#Massive kommer inte skruva ner grafiken i pc-versionen av #The Division efter vad konsolerna kan prestera, och därmed blir det inte någon nedskalad grafik om du spelar det på dator. Spelet byggs utifrån varje plattforms prestanda, och äger du en bra pc har du därmed möjlighet att skruva upp grafiken ett par snäpp, säger företagets kommunikationschef Martin Hultberg i en filmintervju (se nedan, och spola fram till ca 2:20) med Open World Games.

"Nedskalning" är ett märkligt uttryck. Vi vill uppenbarligen göra ett spel som ser så bra ut som möjligt på respektive plattform, det vill säga Xbox One, Playstation 4 och pc. Så jag tycker uttrycket "nedskalning" är lite förvirrande och konstigt, för vi försöker få ut det yttersta av varje maskin vi använder. Så Xbox får sin uppmärksamhet, Playstation får sin och på pc har vi, förstås, möjlighet att skruva upp det lite mer beroende på vilken hårdvara du har.

Han berättar att man försöker undvika att det klenaste systemet håller i taktpinnen.

Vi närmar oss varje konsol, varje plattform som en egen version, så vi försöker undvika att följa den minsta gemensamma nämnaren, och att alla får lida av det. Vi vill göra en bra upplevelse på alla plattformar.

The Division är en onlineshooter som berättar om livet i New York efter en förödande pandemi, där du som medlem i en liten soldatgrupp möter konflikter av olika slag. När spelet avtäcktes på E3-mässan i juni 2013 var det bara under utveckling till PS4 och Xbox One, men efter massiva (häpp!) påtryckningar från datorlägret tillkännagavs spelet också till pc någon månad senare.

The Division släpps någon gång 2015. FZ pratade med Martin Hultberg under Comicon Gamex förra veckan, och ni läsare stod för frågorna. Svaren levererar vi inom kort.