Inlägg av Loltron

Inlägg som Loltron har skrivit i forumet

@Manslut:
Äh du förstår ju inte vad man skriver eller menar, har aldrig sagt att jämförelserna jag drog var annat än idiotiska.
Och just därför ställer jag mig emot copyright av koncept, för att man kan hålla på greppa efter halmstrån.
Men det lyckas du warpa om till att jag argumenterar för just den typen av jämförelser och inte förstår.

Orkar inte med dig och har inget intresse av att skriva med dig, men det verkar du inte kunna FATTA heller.
Ta ditt nästa inlägg och kör upp där solen aldrig skiner.

@Rackaren: Finns nog gott om folk som tröttnat på cod, själv har jag inte köpt ett nytt cod till någon plattform sedan mw 1.

@Banjo: Det stämmer att man kunde göra egna nivåer i tenchu 2 jag och brorsan brukade göra banor åt varandra som var sinnessjukt svåra, storyn var även rätt lång om jag inte missminner mig och relativt bra med plot-twists och grova stealth kills, squirtade blod rätt fint i det. haha
Och när man klarat spelet med dom två huvudkaraktärerna så låstes en tredje upp *mindblow moment* xD och man fick se hela storyn från "the bad guys" perspektiv, väldigt eget faktiskt.

Alundra är bra, men fyfan vad vissa pussel var svåra. Kom långt men klarade det aldrig, men som du säger skulle nog grafiken klara sig bra i en remake, är ju ett sånt spel man lätt skulle kunna köra igenom idag utan att störa sig på något speciellt.

Future cop hade en väldigt intressant infallsvinkel på hur polisarbete ska skötas i framtiden, stora mech's med miniguns och missiler haha Hade även ett rätt skoj VS mode.

Haha JA! är det inte det spelet man kunde vara boba fett med jettpack som ett fordon ? Påminde mycket om typ twisted metal serien ? Haha death star 2 xD

Ja men visst, alla dom du nämner är ju klassiker det med.

Dreamcast var ju en trevlig konsol, förutom kontrollern, spelade väldigt mycket shenmue 2 på den.

Måste även tillägga Bushido Blade till ps1 var ruggigt kul om man hade en motståndare som också var duktig på det.

@Manslut: Greenies till amiga, bomberman till nes, alla fighting spel som existerar.
Du kanske borde läsa inlägget en gång till, är väl inte så svårt att komma på spel som har "sisten kvar vinner".
Fia med knuff ? Monopol ? Sen kan du ju även ta och läsa att jag var tämligen sarkastisk.

Sluta citera när du inte ens läst eller förstår inlägg i kontext och jag är inte din privata googlare.
Och ja, jag är fortfarande irriterad på dig sen tidigare, står även fast vid tidigare ståndpunkt att vi inte behöver prata.
Hejdå.

Har spelet fortfarande på floppy till amigan hehe, eller ja om jag minns rätt är det 2 st floppy's som håller spelet.
Synd att dom inte gör en remaster eller nått, lite som dessa disney spel som blev släppta.
Har dom redan, då tar jag mig friheten att använda ScummVM om jag vill spela på den moderna burken.

@Sipmo: Ja du kan lätt få priset att hamna runt den pengen om du tummar på delar.
Personligen hade jag nog försökt spara ihop några tusenlappar till så den håller sig ett bra tag.
Kanske uppåt 14-15.
Då är ju jag "märkesbög" också, nätagg är rätt viktigt att det inte är skräpmärke tex.
Men det finns absolut olika delar man lätt skulle kunna snåla in lite på gällande vinterdatorn också.

OBS slafs-hafsigt exempel inte några specifika delar jag rekommenderar per sig, utan bara ett bevis på att priset går att pressa.
Men du kommer allt som oftast förlora prestanda på pengar insparade.

Frakten är dock billigare än en tusing, aldrig varit med om att den blir över 500 ens.

