Är du redo för Mirror's Edge 2?

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Nice!
Fler alternativa vägar och vädereffekter skulle göra ME2 till ett mästerverk.
Om "en bredare målgrupp" innebär en mer filmisk upplevelse tror jag inte att det skulle vara någon större nackdel imo bara de har kvar "pusslen" också.

De har ju frostbite 2 nu. Bara att lägga in

Håller absolut med om att en mer filmisk upplevelser är det som behövs. Längre spel med fler och bättre cutscenes som berättar mer om allt att bryta av springandet med.

Medlem

Nej jag tycket det ska vara dirigerat så jävla trött på öppna spel,, man springer runt o plockar uppdrag av random personer, jag fördrar spel i film stucket, sen kanske det borde vissar alternativa vägar att gå, men gillar hur dom ledrr en igenom en spännande story som i Modern Warfare o Mirror's edge

Inaktiv

även om en öppen värld hade varit roligt, tror jag nästan att många skulle tröttna på att springa runt fram och tillbaka i stan, roligt i början men drygt när man har spelat ett bra tag...

men kampanjen hoppas jag på att den blir längre, tyckte den var för kort. och längre banor med fler alternativ att gå efter för att ta sig runt i stan, sen flera olika strids kombinationer man kan använda mot fienderna hade varit en rolig bonus

Medlem

Tycker de helt klart ska ha kvar huvudmusiktemat från ettan (still alive), då den låten passar extremt bra in i spelet.

Inaktiv
Skrivet av Paladia:

Tycker de helt klart ska ha kvar huvudmusiktemat från ettan (still alive), då den låten passar extremt bra in i spelet.

det skulle säkert vara trevligt, men det skulle vara kul om det kom åtminstone en ny låt in i spelet

Medlem

Wiiie!!!


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem

"nå ut till en bredare marknad"
...
Jag har blivit lite rädd för sådana uttalanden nu för tiden. Men det vore underbart med en tvåa, så länge det är en tvåa jag vill köpa.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

"nå ut till en bredare marknad"

Innebär att det släpps exlusivt till iphone samt facebookandvändare?

Medlem

Mirror's Edge ligger mig varmt om hjärtat.
Ja jag vill absolut se ett nytt Mirror's Edge, inge vapen för Faith, det var en av charmen att man inte behövde använda sånt.
Fler, mycket fler vägar att ta sig till ett mål.
Risk för att fiender förstör objekt som annars kunde ha används för att ta sig fram och då måste man planera om hur man ska ta sig dit man vill/ska.
Användande av fysik, där man tex ska tajma in en fallande tunna som träffar en planka så man blir iväg flippad för att nå högre höjder osv.
Mer "Hur tar jag mig upp dit" pussel på bästa tid eller under stress då hon kanske är jagad.
Det ska fortfarande vara svårt att göra vissa stunts, inge ner dummanade och förenklande här inte, tack.
Och så vill jag gärna att Lisa Miskovsky gör soundtracket igen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

"nå ut till en bredare marknad"

Innebär att det släpps exlusivt till iphone samt facebookandvändare?

så jävla bra sagt!
OnT: kan inte bärga mig inför 2an!!!

Snälla.. skippa sidouppdrag i 2:an. Sidouppdrag är nutidens sämsta idé när det kommer till att dryga ut speltiden(Ja, jag tittar på dig Oblivion m.m.).

- Jag måste rädda världen!
- Jo, men kan du leverera detta brev som innehåller en shoppinglista till min man på andra sidan staden först? Du får 200exp och 25silver.
- Hm, ja.. jag vill ju levla. Ok, jag gör det och skiter i att världen står på spel.

BLÄH! Dödar allt som karaktärskapande någonsin innebär.

Medlem

dice dice dice ...

Medlem
Skrivet av motionfield:

Vilken no-brainer. Mirror's Edge är spelet med störst potential som jag spelat. Det hade några brister men musik, känsla i gameplayet, visuella designen och universumet var något riktigt speciellt. En tvåa är en definitiv pre-order.

Jag måste dock säga att open-world som alla tjatar om skulle döda spelet eftersom all form av detalj och regissering försvinner när man måste göra så massivt med content. Leveldesign och cutscenes blir aldrig lika bra i open-world-spel som i linjära spel. I så fall kan de möjligen lägga in lite fler paths man kan ta till sitt mål.

Idén av konceptet kommer alltid vara bättre än vad man lyckas skapa. Linjärt och väldesignat ftw.

ang cutscenes:
Vem behöver cutcsenes? Det går alldeles utmärkt att göra spel med bra handling utan att ha en massa för renderade filmsekvenser.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Som många andra sagt, ett mer öppet ME.
ME är nog det spel som helt klart har den snyggaste grafiken med UE3, väggarna när man springer inne i korridorerna ser helt otroliga ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Open World! inte att alla uppdrag är restrikterade till en viss del av staden, HELA STADEN SKA KUNNA UTFORKAS!

Jag vill ha dinosaurier i vanlig ordning, sedan får de gärna skippa "klipp-och-klistra" i mellansekvenserna, annars får det vara mer av det som gjorde ME så bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tyckte inte första spelet var speciellt kul så inte sugen på detta.

Medlem

Just bring it on

Medlem

Jaaaa!!! Äntligen

Medlem

QTEs, Coversystem, svärmande fiender, upprankningar, militära instruktioner över öronsnäcka, onda ryssar och mulitplayer-läge inc?

Om det verkligen blir ME2 i samma stil som ME så kommer jag inte sluta ha stånd på ett halvår.

Medlem

Jag vill bara börja med att citera Gert Fylking: ÄNTLIGEN!!

Mirror's Edge är absoluta favoritspelet för mig, även om det sög på en hel del håll. Det var ändå en 10/10 i mina ögon

Medlem

Ja, det vill vi se!

Medlem

Nix


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

gärna mer öppet , om jag kan ta bussen till nästa uppdrag

Medlem

Ja absolut ett nytt Mirror's Edge köper hellre mirror's edge än BF3 eller Call Of Duty.

Medlem

Spelet var rätt linjärt, gillade gameplayet att parkora sig runt, men det va inte så "fritt" som jag hoppades på. Att kunna springa runt i en stad bland folk, som inte är ute efter dig, och utforska ställen vore ett stort plus.

Medlem

"...en bredare marknad"
"...lower the threshold"

Vi ser vart det här kommer att sluta.

Medlem

I'm so ready for this... bring it on!

Medlem

Vi är redo.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar