Inlägg av Hjalmaror

Inlägg som Hjalmaror har skrivit i forumet

1

Jag tillhör dem som vill se att datorspels tas på mer allvar och kan nudda vid mer seriösa ämnen. Krigsspel som kanske handlar om fasorna i krig som kanske utspelar sig under Irak kriget och visar de saker soldater har behövt uppleva?

men med sådana här artiklar så blir man slagen att detta aldrig kommer kunna hända då medierna gillar att få moralpanik med alla sorter spelämnen. Á la "Six Days in Fallujah"

En lösning kan vara att man vid en spawnplatts för t.ex. stridsvagnar så gör man en request av en ny stridsvagn. Det finns då 1/2 stridsvagnar tillgängliga så man kan då spawna en till sig själv. Istället då för "first come, first served"

Jag hoppas även att det kommer mer en två lag, 3 eller 4 lag tycker jag låter rimligt. och om inte nu kanske nya lag i expansionpack. Typ, tyska Bunderswehr eller Japanska JSDF vore coolt att se hur de ändras från andra världskrigs eran.

Skrivet av walter_iego:

Hur duckar en villa?

Man spränger källarvåningen så att botten och övervåningen faller ner, hoppas man kan göra detta i Frostbite 2...
P.S. talspråk FTW!

En cool effekt man märker i nya faultline trailern är hur när kulorna viner förbi spelaren blir skärmen helt suddig i en sekund. När man kollar på det känns det och har en effekt på en att villa ducka. Samma sak fanns i project reality, en "suppression effect". och jag gillar skarp att DICE lade in denna sak i BF3. Det som är så bra är att man inte måste ta skydd utan att man gör det själv av den starka återkopplingen. Tycker ni andra samma sak?

Jag hoppas ingen har missat alla godbitar på Gameinformer sidan
http://www.gameinformer.com/p/esv.aspx

Jag blir bara mer och mer sjukt hypad på detta spel, om man bara kunde gå in i en koma och vakna vid jul

DOVahKiiN DOVahKiiN
NaaL OK ZIN LOS VahRiiN
Wah DeiN VOKUL MahFAERaaK ahST VaaL
ahRK FIN NOROK PaaL GRaaN
FOD NUST HON ZINDRO ZaaN
DOVahKiiN Fah HIN KOGaaN MU DRaaL

ahRK FIN KEL LOST PODRah
DO VED ViiNG KO FIN KRah
TOL FOD ZeyMah WIN KeiN MeyZ FUNDeiN
ALDUIN FeyN DO JUN
KRUZiiD VOKUN STaaDNAU
VOTH aaN BahLOK Wah DiiVON FIN LeiN


http://www.gameinformer.com/p/skyrimpuzzle.aspx

Vid bethesda forumen går folk galna på trailern men det är roligt att höra teorierna kring körens lyriker i trailern

jag tror det bästa teorin är:
Dovahkiin, Dovahkiin, for the Sake of Skyrim.
For the Land, For the Home, of Hrothgar's Blood.
For the Nords, For the Gods, for the sole single son.
Dovahkiin, Dovahkiin, who'll dawn in Fire.

Jag hittade även en skitbra analys av trailern här
http://www.youtube.com/watch?v=MjuqVdRKjj0

Skrivet av Apministern:

Hittade denna video (vet inte hur sann den är men alltid nåt antar jag)

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA&translated=1

Om man ska spela "Devils advocate" så kan det bara vara en mod till oblivion. Jag tycker man ska vänta och se.

När det gäller motorn till skyrim så är jag dock optimistisk om att det kommer bli skitsnyggt. Nu är det bara att hypa på att de skapar nextgen animationer och radient AI som de tänkte till oblivion.

YES! så javla awsome att höra "Reign of the Septims" i bakgrunden. Dags att börja hypa!

http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-23-rumour-elder-scr...

rykterna går.... YAY! de verkar även behålla gamebryo plattformen men med uppgraderingar

Skrivet av krqkan:

och en CD med fler timmars långt SP.

Singleplayer har DICE redan gjort i Bad Company, ganska dåligt också enligt mig, Dock kanske ett spelläge som är rent co-op vore roligt där man gör uppdrag tillsammans med kompisar mot datorstyrda fiender.

Vad skulle ni andra förresten villa ha för nationer som lag i BF3?

Skrivet av Ish:

Unigine 2.0 med tesselring *drool*

"follow me here" Bethesda är ägda av zenimaxs och zenimaxs äger id software.. så de kanske använder id tech 5 motorn

Skrivet av Fluffo:

Gärna unlocks på vapen och utrustning. Men de s.k. "perks" tycker jag gott att man ska kan hoppa över.

