Bethesda: färre features gör Skyrim bättre

Medlem

Är det en självklarhet för er att dom tog bort Silt Striders? I Oblivion kunde man åka vart man ville gratis genom att trycka på kartan.

Snälla Bethsoft gör ett bra spel! Oblivion var bra men så mycket sämre än Morrowind!!!

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Manqs:

Klart som korvspad att jag ska kunna äga en goblin med vassa tänder som enda vapen gonom att levitera med en pilbåge. Allt annat är fånigt.

Blir det inte ännu mer fånigt att sväva omkring och skjuta på en varelse som istället för att springa därifrån bara står och ser dum ut?

Nej? Ja? Kanske? Det är en smakfråga. Du missar poängen dessutom... Men att få varelsen i fråga att gömma sig är inte så jäkla svårt. Och det ger mer inlevelse än den som korkat rusar mot en precis som de andra gjorde sekunden innan. Variation förnöjer.

Medlem
Skrivet av KHRiG:

Tycker det låter som en bra ide att ta bort features som förstör hela encounters. Blir lite väl lätt och barnsligt annars.

Vill man spela som ett trollkunnigt badass som kan levitera skiten ur motståndet så ska man väl få göra det? Det är ändå ett RPG liksom.
Massa skitsnack av Todd som vanligt.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

För det första att pga konsoll så blir spelet lättare? Skit snack, jag har spelat morrowind (som många menar att den är bäst pc anpassad) på original xbox med inga problem. Konsoll spelarna kan spela RPG på konsoll lätt...

Javisst, och Morrowind portades till Xbox direkt med PC-interfacet och PC-gameplayet helt oförändrat och gick utmärkt att spela på Xbox utan att dummas ned eller konsolanpassas. Jag provade på en kompis Xbox, fungerade kanon. Bevisligen _behövs_ alltså inte konsolanpassning i nån större utsträckning för att konsolspel skall fungera bra.

Konsolanpassning och neddumning görs istället för att vinstmaximera, för att nå ut och sälja sina spel till en dummare och otåligare målgrupp som vägrar sätta sig in i något om det är det minsta komplicerat. Det görs av samma anledning som man klipper ned långfilmer från en längre och konstnärligt mer komplett version till en anpassad för att folk inte skall bli för otåliga när de går på bio och det skall bli mer lättsmält.

Medlem

Hellre färre features som är väl gjorda än en massa features som bara känns inkastade.

Det är ju inte konsolerna som gör spelena lättare det handlar ju fortfarande om hur utvecklarna väljer att göra spelen. Och då väljer utvecklarna oftast att rikta in sig på alla gamers. För dom är som alla andra företag där ute dom måste gå med vinst för att hålla sig levande!

Medlem

tja, man kan ju som utvecklare hävda precis vad man vill, sen är det ju endå kunderna som avgör. Har aldrig sett nån säga att nästa spel kommer bli sämmre än de tidigare de jobbat på! "Nä men altså att AI blir dummare är ju bra, spelet utspelar sig på stenåldern och alla vet ju att de var rätt korkade då." Duh


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

"Jag sitter med en handkontroll uppkörd i röven och gillar spel skapade för treåringar blablabla... jag vill ha pengar." Todd Howard.

Det där låter precis som Bobby Kotick!


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcKaffe:

@MasterKJK du har varit registerad sedan 2009 och du orkar fortfarande gnälla på alla PC fanboys som dominerar FZ?

Jag känner mig redan stentrött på folket här och överväger att avsluta mitt konto.

Tack och hej, ingen kommer sakna dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bethesda:

färre features gör Skyrim bättre

För att citera den store Albert Einstein: LOL!

Spin doctor deluxe i farten.


signatur
Medlem

*onödigt långt hatblabbel ingen kommer orka läsa*
Lata jävlar!!!! men det blir så när man jobbat för länga med något så kan man inte se från en köpares point of view....


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Det låter som om de ska göra en Brink...

Det är trist när utvecklare bara satsar på konsoler och sedan portar vad det nu är som de klarar av till PC.
Fast när de börjar prata nyspråk för att få det hela att verka bra så blir det ju bara patetiskt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Det låter som om de ska göra en Brink...

Det är trist när utvecklare bara satsar på konsoler och sedan portar vad det nu är som de klarar av till PC.
Fast när de börjar prata nyspråk för att få det hela att verka bra så blir det ju bara patetiskt.

