inte riktigt kunnat undkomma då).

Var pepp på detta, men att man styr hela squaden i real tid (även om det är möjligt att sakta ner tiden) gör mig mindre pepp. Vill nog se mer innan man blir för uppspelt - för rackarns vad bra det skulle kunna bli

Testade gratis tre månader och hann med att testa fyra spel, ett valde jag att köpa på STEAM och sedan blev det inte mycket använt alls. Utbudet är inte direkt lockande och då jag sällan kommer i en sådan konflikt över flera bra spel släppta samma månad (för mig) så går det på ett ut att vänta lite och köpa på reor istället.
Tycker inte att Xbox var övertygande men om det fortsätter att växa och få fler nya släpp och spelutbudet blir aningens bättre så kanske. Det blev lite mer fire and forget beteende över spelandet. Då jag inte investerat så mycket i det så struntade jag oftare i det. Jag hade mindre känslor för det och tyckte helt enkelt inte det var värt att investera lika mycket i det. För min del tror jag mer på att ta ett spel i taget - eller ha något spel som mitt SP spel samt något pangande för lite förströelse.
TL;DR inte ens 99 i månaden just nu.

Tämligen opepp.
Inte intresserad av level scaling eller open world mmorpg stuk - då spelar jag hellre ett sådant - fast helst inte alls om jag skall vara ärlig.
Att ha en massa personer som springer runt med fåniga namn i olika hubbar kanske funkar - men att ha dem i spelet? Nej tack - jag får leta annat.

Skrivet av Dizzz:

Är det så? Låt mig berätta för dig om något som kallas internet..

Låt mig berätta om självbelåtenhet - eller det verkar du kunna en hel del om.

Skrivet av krasane:

Pay2lookgood är åtminstone inte något som negativt påverkar själva game mechanics. Det går fortfarande att hitta alla items på precis samma droprates som alla andra osv.
Typ Path of Exile.
Har inget emot detta. Detta är fortfarande rättvist.
Inga mängder av pengar ger en något övertag eller möjlighet att skippa progression på något vis i PoE. Man kan vara skitsnygg med MTX Transmogs men vill man ha riktigt Gear så lär man lägga timmarna. Om man inte köper in-game valuta för riktiga pengar, då. Men då riskerar man banhammern också.

Problemet är att det kommer se ut som Doom Eternal eller så - varje gång man loggar in så skall det vara nya jippon, nya kampanjer, nya sätt att försöka få dig att spendera pengar - ALLA in game marknader med riktiga pengar påverkar spelet. Sedan görs det olika bra.
Tänker på skiten i Dragon Age när man gick och pratade med en karaktär i ditt läger och så skickades du rätt ut i butiken för att "låsa" upp något. Sådan skit kan jag lätt vara utan då det pockar på uppmärksamhet och stör upplevelsen. Visst, vi är alla olika känsliga för det - men jag ogillar det.

Skrivet av Augustus:

Om jag får köra en lite rant om Alien generellt men också om vad jag anser är syskonen Predator och Terminator. Om inte annat för att James Cameron är inblandad (ja, Predator med) i alla tre.

Det är makalöst att så många professionella människor som gång på gång misslyckas med att följa upp dessa älskade serier. Jag skulle vilja läsa ett forskningsarbete om vad detta beror på. Man har allt serverat med ett universum, man har karaktärer och temat klart men manus, utförande och fans som är beredda att springa till biograferna. Men nej. Vi får bara The Terminator, Terminator 2, Alien, Aliens och Predator. Kanske Predators om jag är på det humöret.

Men sen så får vi Alien 3, Alien 4, Prometheus, Alien covenant, Terminator 3, Terminator Salvation, Terminator Genisys (som iofs är som ett ganska kul experiment), Terminator Dark Fate, Predator 2, The (usch!) Predator, AvP, AvP requiem... alla pengar i sjön, alla tårar från fansen och den totala respektlösheten för källmaterialet med kassa manus... hur svårt kan det vara!?

Jag fick möjligheten att träffa Michael Biehn från Aliens för två år sedan som också berättade att Disney inte bara la ner den tänka filmen med honom och Sigourney Weaver som skulle ta vid efter Aliens och skita i alla dåliga uppföljare för att Ridley Scott cockblockade med Prometheus och att koncepten är körda i botten vid det här laget eftersom alla kassa uppföljare inte genererat pengar.

Vi kan bara hoppas att Marvel och nytändningen från Star Wars kan visa att koncept går att göra bra hela tiden om man bara ser till det.

Din lilla rant väckte minnen till iv om en serie som bygde på att Firman hade återigen försökt att få Aliens till jorden för att skapa det ultimata biologiska vapnet. Början av storyn handlar om Hicks och Newt som långt senare har mängder med mardrömmar och problem från filmen. Tror den gick i Svenska Magnum. Det var väldigt länge sedan men nu blev jag riktigt sugen på att leta rätt på den! Tack för en härlig rant, kan tyvärr bara instämma fastän jag eibland besudlar mig med att titta på AVP filmerna (gärna med en whiskey eller tre innanför västen)

Skrivet av FejkFejksson:

Skojade bara, tror inte scalperligor sitter på FZ.

Jag är ett lättkränkt Maiden fan och må du inte brinna i helvetet!

Skrivet av FejkFejksson:

Brukar köpa lite elektronik eller typ iron maiden-biljetter då och då och sälja till högstbjudande.

Som Iron Maiden fan - må du brinna i helvetet...