Überrullen på Battlefield 3 ute nu

Medlem

Vill påminna om att personangrepp och tramsinlägg tas bort direkt.
Att en person har en annan åsikt än dig betyder inte att den personen trollar.

OT:
För oss som älskar realism så har vi ju Red Orchestra 2 alldeles runt hörnet. Och annars kan vi hoppas på ett nytt "Project Reality" (om det inte redan finns för BF3?)!


signatur

Have a good time!

Medlem

Ang. allt tjafs om bössans sikte: Det är ett ACOG-sikte, förmodligen ett TA01NSN, vilket är ett 4x sikte designat för att man INTE ska ha ögat tryckt mot det, eller ens använda det med ena ögat stängt. Det är gjort för att skjuta med vapnet i vanlig ställning, med båda ögonen öppna.

Om man sen med andra kikarsikten har ögat tryckt mot eller inte beror på vad siktet är designat för.

Medlem
Skrivet av Angelino:

Jag vill gifta mig med detta spel

Då är vi rivaler Måste återigen anmärka hur sjukt fina animationerna är i detta spel, helt sjukt snyggt. Är det hälften så läckert i MP så är det årets spel utan tvekan.

Medlem
Skrivet av wwraver:
Skrivet av zunkenrunken:

3. Jag gråter när jag läser denna kommentar.
För det första: Vart i filmen ser du ett kikarsikte?
För det andra: När man använder sig av ett kikarsikte så har man inte ögat mot scopet. Det är fullt normalt att ha scopet 20 cm från ögat. Skulle man ha ögat mot scopet när man skjuter så skulle rekylen se till att du fick jävligt ont.
För det tredje: Meningen med att ha ett kikarsikte, vart man än har ögat är för att man ska få bättre sikte på långa avstånd. Att ögat är 20 cm bakom påvärkar väl inget?

Nu blir jag förbannad. Antingen ser du till att ha egen erfarenhet, eller så tar du reda på rätt information. Självklart har man ögat mot siktet, eller millimetrar därifrån. 20 cm ifrån ett kikarsikte? Har du provat att försöka kika genom en kikare på 20 centimeters avstånd?

Rekylen fångar du upp med axeln, där du har kolven hårt tryckt emot. Men det är klart, har man bara skjutit med musen så förstår man kanske inte bättre.

Jag har skjutit mycket i mina dagar, både militärt och privat. Med korn-, optiskt och rödpunktsikte.

Om du verkligen har den erfarenheten du säger att du har hade du:

1: Vetat att man har ögat 2-3 cm bakom ett kikarsikte.. För långt ifrån och du ser inget, för närma och du ser inget + att du kommer få en vacker blåtira. Jag har jaktlicense så kom inte och påstå något om att jag inte vet.

2: Vetat att dom i spelet har någon variant på Trijicon ACOG som är ett reflexsikte, oftast med någon förstoring (vanligtvis 4x), INTE ett kikarsikte... Ett sådant sikte har du ett mellanrum på vanligtvis 10 cm beroende på vad som funkar bäst för dig..

3: Rödpunkt/holografiska sikten ska vi inte prata om. Där kan du sitta 10 meter från siktet så länge du ser riktmedlet.

Nuff said..

För övrigt JAG HATAR DICE!!! Jag måste köpa en helt ny burk pågrund av BF3.. Ja.. jag är en fanboy utan dess like

Medlem
Skrivet av wwraver:

Nu blir jag förbannad. Antingen ser du till att ha egen erfarenhet, eller så tar du reda på rätt information. Självklart har man ögat mot siktet, eller millimetrar därifrån. 20 cm ifrån ett kikarsikte? Har du provat att försöka kika genom en kikare på 20 centimeters avstånd?

Rekylen fångar du upp med axeln, där du har kolven hårt tryckt emot. Men det är klart, har man bara skjutit med musen så förstår man kanske inte bättre.

Jag har skjutit mycket i mina dagar, både militärt och privat. Med korn-, optiskt och rödpunktsikte.

Okej, sorry. 20 cm var att ta i. Använde mig av det eftersom Walter_iego skrev det. Jag tar tillbaka det. Men ca 10 cm är inte ovanligt. Minst 2-4 cm nära, men det är en smaksak.

Vad har du haft för militärisk bakgrund egentligen? Kvartermästare?

Jag säger inte så mycket mer eftersom Xzeros redan sagt det mesta.


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det "Dice" ut (Nice), men ett par kommentarer:

1. Lysrör i tält?

2. När de springer låter det som om någon drar en handtralla under täcket...

3. Vad är det för mening med kikarsikte om det ska vara 20 cm från ögat?

4. Neongröna ikoner som lyser ovanför människors huvuden? Det måste väl gå att stänga av, det finns en gräns för hur övertydlig man kan vara.

- annars tycker jag det mesta ser bra ut.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser dina kommentarer...

1. Vart i filmen ser du lysrör i ett tält? Vart i hela friden ser du ens något tält?

2. Håller inte med....

3. Jag gråter när jag läser denna kommentar.
För det första: Vart i filmen ser du ett kikarsikte?
För det andra: När man använder sig av ett kikarsikte så har man inte ögat mot scopet. Det är fullt normalt att ha scopet 20 cm från ögat. Skulle man ha ögat mot scopet när man skjuter så skulle rekylen se till att du fick jävligt ont.
För det tredje: Meningen med att ha ett kikarsikte, vart man än har ögat är för att man ska få bättre sikte på långa avstånd. Att ögat är 20 cm bakom påvärkar väl inget?

4. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att visa en spelare vart han ska. Men jag vet inte, har du något bättre förslag?

This is you guys.


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tommy_h:

Ja okej det är ju DICE! Jag ger mig, de svenska gudarna! Klart att det är supersnyggt då, måste det ju vara!

Eller så gillar man inte riktigt DICE, och känner sig manad att bara klanka ner på saker dom gör. Kanske man gillar uppmärksamhet, eller att trolla lite?.

Personligen så tycker jag att realismen ser fantastisk ut, och då väljer jag naturligtvis att bortse från lysrör, svävande namn (ovanför en karaktär man styr med tangentbord/handkontroll) och skickligheten hos krypskyttar beväpnade med okänt tillhygge, för att det i slut änden är ett spel, inte på riktigt.
Utöver det så skiter jag i vem som tillverkat spelet...jag köper inte spel för att en specifik tillverkare står bakom, utan för vad det levererar. COD är säker också jättebra, men jag råkade inte se "deras" trailer, utan BF3. Crysis2 ser också riktigt grymt ut, och jag kommer nog köpa det med när ekonomin tillåter. Det är ju ingen jäkla tävling, eller hur?

Allt är ju individuellt, men om du tycker att BF3 ser fult ut (eller inte speciellt) så är jag mest av allt intresserad av vad som tilltalar dig mer? Det måste ju vara någonting monstruöst snyggt då (som min stackars burk inte kommer klara av att spela i sin fulla prakt iallafall, men ändå). Jag är alltid öppen för bra saker att spela, och nästa givna köp kommer att vara Portal2, som jag vet inte kommer att göra mig det minsta besviken.

Jag tror att jag vill säga till alla som klankar ner på ett eller annat sätt, följande: KÖP det inte, snälla. Köp istället det spel som NI gillar, där allt är bättre, tydligen mer realistisk, snyggare, texturer, ljud, tillverkare och bla bla (och skicka ett PM med en titel, jag vill också ha det!).
Vissa skulle nog bara behöva stänga av datorn och ta en promenad i vårsolen istället, kanske träffas i sandlådan och kasta lite högupplöst och ultrarealistisk sand på varandra istället för att göra det här inne.

Ledsen om jag själv låter lite kinkig, men vad fan, som vissa diskussioner här drar iväg alltså, allvarligt .

