Rättfärdigad arbetsplatstortyr

Inaktiv
Rättfärdigad arbetsplatstortyr

EA-höjdaren John Riccitello är en hyvens grabb. Han ser att förra årets version av Need for Speed inte riktigt höll den klass det borde.

"Det var okej" säger han, åtminstone när det kommer till gameplayet. Frågan är var problemet grundar sig, varför det inte blev ett spel tillräckligt bra för att högsta hönset skulle känna sig riktigt stolt. Riccitello har huvudet på skaft, han fattar att det handlar om att kreativiteten kanske får lida lite när utvecklarna är satta under press.

"Vi torterade en väldigt talangfull grupp människor uppe i Vancouver, det gör det svårare att vara innovativ varje år" säger John. Han erkänner problemet med att ha en årslång utvecklingscykel, och han vill göra något åt det.

"Jag tror vi kommer bli bättre från och med nu" avslutar John. Han har nämligen kommit på lösningen. Låt Need for Speed-utvecklarna få dubbelt så lång tid på sej att göra sin grej. Fast, först måste man ju dela upp originalteamet i två - och låta de båda delarna jobba med varsitt NFS-spel.

Så nu har alltså Need for Speed-utvecklarna på Black Box fått dubbelt så lång tid på sej för sina spel - fast med halva manskapet. Storbolagslogik när den är som allra bäst.

#blogg


signatur
Medlem
Rättfärdigad arbetsplatstortyr

Jag tycker det låter HELT logiskt. Vi borde göra likadant med våra frilansare: halva tiden, halva lönen, dubbla textmängden!

Men Gill, fixa ett blogghuvud vetja!

1
Skriv svar