Jonathan Blow är mannen bakom kritikerhyllade Xbox Live Arcade-titeln #Braid. Efter Braid blev färdigt har Blow experimenterat med flera olika projekt han var övertygad om skulle bli hans nästa spel, innan han ändrat sig och börjat om och kommit på ett nytt koncept igen. Just nu arbetar Blow med ett rollspel.

It's an RPG right now, a 2D RPG that I'm working on. You never know. Next month, it could be a Pac-Man clone or something.

Tvivlen till om spelet kommer bli färdigt till trots, så väljer han att berätta mer om sitt nya spels fokus för Gamasutra i en intervju.

Hans nya rollspel sägs utmärka sig genom att ha fokus på välintegrerade dialoger som verkligen är centrala för spelupplevelsen.

When you play an RPG, you usually go and try to exhaust the whole conversation tree, just because you know that there might be something that you get. The way I'm thinking about it for the current game is that what goes on in those dialogues is actually very closely related to the core mechanic that you do in the RPG.

Braid finns ute via Xbox 360:s onlinetjänst, men kommer även släppas till pc någon gång i februari eller mars.