Sommarkänsla

Medlem
Sommarkänsla

Lika bra att skriva av sig nu inför midsommar då det säkert kommer vara ont om skrivmöjligheter. Internet har ju inte riktigt kommit till Småland ännu

Nåja, inte snabbt internet i alla fall, vilket min bror kan bekräfta. Han svär mest hela tiden då han sitter o väntar o väntar på att komma nånstans. Nej det är inga höga vågor som går i Småländska skogarna, men här nere i söder så kan man surfa snabbt minsann.

Har precis legat ute och solat i parken. Tog med mig vovve, filt, musik och kamera. Passade på att få en fästing också, men den hann aldrig sätta sig utan kröp mest runt lite och kollade läget. Den är död nu.

Solen sken en himla massa och det var riktigt skönt att ligga o slappa

Äntligen verkar sommaren ha kommit, även om min mamma igår menade på att det var både kallt och grått uppe i Småland. Det låter ju inte lika lovande med tanke på att jag hoppas på att bada i poolen då vi åker upp till helgen. Nåja det fina vädret här nere kanske förflyttar sig upp lagom till vi kommer fram! Hoppas.

Annars får vi göra såhär och flyga iväg till ännu sydligare breddgrader

Sommaren är härlig på alla sätt och vis. Det är ljust om kvällarna och det är skönt att sitta ute i parken och grilla. Många sitter säkert inne nu iofs och följer fotbolls-VM. Även så jag ibland men följer det absolut inte slaviskt. Jag har en annan fotbollsarena ganska nära, nämligen gamla stadion i Malmö. Precis bredvid den nya Swedbank-arenan som inte alls är lika fin att fotografera.

För er som tycker att bilderna ser konstiga ut beror det på att alla är tagna genom mesh-tyget på min keps. Det är en kul och kreativ hitte-på som jag nyttjar ibland. Det blir en läcker naturlig softning av bilderna och vinjetteringen ökar dramatiskt. Alla bilderna är tagna med min nya Canon 50/1.8 på största bländaren 1.8
Jag fick den av en kompis då jag hade släktmiddag i fredags men det vet ni ju redan om ni har läst "Födelsedagsöverraskning".

Anyways... lite mat på det och sen en lugn kväll i soffan. Imorgon hämtar vi bilen som ska ta oss till Småland, någon Mercedes-variant. Har ingen aning om modell men jag ser fram mot att köra Merca för första gången.

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar