Medlem
Skrivet av Sille:

fz vänta 2mån med att recensera aion säger en del? det har hänt ganska mycket i spelet faktiskt så man märker att dom jobbar med det.

Så vad du säger är att spelet är dåligt vid release så det är bättre om man väntar två månader så att Cryptic hinner bättra på det?

Självklart blir spelet bättre med tiden, men om du läser alla artiklar som skribenterna på mmorpg.com skriver så låter det mest som om det är core features som brister.... inte avsaknaden av quests alltså...

Nu vet jag inte varför jag tjafsar om hur dåligt ett mmo jag inte är intresserad av är.... För du verkar ju tycka om det så jag kan väl inte mer än att önska dig lycka till i spelet.
Men å andra sidan.. rekommenderar någon ett, enligt majoriteten, dåligt mmo så måste jag lägga mig i

Medlem

Efter att ha fixat GTC så har jag nu lyckat regga min Gold Edition och har spelat ett tag.

STO är, om man inte klarar av att spela 24/7 på grund av att man har typ ETT JOBB - ett drygt grind. inte ett drygt WoW grind, men ändå.

Det ÄR buggigt och ibland fastnar halva ditt team i nån mesh så du får springa och DRA loss dom genom att gå tillbaka och ge dom order att springa nånstans. Sen att jag ibland har blivit lämnad helt ensam för att mitt team har totalt FÖRSVUNNIT från en planets yta (2 gånger nu) gör det inte mer kul att beama upp och ta ett nytt mission.

STO är repetitivt som fan. Det är antingen:
1. Scanna några saker.
2. Spring runt i en bas och skjut folk.
3. Skjut alla skepp i zonen.

...och just ja, spring runt i en bas och skjut folk medans du scannar saker (Woooow...)

De verkar bara ha sett "Enterprise" och "TOS" och missat alla mellanliggande serier som TNG där kaptenen fick använda sin hjärna i till något mer komplext än att bara avfyra sina phasers. Var är diplomatin? Var är vetenskapen? Var är det roliga med Startrek någonstans? Varför samlar jag Energy credits men det finns inget vettigt att köpa? Varför kan jag inte flyga in i Klingon Space och få stryk av andra spelare? Varför rubberbandar jag varannan sekund?

Och den största frågan: varför får jag känslan att jag spelar SWG med en Trek-mod?

Men... STO är dock inte bara skräp; de har löst en hel del saker som automatisk teaming, du kommer aldrig se NÅGON utanför en instans som står och skriker "LFG" tills de blir blåa i ansiktet, det går dessutom att rapportera spammare direkt i chatten och det där med att customisera sitt skepp är bara SÅ kul.

Men det är fortfarande ett vanligt MMO med alla sina vanliga idiotbrister typ "Du är för dum i huvudet för att kunna avfyra detta vapen och måste levla upp först", och även om det finns missions att köra så är de bara en variation på de 3(okej 4) uppdragstyper jag nämnde ovan.

För att summera: Om jag inte vore trekkie, så skulle jag aldrig ens tänka på att logga in igen.

Medlem

som sagts tidigare.. som ett casual-mmo fungerar det.

jag är nu Rear Admiral 4 och både jag och polarn tog det lugnt. Vart tog spelet vägen?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hejsan!
Såg idag att cryptic tagit betalt av mig 1 månad fast jag inte spelar spelet eller ens har nå kreditkortsnummer eller nå sånt på my account.

Försöker använda mig av ticket men får det inte o funka.
Går in på "Create new ticket" men kan inte göra nått alls där..
Nån som kan hjälpa? irriterande som fan, hur kan dom ens ta pengar från mig när jag inte har nån payment grejs eller nå?!

Tack på förhand

Skriv svar