*gnapp?* *gnapp GNAPP!* Visst är det så svartsmurfen låter?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det är moddarna som gör skyrim bättre. inte deras "features"

Medlem
Skrivet av Saxit:

En jäkla massa gnäll för väldigt lite. Ni måste ju inse att de flesta spelare faktiskt inte kan kontrollera sig själva; om inte utvecklarna sätter gränserna på vad man får eller inte få göra så kommer spelare att utnyttja det och sen tycka att det är skit för att det är för enkelt. Med attityden många har här så borde ju FPS-utvecklare ge atom-handgranater som en option till huvudkaraktären för "man måste ju inte använda den" eller varför inte ha en knapp när man skapar sin karaktär i ett RPG som är "ge mig 150% i alla stats och full utrustning från början" för man måste ju inte trycka på den heller.

Jag har hellre kvar förmågan att kunna göra spells som dödar hela hus med folk än ett spel anpassat för korkade casuals utan självkontroll och som har noll intresse av ett RPG.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag är en pc spelare... men fattar i stort sett inte vad alla klagar på?

För det första att pga konsoll så blir spelet lättare? Skit snack, jag har spelat morrowind (som många menar att den är bäst pc anpassad) på original xbox med inga problem. Konsoll spelarna kan spela RPG på konsoll lätt...

För det andra... LÄTT?? Var oblivion så j*vla lätt när man hade max svårighetsgrad (ja just det har ni glömt det?) Och i morrowin vad var så himla speciellt med svårigheten där då... man kan välja svårighetsgrad där med. Och om det finns NÅN anledning till varför det "fördummar" spelet är att spelarna själva är dumma, inget "ååhhh konsoll nötter kan inte spela" skit snack? PC spelarna har like mycket influens till svårigheten som konsoll "nötterna"

Altså jag är så trött på er attityd, jag tycker ätt pc är den främsta spelmaskinen med moddar, mus osv osv... men inte sitter jag och gnäller på saker som INTE ENS spelar en stor roll? Och som DELVIST inte är sant? Ta er Till FAKTA och tänk, det är det enda ni behöver göra, och vem vet spel utvecklarna kanske ser det och börjar göra svårare spel till er?

Du ser ingen koppling mellan att spel började "dummas" ner när konsoler skulle börja inkluderas denna generation och i viss mån förra generation? Det är endast en ren tillfällighet menar du? ;P

Nä, tror det nog blir att stänga ner kontot här snart. Diskussionsnivåerna i alla trådar och nyheter blir bara värre och värre. Gillar en stor majoritet verkar ha uppfattningen att de sitter inne med sanningen(som ett ett typiskt tecken på en blivande sektledare förövrigt) och har ingen som helst förmåga att kunna diskutera.

Medlem

Levitation hade man väl kunnat ha kvar, löjligt att skylla på att vissa encounters inte fungerar då, man skulle ju enkelt kunna lösa det med att andra också kan använda det, eller att te.x flygande varelser då spawnas och kommer attackera istället.

Bethesda börjar tyvärr bli lite tråkiga av sig, märks att dom tappat ambitionerna dom hade när dom gjorde Morrowind.


signatur
Medlem

Jag kan nog tycka att lite sequence breaking är en del av interaktiviteten. Vi kanske inte gör precis som de hade tänkt sig men det är väl ändå det som gör datorspel ett såpass unikt medium, till skillnad från film och böcker som bara har en linjär utväg. Så länge man inte utnyttjar buggar så ser jag inga större fel

Medlem
Skrivet av alftagrabben:

+1 precis samma åsikter som dig

Skrivet av PcKaffe:

@MasterKJK du har varit registerad sedan 2009 och du orkar fortfarande gnälla på alla PC fanboys som dominerar FZ?

Jag känner mig redan stentrött på folket här och överväger att avsluta mitt konto.

Teh fuuk? Först sitter du åå säger att det kommer bli grymt blablabla och att du kommer använda 360 kontroll till pc, sen så sitter du åå gnäller på han som bara säger sin åsikt och att du överväger att avsluta ditt konto? :\ visst avsluta ditt konto, jag kommer iallafall inte bry mig..

om du läser om och läser rätt så gnäller jag inte på det han skriver, eftersom jag överväger att avsluta mitt konto på grund av de sakerna han gnäller på.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Todd Howard är kung. Elder Scrolls är det bästa som finns. Det finns en massa överlägsna nissar i den här tråden som bara klagar på allt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Svartsmurfen:

Det låter som om de ska göra en Brink...

Det är trist när utvecklare bara satsar på konsoler och sedan portar vad det nu är som de klarar av till PC.
Fast när de börjar prata nyspråk för att få det hela att verka bra så blir det ju bara patetiskt.

*gnapp?* *gnapp GNAPP!* Visst är det så svartsmurfen låter?

Det är riktigt

Fast det största problemet med Svartsmurfar är att de biter andra och sprider smittan vidare, kanske Zombiesmurfen vore ett bättre namn
En metodik som inte är helt olik vissa utgivares, för övrigt


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Från Tod Howards intervju 7 Juli:

"You look at Call of Duty, the most popular game in the world, and that's actually pretty hardcore. At the end of the day, it's a hardcore game, has RPG elements in multiplayer, making classes, picking perks."

Källa:
http://www.gamasutra.com/view/news/35678/Interview_Todd_Howar...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

blir så förbannad!

Medlem

Alltså... levitation. Visst tar det tid att göra ett spel där du kan flyga runt överallt (t.ex. bara rent grafiskt), men det är också jävligt LAME att lägga in invisible walls i ett öppet spel (typ Fallout New Vegas)... ser jag EN fucking invisible fucking wall-jävel i TES-V så blir det avinstallation och Bethesda bojkott!!

Har iaf aldrig saknat levitation i Oblivion. Det har alltid funnits en sten eller nåt annat objekt man kunnat hoppa upp på och skjuta eldbollar/pilar ner i skalpen på monster som vill bita en i tårna. Gäller bara att lära sig hoppa upp.

För övrigt så ska ett spel stå för sig självt, man ska inte behöva modda spelet för att det ska bli bra och utmanande.

Medlem

Sista spelet Bethesda gjorde som inte hade osynliga väggar var Morrowind, och det var ett tag sen... Levitation handlar ju dessutom inte bara om att kunna attackera från en högre höjd, det brukar bara vara ett problem i spel där man inte kan hoppa (Witcher och alla Biowarespel typ).


signatur
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av krad:

Hahahahah, fy fan vad spelindustrin börjar likna dåliga Hollywoodproduktioner. Först ska det va PG 10 så att alla små snorungar kan sitta med sin konsolkontroll i arslet och spela utan att se blod eller bli skrämda av något monster. Sen ska man inte krångla till det, man ska trycka på en knapp för att slå, en annan för att gå framåt, en annan för att backa, det är komplicerat nog för dom. Kan dom inte ta bort gåfunktionen, så att man följer en bana istället?

Konsolerna har förstört hela spelindustrin.

okay åsså kommer du ådå.. Vafan är det med alla pc-fanboys? ska alltid sitta och klaga på att allting blir så jäkla lätt på konsoll, jag tycker då personligen det inte blir nå lättare, snarare svårare. på pc kan du sitta och binda till vilken jäkla knapp du vill, vill du gå frammåt på T, bakåt på K, höger på R och vänster på P så varsågod de får du göra om du tycker det är skönt (dock tror jag inte många tycker det :P, men principen är att du kan göra det så lätt för dig som möjligt) medans på konsoll så har du alla knappar utsatta åt dig redan, visst på vissa spel kan du ändra mellan ett par olika button set-ups men inte mer än så. >Sen så på pc har du en mus som du kan dra hur du vill vart du vill och det är betydligt lättare att få siktet dit du vill, spakarna däremot är snäppet svårare att dra precis hur du vill.<-- detta är en personlig åsikt. Och det som gör mig mest förbannad är att du sitter och tror att vi konsolspelare är helt jävla dum i huvet.. :evil:

Inget ont om er konsolspelare men det du sa var ju bara idiotiskt.. Ja, man kan ändra kontrollerna hur man vill på PC, något fel med det? Alla spel kommer med förinstallerade kontroller i vilket fall som helst, som man sen kan skräddarsy till vilka knappar man än vill ha. Något fel med det? Njäe. Kanske bäst att inte kommentera när det du säger inte har någon substans överhuvudtaget.

Nej jag har väl aldrig sagt att det är något fel med att man kan ändra kontrollerna.. eller? rätta mig ifall jag har fel. Har jag sagt att det är något fel med att man kan skräddarsy knapparna man vill ha? vet inte, you tell me, det jag har sagt är att man kan få det så mycket lättare för sig. Och han sitter och säger att vi konsolspelare ska ha så jäkla lätt för oss som möjligt, vafan de är ju snarare att det är svårare iochmed att vi inte kan få kontrollerna hur vi vill. Ingen "substans" här heller?

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av krad:

Hahahahah, fy fan vad spelindustrin börjar likna dåliga Hollywoodproduktioner. Först ska det va PG 10 så att alla små snorungar kan sitta med sin konsolkontroll i arslet och spela utan att se blod eller bli skrämda av något monster. Sen ska man inte krångla till det, man ska trycka på en knapp för att slå, en annan för att gå framåt, en annan för att backa, det är komplicerat nog för dom. Kan dom inte ta bort gåfunktionen, så att man följer en bana istället?