Skrivet av jawik:

Håller med. Diskussionen om "vem som skapade Battle Royal" blir nästan lite fånig eftersom det inte är det grundpoängen handlar om. Att hålla på och diskutera vem som var först med Battle Royal eller Last Man Standing blir meningslöst då Brendan aldrig har sagt att han vill ta copyright på spelläget.

PUBG i sitt utförande är rakt inspirerat av filmen Battle Royal. Både vad det gäller funktioner och stilmässigt. Det har Brendan själv sagt. Om det fanns liknande koncept innan där "sisten var kvar" spelar ingen roll. Att jag har pekat på en tidslinje för Battle Royal beror mest på att folk har sagt "det där fanns ju redan" och sedan pekat på ett annat spel som Brendan också gjort.

Det Brendan skulle vilja skydda sig mot är rena kopior av hela konceptet där allt stjäls. Det är kring det som diskussionen borde ligga. Hur mycket kan ett företag kopiera av ett annat spel innan det anses vara att stjäla?

Stämmer.

Vet om att brendan har stått för det mesta i genren. Men samtidigt anser jag att koncept inte kan få en copyright, vore såklart skillnad om andra tillverkare satt och stal kod, texturer och modeller där har man ju stöld på riktigt och den copyrighten kanske går att fläska på, vet inte om den är otillräcklig i dagsläget har väldigt dålig koll på copyright's.

Skulle man applicera copyright gällande koncept på annat skulle det inte finnas olika tillverkare av någonting liksom.
Och jag tycker ju själv att pubg har bäst utförande av alla dom spelen och pubg samt h1z1 är dom enda spelen i genren jag äger, vet inte själv varför man någonsin skulle välja någon av klonerna dom ser ju helt värdelösa ut, måste ju handla om folk med så taskig hårdvara att pubg endast är en dröm eller cheaters som blivit bannade i pubg redan.
Är ju samma med tex counter-strike, finns spel som är raka rip-offs, men vem fan spelar dom ??

Men kommer det ett spel som gör samma sak men bättre, be my guest.

Tycker i så fall det är viktigare att argumentera om valve och steam's kvalité kontroll att inte släppa in helt värdelösa spel till salu.
Vilket dom är rätt dåliga på och det är ju egentligen det som är grund problemet.
Thats my two cents.

Tror brendan kan vara väldigt lugn med att hans spel ligger på toppen så länge det patchas.

Skrivet av spikes:

@Loltron: På vilket sätt är battleroyale-boken baserad på ett spel menar du? Satt han och hade spelet som inspiration för boken eller är det bara att "spelstilen" i ngt spel som var släppt innan ~1997 går att applicera på boken?

Det jag menar är att det finns en uppsjö med gamla spel till både, amiga, nintendo etc som applicerar sisten kvar vinner som både hans film och bok i princip är i grova hugg, det är även tämligen sarkastiskt menat då man kan hålla på i evigheter gällande alla verk som finns såhär. Sedan vet jag inte exakt vad Koushun Takami's inspiration var, förmodligen var det väl gladiator spelen eller nått.

@Sipmo: Evga 1070ti
Skulle jag säga, men det finns säkert argument om det. Någon annan kanske har något tips att inflika.
Brukar välja just evga pga möjligheten till att förlänga garantin för en peng finns, rätt skönt att kunna få ett nytt kort även om det havererar efter 4-5 år imo, kanske finns några andra fördelar med andra tillverkare så om någon vet något speciellt får ni gärna berätta .

Tycker det har varit bra avsnitt hittills, spelar mig ingen större roll gällande mega kunskap om alla småsaker. Visst är väl lite intressant att höra sweclockers killen berätta om det, men mest av allt vill jag se byggandet och koola dioder. Och såklart calles entusiasm med all data.

Samtliga battleroyale spel har ju kopierat idén, inklusive sin spelmekanik från filmen battleroyale som kopierat den från en bok, som kopierat den från ett spel, som the hunger games i sin tur kopierat. haha. ajjabajja.

