Rock Band 2

Inaktiv
Rock Band 2

Vi har införskaffat Rock Band 2 och det finns ett par saker som skiljer den från ettan. Dels är det listan med låtar i quickplay som ser ut som listan där man kan ladda ner låtar. Det är bra att man kan se svårighetsgraden på de olika instrumenten redan i listan och det finns bra sorteringsmöjligheter.
En negativ skillnad är att det inte finns solo tour längre. Visst, man kan starta ett band och spela där ensam men det är inte samma sak. I ettan kunde man starta en solo tour och spela genom låt efter låt på vald svårighetsgrad men nu måste man åka världen runt och ibland spela samma låt flera gånger.
I ettan kunde man få achievements för att ha klarat en turné på en viss svårighetsgrad och det är alltså nu borta. Det var något man kämpade med länge, jag själv kämpar med trumturnén på hard och har bara Run to the hills kvar att klara.

I övrigt kan jag säga att jag har lyckats med att få guldstjärnor på en låt och dessutom få 100% på expert på samma låt. Det var Dani California och jag sjöng.

#blogg


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

1
Skriv svar