Konsolerna har förstört hela spelindustrin.

okay åsså kommer du ådå.. Vafan är det med alla pc-fanboys? ska alltid sitta och klaga på att allting blir så jäkla lätt på konsoll, jag tycker då personligen det inte blir nå lättare, snarare svårare. på pc kan du sitta och binda till vilken jäkla knapp du vill, vill du gå frammåt på T, bakåt på K, höger på R och vänster på P så varsågod de får du göra om du tycker det är skönt (dock tror jag inte många tycker det :P, men principen är att du kan göra det så lätt för dig som möjligt) medans på konsoll så har du alla knappar utsatta åt dig redan, visst på vissa spel kan du ändra mellan ett par olika button set-ups men inte mer än så. >Sen så på pc har du en mus som du kan dra hur du vill vart du vill och det är betydligt lättare att få siktet dit du vill, spakarna däremot är snäppet svårare att dra precis hur du vill.<-- detta är en personlig åsikt. Och det som gör mig mest förbannad är att du sitter och tror att vi konsolspelare är helt jävla dum i huvet.. :evil:

Inget ont om er konsolspelare men det du sa var ju bara idiotiskt.. Ja, man kan ändra kontrollerna hur man vill på PC, något fel med det? Alla spel kommer med förinstallerade kontroller i vilket fall som helst, som man sen kan skräddarsy till vilka knappar man än vill ha. Något fel med det? Njäe. Kanske bäst att inte kommentera när det du säger inte har någon substans överhuvudtaget.

Nej jag har väl aldrig sagt att det är något fel med att man kan ändra kontrollerna.. eller? rätta mig ifall jag har fel. Har jag sagt att det är något fel med att man kan skräddarsy knapparna man vill ha? vet inte, you tell me, det jag har sagt är att man kan få det så mycket lättare för sig. Och han sitter och säger att vi konsolspelare ska ha så jäkla lätt för oss som möjligt, vafan de är ju snarare att det är svårare iochmed att vi inte kan få kontrollerna hur vi vill. Ingen "substans" här heller?

Motsäger dig själv hela tiden..

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av krad:

Hahahahah, fy fan vad spelindustrin börjar likna dåliga Hollywoodproduktioner. Först ska det va PG 10 så att alla små snorungar kan sitta med sin konsolkontroll i arslet och spela utan att se blod eller bli skrämda av något monster. Sen ska man inte krångla till det, man ska trycka på en knapp för att slå, en annan för att gå framåt, en annan för att backa, det är komplicerat nog för dom. Kan dom inte ta bort gåfunktionen, så att man följer en bana istället?

Konsolerna har förstört hela spelindustrin.

okay åsså kommer du ådå.. Vafan är det med alla pc-fanboys? ska alltid sitta och klaga på att allting blir så jäkla lätt på konsoll, jag tycker då personligen det inte blir nå lättare, snarare svårare. på pc kan du sitta och binda till vilken jäkla knapp du vill, vill du gå frammåt på T, bakåt på K, höger på R och vänster på P så varsågod de får du göra om du tycker det är skönt (dock tror jag inte många tycker det :P, men principen är att du kan göra det så lätt för dig som möjligt) medans på konsoll så har du alla knappar utsatta åt dig redan, visst på vissa spel kan du ändra mellan ett par olika button set-ups men inte mer än så. >Sen så på pc har du en mus som du kan dra hur du vill vart du vill och det är betydligt lättare att få siktet dit du vill, spakarna däremot är snäppet svårare att dra precis hur du vill.<-- detta är en personlig åsikt. Och det som gör mig mest förbannad är att du sitter och tror att vi konsolspelare är helt jävla dum i huvet.. :evil:

Inget ont om er konsolspelare men det du sa var ju bara idiotiskt.. Ja, man kan ändra kontrollerna hur man vill på PC, något fel med det? Alla spel kommer med förinstallerade kontroller i vilket fall som helst, som man sen kan skräddarsy till vilka knappar man än vill ha. Något fel med det? Njäe. Kanske bäst att inte kommentera när det du säger inte har någon substans överhuvudtaget.

Nej jag har väl aldrig sagt att det är något fel med att man kan ändra kontrollerna.. eller? rätta mig ifall jag har fel. Har jag sagt att det är något fel med att man kan skräddarsy knapparna man vill ha? vet inte, you tell me, det jag har sagt är att man kan få det så mycket lättare för sig. Och han sitter och säger att vi konsolspelare ska ha så jäkla lätt för oss som möjligt, vafan de är ju snarare att det är svårare iochmed att vi inte kan få kontrollerna hur vi vill. Ingen "substans" här heller?

Motsäger dig själv hela tiden..

k, KoolGuy_98

123
Skriv svar