Det mångkulturella fiaskot (Angela Merkel)

Medlem

Lite mer:
Sveriges Unga Muslimer måste bryta med jude- och böghatarna.
Se judehatet i Sverige med israeliska ögon - Här länkas till den här filmen som beskrivs som "om Sverige och hur den cirka 20.000 personer starka judiska minoriteten har det." Tryck på länken till Svd för mer info.
Allas favorit blev extremist - om Mohamed Omar

Brå skriver

Citat:

En omdiskuterad fråga har varit antisemitismen bland ungdomar med muslimsk bakgrund. Undersökningen visar att det generellt sett inte finns någon skillnad i inställningen till judar mellan ungdomar med muslimsk bakgrund och den stora gruppen av elever som inte anger någon religionstillhörighet (”icke-religiösa”). Andra resultat pekar på att intolerans är lika vanligt förekommande bland ungdomar med svensk bakgrund som bland dem med utländsk bakgrund. Den mindre grupp (1,7 procent av alla elever) som är starkt antipatiska mot såväl muslimer och judar som mot homosexuella, består dock så gott som uteslutande av elever födda i Sverige.

Det och mer information här http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=83&module_ins...

Här är en undersökning gjord av M. Tossovainen om antisemitism bland muslimer i Sverige som gjordes redan 2003(!). Den skapade om jag förstod det rätt en ordentlig debatt, där bland annat Mattias Gardell (som figurerat bland annat i samband med Ship of Gaza-incidenten) kritiserade rapporten för att vara ovetenskaplig. En viss sammanfattning av debatten finns här.

Jag har inte läst någon av de två rapporterna, så jag kan inte garantera deras kvalitet. Den senare är en C-uppsats och ska nog bedömas därefter.

Värt att notera kan vara det här:

Citat:

Under 2003 publicerades en rapport kallad Manifestations of Anti-Semitism in the EU 2002–2003. I denna katalogiserades den kända ökningen av angrepp på judar och på judiska affärsrörelser, synagogor och begravningsplatser.

/.../

Enligt rapporten är den största enskilda gruppen bakom angreppen unga muslimska européer. Den största ökningen av rapporterade angrepp konstaterades i Sverige: 26.4%.

....

Den rapporten och den ovan nämnda undersökningen tas berörs båda i den här debattartikeln från 2004.

Forum för levande historia nämner Tossovainens undersökning i den här artikeln och skriver bland annat:

Citat:

Resultaten av föreliggande undersökning, således med den metod som här använts för att mäta antisemitismen, tyder inte på att muslimska elever på en nationell nivå skulle utgöra ett större problem än andra numerärt betydligt större grupper i detta avseende.

Det tycks alltså finnas både en rapportering och en debatt om dessa problem i Sverige.

Medlem

Man ser det man vill se. Jag vette fan vilket tryck som skulle finnas. Eller varför ett medium som bara skulle rapportera positivt om den egna regeringen skulle skriva något om det över huvudtaget. Strunt samma.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

En av M's riksdagsmän återspeglar sina åsikter i en sammanklippt intervju. Minst sagt väldigt skrämmande. Speciellt hans dröm om en islamisk stat med sharia-lagar. Förstår inte ens vad han gör hos M han verkar inte ens ha samma värderingar.

Inslaget från SVT i oklippt form: http://www.youtube.com/watch?v=QilBlxEyG5I&feature=related

Medlem

Är det mer, mindre eller lika skrämmande som om man skulle förespråka en stat baserad på Gamla Testamentet?

//Nestor - Legitimerad islamistkramare, frihetshatare, kvinnohatare, djurhatare, svenskhatare, koranrunkare, multikultiextremist, kommunist, sosse(!), djurhatare och minaretkramare.
(kan ha glömt någon nu)

Är det olagligt att ha idiotiska åsikter i sverige?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Är det mer, mindre eller lika skrämmande som om man skulle förespråka en stat baserad på Gamla Testamentet?

//Nestor - Legitimerad islamistkramare, frihetshatare, kvinnohatare, djurhatare, svenskhatare, koranrunkare, multikultiextremist, kommunist, sosse(!), djurhatare och minaretkramare.
(kan ha glömt någon nu)

Är det olagligt att ha idiotiska åsikter i sverige?

Inte olagligt. Men det är orimligt av Moderaterna att ta in en person som inte återspeglar samma värderingar som partiet. Jag hatar inte Islam. Jag hatar Fundamentalism av all religion. Har inte hört nån förspråka en stat baserad på annan religion av någon annan i riksdagen....

Allt detta kommer från en dokumentär som svt skildrat: http://svtplay.se/v/1801023/dokument_inifran/slaget_om_muslim...

Hela dokumentären går säkert hitta på youtube eller liknande.

Som visar hur extrem islam får allt mer inflytande i Sverige och svensk politik. Även fast dom utåt sett anser sig vara "vanlig islam". Och försvaras av politiker m.m. Ett minst lika stort hot som SD som politikerna hela tiden tjatar om...

Medlem

Den killen bekymmrar mig inte det minsta.
De som bekymmrar mig är de som håller sig i skuggorna.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Det bekymrar iaf mig när man släpper in folk med antidemokratiska och antihumana åsikter i ett parti som står för motsatsen.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det bekymrar iaf mig när man släpper in folk med antidemokratiska och antihumana åsikter i ett parti som står för motsatsen.

Som SD och Svenskarnas Parti?
Eller Vänsterpartiet?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Fargo:

Det bekymrar iaf mig när man släpper in folk med antidemokratiska och antihumana åsikter i ett parti som står för motsatsen.

Som SD och Svenskarnas Parti?
Eller Vänsterpartiet?

Det där är partier som är kända för vissa värderingar.. SD kan jag inte uttala mig om. Den här personen sitter i riksdagen hos MODERATERNA. Som uttryckligen står för humana rättigheter och frihet och demokrati.

Medlem

En i mängden. Lovar dig att pappskallar som han återfinns i alla partier. Han har ju varit otaktisk nog att gå ut offentligt med det.

Men lösningen är enkel. Rösta Rött 2014. Problem solved.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

En i mängden. Lovar dig att pappskallar som han återfinns i alla partier. Han har ju varit otaktisk nog att gå ut offentligt med det.

Men lösningen är enkel. Rösta Rött 2014. Problem solved.

Är verkligen inte lösningen... Jag kommer inte ta i de rödgröna med tång. Blir nog blank röst nästa val. (Social)moderaterna och Socialdemokraterna ger jag inte mycket för längre...

123
Skriv svar