Den omtalade flygplatsbanan i #Modern Warfare 2 startade en mycket intressant debatt om vad som anses vara tillåtet i spel. Vissa tyckte att det var förfärligt medan andra försvarade det med just det faktum att det rör sig om spel, det är inte på riktigt. #Infinity Ward och författaren Jesse Stern visste också vilken risk de tog när de valde att ta med scenariot i spelet och i en intervju berättar han om sin syn på den.

Vi har fått mycket kritik men samtidigt mycket beröm. Folk har väldigt starka åsikter om flygplatsscenen och det har varit fascinerande eftersom vi ville skapa något som verkligen var upprörande, störande, men samtidigt något människor kan relatera till.

En intressant detalj är också att alla deras speltestare till slut öppnade eld mot de flyende personerna på banan, något jag själv inte kunde förmå mig att göra. Hur gjorde du?

Vidare berättar han att de i ett tidigt skede av utvecklingen inte riktigt visste i vilken riktning de ville ta spelet. Det var till och med snack om att ta med utomjordingar eller levande döda, något #Treyarch gjorde indirekt med sitt zombieläge i #Call of Duty: World at War.

<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiMTA3YTViN2Q1ZmJjNzZlYWQ2YTAyYTE4M2RhZmQwZGI4NGJiZjk3YiI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MzUwO2k6MTtpOjQ3ODtpOjI7aToxMDMwMjt9fQ=="></input>

<input type="radio" name="q478" value="3433" checked="checked" class="form_input_radio"></input>

Ja, på en gång, det är bara ett spel

<input type="radio" name="q478" value="3434" class="form_input_radio"></input>

Nej, det kunde jag inte göra

<input type="radio" name="q478" value="3435" class="form_input_radio"></input>

Inte direkt men efter någon minut

</form>