#Project Eternity kommer att bli verklighet, det isometriska rollspelet som inspireras av storheter som #Baldur's Gate, #Icewind Dale och #Planescape: Torment nådde målet på 1,1 miljoner dollar på en dag. I skrivande stund har det tickat på ända till 1,4 miljoner.

#Obsidian har inte varit sena med att presentera så kallade "stretch goals", bonusmål om de skulle nå ännu mer svindlande summor. Mycket talar för att de gör det. Och det är de här godsakerna vi snackar om:

  • 1,4 miljoner (redan nått): Ny ras, klass och companion till den nya klassen. Karaktärsskapandet expanderas med fler valmöjligheter.

  • 1,6 miljoner: Mac-version och en helt ny storyline med fler uppdrag, platser, npc:s och unik loot.

  • 1,8 miljoner: Ytterligare en ny ras, klass och companion.

  • 2,0 miljoner: Spelarhus, låter dig ha ett eget hus i fantasyvärlden som du kan skräddarsy, förvara föremål i och där du och dina companions kan chilla.

  • 2,2 miljoner: En ny region, ny fraktion och ytterligare en companion. Detta innebär såklart nya uppdrag, npc:s och ännu fler timmars speltid. Nås detta mål integreras också stöd för Linux.

  • 2,4 miljoner och bortom detta mål: Kommer snart...

Hur mycket djupare är du beredd på att gräva i din plånbok för att få ett spelarhus, en ny region och ett knippe nya klasser och companions? Vi hårdbevakar självklart Project Eternity. Spelet har trots allt 29 dagar kvar på Kickstarter...