"Age of Empires III var ett stort misstag"

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Finns ett rätt okänt, typ fem år gammalt men med hyffsad/god grafik (vilket inte är det viktigaste iofs för RTS)
Tyvärr hittar jag inte namnet i minnet just nu, men det är fantasy och påminner mest om warcraft III, men spelet är bättre.

Kanske det är #Armies of Exigo som du tänker på. I alla fall det spelet som jag kom att tänka på

Kanske inte jättebra, men helt Ok som omväxling.

// edit

Kan vara #Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim också, vet inte vilken du tänkte på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

AoM är typ det bästa spelet någonsin, våga inte dissa det! >:(

Medlem

AoE: Första i serien och var kul en stund men gillade aldrig det
AoE II: Sämta i serien! Slött, tråkigt och riktigt dåliga spelmekaniker.
AoE III: Funkar o köra nån gång o för kampanjerna men inte mer. Stelt tyckte jag. Speciellt formations tyckte jag förstörde.
AoM: Helt klart bäst!! Har det fortfarande installerat och kör det lite då o då mot en kamrat. Gillar verkligen det mytologiska temat. Sen är det relativt bra balans också bortsett från Norse som är svagare än de andra i och med att de inte har nån bågskytt (förutom ett slött troll....) och slöa närstridshjältar.

Medlem

AoE: ägde, det första spel jag verkligen fastna för säkert 1000-2000 timmar(spelar fortfarande ibland )
AoE ll: också fett najs, spelade dock inte det lika mkt som ettan (runt 1000 timmar)

AoE lll: det som jag har spelat mest och gillat mest även om det har brister (2000-2500 timmar)

AoM: det var dugligt men inte lika bra som ettan eller trean (150-300) timmar

12
Skriv svar