Du slog precis huvudet på spiken, bara så du vet.

Medlem

Då kan man ju åtminstonde kolla in filmen i 1080 och inte FZs lågupplösta skit innan man yttrar sig om grafiken.

http://www.fileplanet.com/219665/210000/fileinfo/Battlefield-...

http://www.gamersyde.com/leech_20304_1_en.html

Medlem

Det är inga TÄLT i början, det är ju skärmtak.
Och vad är det för fel med att det sitter lysrörsarmaturer där? Är ju så det brukar va i verkligheten.

För övrigt så går det väl utmärkt att montera belysning i tält för den som så önskar, så gör folk ju på festivaler och arrangemant.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Medlem

Ang lysrören i marknadsstånden så förstår jag inte vart ni ser problemen.
Det är förmodligen så att det står någon slags "byggcentral" som matar dessa med en
gummikabel.

Har själv hängt upp lysrörsarmaturer i förrådstält o dyl.

Medlem
Medlem

Hemskt vad folk klagar på ett spel som inte ens är klart. Det är fortfarande ett halvår tills det släpps

Medlem
Skrivet av Slackerpete:

Ang lysrören i marknadsstånden så förstår jag inte vart ni ser problemen.
Det är förmodligen så att det står någon slags "byggcentral" som matar dessa med en
gummikabel.

Har själv hängt upp lysrörsarmaturer i förrådstält o dyl.

Haha, jag förstod faktiskt inte heller vad som skulle vara så konstigt med att ha dem där.

För övrigt ser det snyggt ut och låter bra, nu vill vi se MP.

Medlem

Jag tycker det är så sjukt kul att folk, på allvar, diskuterar lysrörsarmaturer i en speltrailer. Tror aldrig jag sett nått liknande!

Medlem

Hurra, möjligheten att ändra eldläge är tillbaka!

Ny PC till vintern, här kommerj ag!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tommy_h:

Ja okej det är ju DICE! Jag ger mig, de svenska gudarna! Klart att det är supersnyggt då, måste det ju vara!

Eller så gillar man inte riktigt DICE, och känner sig manad att bara klanka ner på saker dom gör. Kanske man gillar uppmärksamhet, eller att trolla lite?.

Personligen så tycker jag att realismen ser fantastisk ut, och då väljer jag naturligtvis att bortse från lysrör, svävande namn (ovanför en karaktär man styr med tangentbord/handkontroll) och skickligheten hos krypskyttar beväpnade med okänt tillhygge, för att det i slut änden är ett spel, inte på riktigt.
Utöver det så skiter jag i vem som tillverkat spelet...jag köper inte spel för att en specifik tillverkare står bakom, utan för vad det levererar. COD är säker också jättebra, men jag råkade inte se "deras" trailer, utan BF3. Crysis2 ser också riktigt grymt ut, och jag kommer nog köpa det med när ekonomin tillåter. Det är ju ingen jäkla tävling, eller hur?

Allt är ju individuellt, men om du tycker att BF3 ser fult ut (eller inte speciellt) så är jag mest av allt intresserad av vad som tilltalar dig mer? Det måste ju vara någonting monstruöst snyggt då (som min stackars burk inte kommer klara av att spela i sin fulla prakt iallafall, men ändå). Jag är alltid öppen för bra saker att spela, och nästa givna köp kommer att vara Portal2, som jag vet inte kommer att göra mig det minsta besviken.

Jag tror att jag vill säga till alla som klankar ner på ett eller annat sätt, följande: KÖP det inte, snälla. Köp istället det spel som NI gillar, där allt är bättre, tydligen mer realistisk, snyggare, texturer, ljud, tillverkare och bla bla (och skicka ett PM med en titel, jag vill också ha det!).
Vissa skulle nog bara behöva stänga av datorn och ta en promenad i vårsolen istället, kanske träffas i sandlådan och kasta lite högupplöst och ultrarealistisk sand på varandra istället för att göra det här inne.

Ledsen om jag själv låter lite kinkig, men vad fan, som vissa diskussioner här drar iväg alltså, allvarligt .

Jag tycker inte spelet är fult, spelet har däremot ingen wow-effekt! Och ja jag gillar inte DICE trots att jag äger alla BF spelen förutom Northern Strike och BC1 eftersom de är jävligt dåliga på patchande!
Kommer köpa även det här spelet(om jag slipper connection problem, kommer nog inte kunna hålla mig iaf..)
Tråkigt bara för att så fort det kommer något nytt från DICE så är det alltid så jääävla bra!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Ish
Medlem

Hoppas man kan köra hardcore mode. Palla sätta ett halvt magasin i någon för att de ska avlida.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag är redigt trött på FPS i nutid.


signatur

Jaha.

Inaktiv

Snyggt bortsett från gubben man fightas med...

Medlem
Skrivet av Perequin:

Jag tycker det är så sjukt kul att folk, på allvar, diskuterar lysrörsarmaturer i en speltrailer. Tror aldrig jag sett nått liknande!

Det är ett ganska bra utlåtande om spelet i fråga, självklart i dess favör

Animationerna är sjukt vackra att titta på. Det gör så otroligt mycket med bra animationer. Vill inte bli alltför OT nu men klättringsmekaniken i Assassins Creed är ett gott exempel - de animationerna underhöll mig bra länge.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jag tycker inte spelet är fult, spelet har däremot ingen wow-effekt! Och ja jag gillar inte DICE trots att jag äger alla BF spelen förutom Northern Strike och BC1 eftersom de är jävligt dåliga på patchande!
Kommer köpa även det här spelet(om jag slipper connection problem, kommer nog inte kunna hålla mig iaf..)
Tråkigt bara för att så fort det kommer något nytt från DICE så är det alltid så jääävla bra!

Sist DICE hypades såhär mycket var innan BF2 släpptes, 2004. Inget av spelen där emellan har fått samma respons eller hype. BC1 vart lite omtalat pga Frostbyte, men inte i närheten av hypen innan BF2 och nu BF3.

Sen är det väl inte så konstigt om BF3 blir hypat, det har inte o göra med DICE eller deras svenska ursprung. Det beror snarare på att BF3 inte är vilket spel som helst utan uppföljaren till ett av de populäraste FPS-spel någonsin och nästa del i en spelserie som helt har satt trenden för genren.

Så att påstå att BF3 inte förtjänar sin uppmärksamhet är bara löjligt, BF3 förtjänar all uppmärksamhet det kan få. Men jag håller med om att vissa tar sitt prisande till väldigt överdrivna nivåer, BF3 är sjukt snyggt men INTE revolutionerande. Och ljudet är riktigt bra, men INTE nyskapande.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

crap... jag måste ha ny pc...

Medlem

Vet inte om någon påpekat detta, men kolla vad det står på lådorna vid 04:00 ungefär, "Denna sida upp, Hanteras varsamt". Awesome!

Edit: såg att det redan hittats. Det står dock även på lådan under på svenska, vad den innehåller.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Aldrig att det här kommer efter sommaren, det är pre alpha på allt och de har precis börjat utevecklingen säger dem? jo tjena att de lyckas göra klart spelet så snabbt...

Medlem
Skrivet av Oneone:

Aldrig att det här kommer efter sommaren, det är pre alpha på allt och de har precis börjat utevecklingen säger dem? jo tjena att de lyckas göra klart spelet så snabbt...

Dom har grundat det i typ 2-3 år, och spelet släpps i November, Alpha kommer väl snart, och beta fram mot hösten.

Medlem

De är duktiga på att hype:a upp 1½ minut nytt bildmaterial...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om det här inte är wow nämn ett spel som är snyggare med mer wow?! Och då inte är just crysis......

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Om det här inte är wow nämn ett spel som är snyggare med mer wow?! Och då inte är just crysis......

Öhh... WHAT?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skriv svar