Pc-patch ger snyggare grafik i Rage

Medlem

Det var lite trögt i början, men blev riktigt bra efter någon timme. Vapnen och känslan är riktigt riktigt bra, något som id alltid får till. Och lite scary längre fram faktiskt. Extremt snyggt, mycket snyggare och stämningsfullare än tex BF3beta. 4/5 in my book.

Patchen ovan hjälper dock inte screen tearing eller de lite lågupplösta texturerna för mig (win7 64bit, gtx560ti), ska testa med rageconfig senare idag.

Medlem

Pinsamt. Grundläggande funktioner som dessa brukar liksom finnas med från början. Ingen vidare PR för id, låt oss hoppas att deras "damage control" funkar nöjaktigt och att de lär sig tills nästa gång de tänker släppa ett spel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

För er som har problem att slå på vertical-syncen och har nVidia så hjälpte detta mig, man måste göra en profil till Rage.exe i nVidias kontrollpanel för att kunna ändra v-sync den är nämligen ställd till "always off" för Rage, vet inte om det gäller alla drivrutiner men senaste betan har detta problem iallafall vilket gör att när man slår på v-sync i Rage så slås den direkt av igen.
Efter att jag la upp en profil och ändrade "Wait for vertical sync" till "application controlled" så funkar det så bra så och äntligen slipper man den ##¤%&#" screentearingen som höll på innan
Hoppas det hjälper någon.

Medlem
Skrivet av Killamor:

För er som har problem att slå på vertical-syncen och har nVidia så hjälpte detta mig, man måste göra en profil till Rage.exe i nVidias kontrollpanel för att kunna ändra v-sync den är nämligen ställd till "always off" för Rage, vet inte om det gäller alla drivrutiner men senaste betan har detta problem iallafall vilket gör att när man slår på v-sync i Rage så slås den direkt av igen.
Efter att jag la upp en profil och ändrade "Wait for vertical sync" till "application controlled" så funkar det så bra så och äntligen slipper man den ##¤%&#" screentearingen som höll på innan
Hoppas det hjälper någon.

Använder BF3 Beta nvidia drivisarna, Rage fanns redan i profil listan, ändrat V-sync till "Use the 3D application setting", men kan ändå inte köra med den på ingame. Den byter till off ändå.

En annan sak, är spelet låst till enbart 60fps? Vill köra verkligen köra 85fps/hz, hur kan man fixa det? Har läst lite på steam forumet, lagt in hz inställningen i configen, men icke.

Tack på förhand

12
Skriv svar