World of Warcraft når fantastiska 12 miljoner spelare

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Så ca 6 milljoner utan liv då och 6 miljoner som snart inte har ett liv...

Tycker faktiskt lite synd om folket som inte har viljestyrkan nog att kunna hålla sig ifrån ett SPEL... vissa är ju som besatta av WoW.

För en del går det ju väldigt långt... och man blir alltid lika irriterad när man hör folk som klagar på att det skulle vara spelets fel. :evil:

De "flesta" människorna har en egen vilja.

Medlem
Medlem

Ge mig Guild wars 2! Annars så älskar jag starcraft 2! Mycket bra spel! Väntar bara på att skicka iväg min trasiga dator till komplett. =/


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

läste nånstans att blizzard räknar sina siffror på accounts created och inte på betalande spelade konton.. hittar inte länken men den jämförde aktieutdelningar och liknande med påstådda antal spelare och den visade på en vikande spelarbas snarare än en ökande sådan.. och att nummret mer realistiskt låg någonstans vid 7 millioner spelare


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:

läste nånstans att blizzard räknar sina siffror på accounts created och inte på betalande spelade konton.. hittar inte länken men den jämförde aktieutdelningar och liknande med påstådda antal spelare och den visade på en vikande spelarbas snarare än en ökande sådan.. och att nummret mer realistiskt låg någonstans vid 7 millioner spelare

Exakt, själv har jag 5st konton och mina polare som lirade har minst 3 vardera så att det är 12 miljoner aktiva spelare inte sant.

Förstår inte hur dom kan få fler spelare hela tiden hör aldrig någon prata om det längre och alla man känner har slutat spela för ett bra tag sedan inkl mig själv.

Medlem

Att spelet fortfarande växer, även om det växer betydligt långsammare än det gjort tidigare, är ta mig faktiskt helt otroligt.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av shaitan:

läste nånstans att blizzard räknar sina siffror på accounts created och inte på betalande spelade konton.. hittar inte länken men den jämförde aktieutdelningar och liknande med påstådda antal spelare och den visade på en vikande spelarbas snarare än en ökande sådan.. och att nummret mer realistiskt låg någonstans vid 7 millioner spelare

Om ditt påstående stämmer hade det inneburit at över 58% av alla som provat på WoW hade fortsatt spela det (7 miljoner av 12 miljoner). Det låter inte särskilt realistiskt. Istället så borde - i så fall - antalet spelare ligga runt 1-2 miljoner för att få en realistisk siffra, och så få spelare är det definitivt inte!

Nej, eftersom de enligt sig själva har 12 miljoner aktiva spelare bör de ha cirka 75 miljoner registrerade konton. Med tanke på spelets popularitet och storlek är inte det omöjligt. Tänk bara på alla trial konton som registreras av guldfarmare och alla möjliga som vill pröva på spelet.

Edit: Läste ditt inlägg igen, du får ju tänka på att aktieutdelningar inte enbart handlar om hur bra WoW går. Blizzard utvecklar ju även andra spel, om företaget behöver satsa en större del av företagets vinst på något av sina kommande spel, kan ju det betyda att ägarna just det året inte får lika hög vinst. Lägre direktavkastning behöver alltså inte betyda att företaget går sämre än tidigare.

12
Skriv svar