Tycker att det är bra med konkurrens. Låt det bästa spelet vinna.
Ska vi börja härja om alla tusentals tetris kloner, eller plattformspel, eller online shooters med death match eller alla tusentals rpg's som har stats, dice rolls, fan the list goes fucking on.
Jävla larv. Han har ju redan gjort hur mycket pengar som helst på spelet och är det mest populära i genren, sluta grina för fan.

Gör bäst jobb och det spelet blir det mest populära. Nu är det ju inte så att någon av pubg klonerna har kopierat modeller, kartor eller liknande rakt av det hade jag kunnat hålla med om att det är fult, men det är ju något som innefattas av copyright också.

Skrivet av Voorhees:

Ja av samma anledning som de utvecklade tekniker för att simulera skotthål i filmer vill vi ha det i spel. Känns helt enkelt fetare.

Man kan ju undra varför samtliga ubisoft shooters inte anammar rainbow six siege's förstörelse simulation.

Snyggt hur ragdollsen flyger bakåt av skott bakifrån, och hur ragdollsen fastnar i väggar, eller att det känns som att ai's glider runt skitsnabbt på is med osynkade fotsteg, notera han vid 07:48 som sitter fast med halva överkroppen i kontainern haha. Bättre fysik i half life 2.

Nä, alltså för att jag ska tycka att sådana spel ska vara roliga måste det ha välutvecklad ai, som sammarbetar etc, inte en massa skridskoåkare som frenetiskt cirklar runt.

Eller vapen ljuden som i allt för vanlig anda låter väldigt medioker.

Kommentatorerna verkade mest slicka sitt egna spel, såg väldigt många saker som inte var imponerande öht.

Rätt snygg omgivning, var väl det enda.
I övrigt känns det allt som oftast att ubisoft inte gör en enda uppgradering utöver det visuella i sina spel, inte gällande motorn iaf.
Kanske enstaka nytt gameplay element.

Hade varit koolt med ett nästa deus ex med co-op funktion.

who cares, NEXT!

@Crankt: Såg du inte senaste story trailern ? Var ju värre än om uwe boll hade regisserat.
En helt långsökt efterbliven spinoff. Ser inte poängen med "metal gear" delen i namnet eftersom storyn är så efterblivet dålig, spelet hade lika gärna kunnat heta "derp-survive".

I övrigt tycker jag inte att spelet ser roligt ut, ser ut som ett mgs v med tråkiga fiender som står stilla och har kristaller i skallen och basbyggande.
Mest av allt känns det som att "metal gear" delen bara handlar om att återanvända platser och modeller från tidigare spel, äkta latmask anda. Eller så är det endast för att jävlas med skaparen.
Ser ut som skräp och kommer vara skräp.

Haha, "hånlola" på du, det är ju beskydda du gör. Spelet ser ju as dåligt ut och inte lovande på någon punkt, en hädelse.
Som jag sa, en klick-bait. Konami vill bara krama en sista droppe ur fox-engine investeringen.

Tom michael bay kan göra mer inlevelsefull story.

kommer vara passiv med plånbok tills efter launch oavsett, dels vill jag se om det är microtransactions, dels ifall spelet är trasigt, etc.

Dels har jag lovat mig själv att aldrig mer stödja EA. haha, listan fortsätter.
Desto mer jag tänker på det, desto mer kommer jag underfull med att dice måste göra något riktigt jävla häpnadsväckande och bra rakt igenom för att jag ska köpa det.

Är det inte lite sent ? Det är väl detta som i princip mördat spelet helt och hållet ?

@Hipshot: Jag uppfattar bara en halv bild i sekunden, människor i trafiken hatar mig. Brukar skylla på lagget till polisen.

Tycker att det säger sig självt lite att pubg är krävande även om det blir mer optimerat, 7 x 7 kvadrat km öppen värld med 90 spelare i unreal 4.
För min del tycker jag tickraten är på tok för låg.

meh.