Håller med, perks verkar lite fuskigt och gör det jobbigt för nya spelare om de möter en sniper med alla sniper perks uppgraderade(hände mig i BF:BC2)

Unlocks gör det roligt att sträva efter något men det borde vara balanserat så att startvapnen även kan användas så att man inte kommer i underläge om man just börjar. Gör vapen unlocks lag specifika också.

Skrivet av Fluffo:

Något inom mig säger:
- Som BF2 med snyggare grafik och möjligtvis lite annorlunda miljö för omväxling.

Jag vill även se mer variation i miljöerna. Öken banor i mellanöster länder har man sett. kanske regnskog eller bergs banor med snö.

Skrivet av Hukkie:

Motorn är inte det stora problemet med spelen i min mening, detaljerna kan de lägga till hur som helst, det har bara att göra med att de ska tänka på att göra det. Men jag hade definitivt välkomnat det, morrowind är det bästa spelet i serien kan jag utan tvekan säga för egen del, och anledningarna är många.

Jag vet inte om jag är bortskämd med Unreal 3 motorn och cryengine 3 men jag tycker att ett nytt spel ska använda bättre motorer. Kanske att man uppgraderar Gamebryo också.

Skrivet av Hukkie:

Mass Effect-grejen med konversationerna hade gjort enormt mycket för TES, men problemet ligger ju i att i mass effect kan du inte snacka med alla som du kan i TES. Så det blir en helvetes massa characters att scripta.

Jo det är sant, det skulle nog bli skit buggigt. Men min poäng var ändå att visa sin karaktär så mycket som möjligt. fixa tredjepersons kameran och animationerna så man värkligen får känslan av att man är sin avatar.

En annan sak jag glömde är det viktigaste enligt min mening. Gör så att i varje konverasions val ha många olika attityds val. Om man möter en NPC så kanske man kan välja mellan att vara vänlig, avvisande, vulgär, hotfull, komisk osv och ha många grenar i konversasionen så att den kan spåra ut och sluta på ett helt annat sätt.

Det får definitivt inte vara ett onlinespel. kanske om de fixar något slags co-op där man kan hoppa in i en kompis spelvärld, men det är inte nått jag gillar. TES är först och främst ett singleplayer spel och så borde det fortsätta vara. lite ideér följer.

*Som i dragonage origin så kan man spela sin origin story. Om man kanske vaknar i ett fängelse, som vanligt, väljer ras och klass och efter det så får karaktären en flashback som fungerar som tutorial. De valen man gör spelar roll i hur flashbacken kommer att spela ut. Det är ett bra sätt att få koll på sin karaktär istället för bara ett ansikte på sin hjälte.

*Ta lite inspiration från Mass effect där man under konversationer kanske ser sin egen karaktär när man väljer alternativ av svar.

*Många mer factions som kanske står emot varandra så att om man väljer en så låser en annan bort.

*skaffa bättre motor än gamebryo och gör världen mer detaljrik. Jag gillar när man går igenom träsk i morrowind och ser en liten blanka över vattendrag som man kan gå över. Små detaljer som sådana.

Skrivet av Dumlen:

Icke modern krigsföring. Inga unlocks.

Kanske Korea kriget. nu det vore awsome

Hoppas starkt att BF3 kommer vara bra och jag har även funderat ganska mycket på hur det kommer vara så här är min önskelista.

Många klasser - på senare tid har DICE minskat de olika klasserna till tre eller fyra för att förenkla för spelarna men jag tycker att flera olika klasser med specifika roller gynnar teamplay. se bara på teamfortress 2 där klasserna är mycket specifika och för att vinna måste spelarna använda klassernas förmågor på bästa möjliga sätt.

icke-fiktionella lag - Vi har ju sätt att ha värkliga konflikter som talibaner är lite kontroversiellt. men jag tycker att MEC är för simpelt. Jag menar inte att ha israel i spelet men att ha lag som Kina vs USA, Tyskland vs Ryssland. Och att ha dem kriga i värkliga länder. Kan inte DICE hitta på en fiktiv framtid där WW3 händer mellan NATO och SCO. BF3 = WW3?

Många typer av fordon - Att ha Stridsflyg vore nice men attack båtar, UAV spanare, IFV, APC, Artilleri transport helikoptrar osv vore coolt också.

weapons attachment - vore coolt att ha en M4 med olika attachment. Jag tänkte ett system med primary attachment och secundery attachemnt. Man kan bara ha en primary och en secondary. Med en granatkastare som primary kan man endast ha ett enklare rödpunkt sikte som secondery medan om man har ett främre grepp som secondary kan man ha ett bättre 16x sikte på vapnet.

1