Crysis 2 läckt

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av KlosterKatten:

Prövade den läckta versionen faktiskt, kunde inte hålla min nyfikenhet. Blev förvånad hur mycket det flöt med tanke på att jag krämade allt på hardcore med 5040x1050 på 20-30fps, mycket snyggare än första spelet.

Ljudet fungera inte alls för mig, men det jag såg var positivt, kanske blir ett köp ändå..

5040x1050? Inte 5760x1080? eller 6048x1080?
Jag kör alla spel (som stöder det förstås) i de 2 jag nämnde. Älskar Eyefinity.

3x1680x1050 = 5040x1050 Kör bara ett HD5870 pcs+ så det räcker gott o väl.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

klart man köper spelet ändå. detta gör absolut noll skillnad, det är bara utspel för att försöka inbilla sig att piratkopiering faktiskt gör en skillnad. de som inte har råd kommer alltid att vara de som piratkopierar, så är det bara.


signatur

//monster

Medlem

Rätt åt dom.

Död åt hjärndöda mongoshooters.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av b3pp0:

klart man köper spelet ändå. detta gör absolut noll skillnad, det är bara utspel för att försöka inbilla sig att piratkopiering faktiskt gör en skillnad. de som inte har råd kommer alltid att vara de som piratkopierar, så är det bara.

Finns pirater överallt, jag känner personer med 30k månadslön som ändå kör pirat för de tycker det är dyrt med spel.

Känns mer som en "moral" fråga, alla har råd för ett och annat spel då och då om de vill och prioriterar det.

Jag har levt på socialen och jag hade råd att köpa spel ändå fast jag inte hade mycket pengar.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av b3pp0:

klart man köper spelet ändå. detta gör absolut noll skillnad, det är bara utspel för att försöka inbilla sig att piratkopiering faktiskt gör en skillnad. de som inte har råd kommer alltid att vara de som piratkopierar, så är det bara.

Finns pirater överallt, jag känner personer med 30k månadslön som ändå kör pirat för de tycker det är dyrt med spel.

Känns mer som en "moral" fråga, alla har råd för ett och annat spel då och då om de vill och prioriterar det.

Jag har levt på socialen och jag hade råd att köpa spel ändå fast jag inte hade mycket pengar.

Och vi ska ändå tillägga att spelindustrin slår rekord år efter år på hur mycket de tjänar. Gör man bra saker så köper folk det. Men när 70% av allt som släpps är riktigt jävla värdelöst då är man inte direkt sugen att ta chansen och köpa det. Kolla mirrors edge, demot var riktigt bra, spelet SÖG! Snacka om att slänga pengarna i sjön.

Samt att speltillverkarna får börja satsa mera på online, för de kan de kontrollera.

Medlem
Medlem

Ja nu kommer de ju garanterat att skylla på piratkopieringen när spelet inte säljer så mycket som EA vill, vilket de i alla fall hade gjort.

Inaktiv

tror inte heller det blir nån större ekonomisk skillnad... de som tankar tankar o de som köper köper. visst finns det undantag, men i stort sett... sj kommer jag inte o tanka för o testa elr varva. fps blev tråkigt efter HL1. inte kommit mycket nytt förutom grafik som är betydelselöst....

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av KlosterKatten:

Prövade den läckta versionen faktiskt, kunde inte hålla min nyfikenhet. Blev förvånad hur mycket det flöt med tanke på att jag krämade allt på hardcore med 5040x1050 på 20-30fps, mycket snyggare än första spelet.

Ljudet fungera inte alls för mig, men det jag såg var positivt, kanske blir ett köp ändå..

5040x1050? Inte 5760x1080? eller 6048x1080?
Jag kör alla spel (som stöder det förstås) i de 2 jag nämnde. Älskar Eyefinity.

3x1680x1050 = 5040x1050 Kör bara ett HD5870 pcs+ så det räcker gott o väl.

