Tio år efter #Fallout 2 är del nummer tre snart här. Nya utvecklare och nya idéer har medfört en hel del kritik från fans av originalen redan innan release, men hur känner de ursprungliga utvecklarna? Edge fick tag på Tim Cain (producent, lead programmer och designer för första #Fallout), som säger att han gillar det han sett av #Fallout 3 och har förbokat det, men att han hyser viss oro för det Fallout-MMO som [n=27741 av allt att döma] tycks vara på gång.

The biggest problem I have with expanding the game is that the original games were designed to make you feel like you were one of the last people left on Earth. And with Fallout 3 and the online version, I'm curious about how they'll handle making the game not feel too crowded--making it feel like there's not much life left out there after the war.

Tim Cain har för övrigt precis blivit utnämnd till design director för det ännu ej namngivna MMO som #NCsoft-ägda #Carbine Studios arbetar med, något som kan bli intressant inte minst med tanke på att studion består av 17 tidigare #Blizzard-anställda.