Nu är spelhösten här vilket rent krasst innebär att vi varje dag får en ny hög spel att tycka till om, ett alldeles ypperligt i-landsproblem. Många marknadsföringsmaskiner och går också därför in på sista växeln och veckans snackisar berör bland annat skrikande på ungerska, censur och mutförsök från ett älskat företag. Det här satte sprätt på forumet den senaste veckan.

Inte helt oväntat gjorde PS3 Slim att [n=34536 försäljningen tog fart] för Sonys spelmaskin. Det har nog inte så mycket med det smäckrare formatet att göra, snarare den bantade prislappen som på allvar börja konkurrera med Xbox 360.

Om det är någon ideologi som förenar gamers så är det nog liberalismen, ord som "censur" och "förbud" brukar sätta igång diskussionerna ordentligt. I början av veckan stod det klart att blodet i #Starcraft 2 inte gillar av tyska myndigheter varför #Blizzard har fått [n=34486 tänka om].

I onsdags avslöjade #LucasArts att de skulle [n=34521 presentera] ett helt nytt spel på fredagen och önskemålen haglade tätt. "Mer Jedi Knights" och "Länge leve Manny Calavera" sammanfattar dem ganska bra med när arbetsveckan avslutades blev det istället ett kollektivt "meh". Istället för dödsköna äventyr eller ljussablar blir det ett [n=34540 smågulligt äventyr] i ett drömland.

På onsdagseftermiddagen fick vi träffa den gamle #Dice-chefen Patrick Söderlund för att bekanta oss med #Need for Speed: Shift under några timmar. Serien har varit populär i många år men åsikterna [n=34514 går isär] om det kan leva upp till förväntningarna om ett mognare bilspel utan pimp my ride-ambitioner.

Veckans mesta snackis rör känslorna kring #Left 4 Dead 2 som är lika infekterade som zombiesarna i spelet. En protestgrupp med över 40 000 medlemmar försöker få #Valve att skippa uppföljarplanerna och istället släppa nyheterna som expansion till det första spelet och i ett försök att närma sig gruppen bjöd Gabe Newell in grundarna för några timmars fredspiperökande. Efterår var de två något mindre upprörda men fortfarande fast beslutna om att driva saken vidare men den största frågan är egentligen vad Newell har för fläck på sin tröja (se nyhetsbilden)?

#Halo 3: ODST släpps om två veckor och inför lanseringen har #Bungie släppt en ovanligt välproducerat reklamfilm där vi får följa en rymdjägare från beslutet att ta värvning, genom rekryten och rakt in i striderna mot Covenant. Det [n=34536 förlängda klippet] bjöd dessutom på över en minut mer action.