Jo, det kunde jag ju räkna ut. Så din skärm tar inte 1920x1080 med andra ord


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Finns en väldigt lågisk förklaring på de....
Den läckta versionen stödjer bara DX9,, slut releasen har DX11 + en hel jävla hög med settings som den läckte versionen saknar.

Fel.. DX11 går att aktivera8)

Medlem
Skrivet av AW8:

Well, for Crytek, this leak really is a
*puts on sunglasses*
crisis.

YEAAAAAHHHHH.....

Fast tragiskt, det är vad det är.

Hahaha skitbra.

Skålar för den posten.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Något trist att en piratkopia används som diskussions underlag på en seriös spelsida.
Men men...thats life antar jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om jag vore i deras sits hade jag varit betydligt mer upprörd om ingen hade laddat ner det efter att det läckts. Det här visar i alla fall att det finns ett intresse för spelet.

MFZ
Medlem

jag tar förgivet att alla som grinar om detta aldrig har kopierat en låt heller.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

Rätt åt dom.
Död åt hjärndöda mongoshooters.

Du verkar gilla att hata mycket.

Skrivet av gorman:

PR-trick

Tagit av foliehatten? Här är en annan teori som jag hittade på nu; Det var en anställd på Crytek som jobbat undercover på Activision, han läckte det därifrån så att EA kan stämma Activision. Dessutom är Maffian inblandad.

Skrivet av Ankh:

Något trist att en piratkopia används som diskussions underlag på en seriös spelsida.
Men men...thats life antar jag.

Jo, det är ju konstigt att FZ skriver om en sak som varit en stor nyhet på de flesta spelsidor. Ska FZ blunda istället och bara skriva politiskt korrekta snälla reklamnyheter om konsollspel?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av anomali:
Skrivet av Ankh:

Tycker det är roligt att de gnällde på piratkopiering vad det gäller att denna läckt. De borde nog snarare ifrågasätta sina egna "led" först och kolla vad det är för klåpare som varit oförsiktig.

Det ena utesluter väl inte det andra?

Tråkigt hur som helst. Tror dock, som många påpekat, att försäljningen inte blir så lidande. Jag kommer garanterat köpa det (till PC).

I detta fallet vill jag nog påstå det. Annars hade du haft rätt.
Att spelen efter de blivit släppta blir piratade är ju dåligt, men att de inte kan se till att deras anställda inte sprider deras spel är bedrövligt - och att sen skylla deras interna problem på "pirater" är ju enbart patetiskt.

Ah ok men då tror jag vi är hyffsat överens. Jag menar inte att det är rätt att skylla läckan på "pirater". Utan fenomenet som sådant.

Medlem

Ska bli intressant att se hur mycket dx11 och mera inställningar gör, inte speciellt imponerad av dx9, men det är ju en tidig version. Sen när CCC osv kommer till det lär det bli annat.

Medlem

Tycker verkligen synd om Crytek just nu faktiskt. Jag blir dessutom lite oroad för deras fortsatta (möjliga) satsning på PC-plattformen. Att nått sånt här händer är förödande, och i ögonen på deras producenter bara ännu en spik i kistan för hur mycket "säkrare" det är att i första hand satsa på konsolmarknaden. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

EA? Finputsad? Does not compute

Tror ärligt talat inte att försäljningssiffrorna påverkas något nämnvärt, för man har antagligen bestämt sig innan om man ska tanka det eller köpa det...

Medlem

Haha, jag såg Keasars youtube länk och kan inte annat än att hålla med Jag själv laddar ner ett och annat, och jag vet precis vad jag gör, även om jag tycker att det kan vara en smula ok beroende på vad jag tar ner (i princip inga spel) så finns det inget annat ord för det än stöld. Allt skitsnack om att det inte är den "riktiga" produkten, utan bara en harmlös kopia och (input random worthless excuse here) är just det, bara skitsnack.
Jag kan hålla med om att alla som laddar ner saker inte nödvändigtvis skulle köpt det om inte nerladdning varit möjlig, och att storbolagen är lika smutsiga dom, som förvränger statistiken för att få det att låta som att varje nerladdad kopia av whatever är en ekonomisk förlust för dem.
Allt det spelar ingen roll, för säga vad man vill så tar man något man inte har rätt till, det ÄR stöld, och inget annat.

Tycker lite synd om småbolagen som drabbas utav sådant, då dom kanske inte kan få det att gå runt, och tvingas lägga ner. Tycker inte alls synd om de stora bolagen som kanske tom behöver lite press på sin girighet så att dom kanske sänker priserna till rimliga nivåer, och utökar sin distribution tex digitalt. Jag har presonligen alltid undrat varför det med dagenst teknik inte finns ett komplett globalt, digitalt musikbibliotek med alla låtar som gjorts, för tex 1 kr styck.
Jag menar, vem skulle känna sig tvungen att ladda ner illegalt när allt finns att hitta till en struntsumma? Ingen skulle kunna säga att dom inte har råd, ALLA (som har råd med ett digitalt medium att spela upp det på) skulle kunna ladda ner den musik dom vill ha, utan att det kostar skjortan. Fast det förstås, då skulle kanske (kanske) inte vissa människor kunna karva guld med smörkniv, och så kan vi ju inte ha det :/

Medlem

Köper det ändå!!. Men det är jävligt skönt när olika spel finns ute och man kan testa dem innan man köper. Men Crysis 2 kan jag betala 5000 kr för.Garanterat kung spel! Skulle dom sänka priset på spelen till 300 till pc och 300 till konsol. då jävlar skulle det regna in pengar för dem. inte många som kan betala 500-600 kr för ett spel.

Medlem

Tankar ganska ofta spel jag aldrig skulle få för mig att köpa, gillar jag spelet och jag har finanserna så köper jag det, har en ganska liten skara spel jag tycker är säkra köp men jag gillar att testa nytt, har dock köpt lite för många dåliga spel för att våga chansa 500-600 kr på potentiellt skräp med noll andahandsvärde ännu en gång.

Medlem

Töntar, äre någe å böla för.. gå ut å se er omkring i världen fö fan,

Medlem
Skrivet av Buio:

Jo, det är ju konstigt att FZ skriver om en sak som varit en stor nyhet på de flesta spelsidor. Ska FZ blunda istället och bara skriva politiskt korrekta snälla reklamnyheter om konsollspel?

Nej du missförstår mig. Självklart är det en relevant nyhet - jag tycker dom det är väldigt tråkigt att höra hur användarna faktiskt provat betan och diskuterar själva spelet. Trodde det var mer klass på folket här än så.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

skulle de ha något vett i skallen så de borde släppa ett öppet multiplayer demo asap för att minska intresset för att dra hem den läkta, kunde iofs varit värre som när källkoden blev stulen för HL2

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Nej du missförstår mig. Självklart är det en relevant nyhet - jag tycker dom det är väldigt tråkigt att höra hur användarna faktiskt provat betan och diskuterar själva spelet. Trodde det var mer klass på folket här än så.

Ok, missuppfattade. Man får hoppas att de som spelar och gillar, köper det. Problemet är om de spelar igenom hela spelet nu (om det går), då minskar väl lusten att betala för det senare eftersom man då redan kört igenom kampanjen.

Medlem

Ska man bry sig? O.o

Medlem

Grattis alla PC-spelare, you just ruined it

Medlem

Så mycket skitsnack här inne av alla pirater som försöker försvara sig med att dem måste testa först innan dem köper spelet, fortsätter ni erat skitsnack drunknar jag snart.

Själv har jag över 25 års erfarenhet som gamer och jag behöver fan inte stjäla spel och testa för att förstå om ett spel är bra eller dåligt.

Medlem

Ingen lean och tryck "E" för kamouflage kändes som ett slag under bältet. Men än är inte hoppet borta! Verkade vara ett trevligt spel av det lilla jag provade, såg helt okej ut också (förutom galet mycket motion blur då). Får hoppas att det ordnar sig tills det är släppt.

Skriv svar