Battlefield 3 pc-uppdateras nästa vecka

Medlem

Det är väl därför som det finns lock on missiler?

Medlem

Varför så negativt? Verkar ju vara en grym patch. Precis det alla bett om.

Medlem

Skitbra det skall bli dags att spela det igen då.. Jag hoppas att dom har fixat den där krachbuggen då också

Medlem

Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines. (We want to make a different fix in the future, it’s in JIRA).

Om folk läste så är detta en tillfällig lösning.

Medlem

Så detta är bevis för att gnäll verkligen hjälper?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förstår inte varför folk gnäller på att AT-minorna försvinner efter man dött, vissa banor går ju inte att köra runt med en tank för alla jäkla minor folk har lagt ut, dött, lagt ut fler etc.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Xeran:

Förstår inte varför folk gnäller på att AT-minorna försvinner efter man dött, vissa banor går ju inte att köra runt med en tank för alla jäkla minor folk har lagt ut, dött, lagt ut fler etc.

Men omg, varför tror du folk lägger ut dem då? Hoppas du trollar.

Är ju därför det är så mkt bättre med max-antal minor man kan ha ute samtidigt istället för en tidsbegränsning, om jag tar mig tid och lägger ut mina minor taktiskt sen sitter det en liten jävla fjantsniper på andra sidan kartan med 12x sikter och skjuter mig så vill ju inte jag att mina minor försvinner direkt efter spawn.. känns ju rätt meningslöst eller hur?

Det är inte så att du är den där snipern....?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

YAY!!! Dom tog med mitt förslag
You can now reassign cycle weapons

Skrivet av Xeran:

Förstår inte varför folk gnäller på att AT-minorna försvinner efter man dött, vissa banor går ju inte att köra runt med en tank för alla jäkla minor folk har lagt ut, dött, lagt ut fler etc.

I verkligheten när minor lagts ut så försvinner dom inte när den personen som har lagt ut dom har dött.
Då brukar man ha med sig en minröjare eller något liknande. Och har du Thermal Optics på tanken så ser du alla minor som ligger ute och kan röja dom med din tank genom att skjuta på dom. Du får 20 poäng för varje förstörd mina.


signatur
Medlem

@ dotque 2011-12-03 21:09:26_ Jo de gör ju det och det är därför de är meningslösa.
Borde inte kulan gå bort när den träffar något eller t.ex 50 meter utanför banans gränser?
Jag tror mer det är som med RPGn som jag beskrev förut..

Nej, det betyder att kulan inte dör under flykten när du skjuter extremt långa skott. Har inget samband med vad du beskriver. Om skytten dör så dör också alla objekt i spelvärlden som skytten placerat. Vissa med fördröjning.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hur jävla usel är man om man slutar spela för lite ficklampor? Jag gillar dem inte heller men jag fortsätter att levla ändå. Patetiskt.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av antiflash:
Skrivet av dotque:

"Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots."
Kan någon förklara för mig? Gissar på att det är sådär korkat som när man skjuter iväg en raket och dör direkt efter så gör den ingen skada?

Fixen betyder att de har ökat på tiden innan sniperskotten tas bort ur spelvärlden. Alla projektiler (och liknande) i spelet har rimligtvis en maxtid de kan existera i spelvärlden för att det inte ska bli för mycket för klienter och servrar att hålla reda på (i onödan i de flesta fall).

Antiflash har rätt Dotque. Projektilerna behålls längre så att det som det står "to allow extreme distance shots".

Medlem

Ingenting om alla buggar som får spelet att krasha?

Medlem
Skrivet av azynkron:

@ dotque 2011-12-03 21:09:26_ Jo de gör ju det och det är därför de är meningslösa.
Borde inte kulan gå bort när den träffar något eller t.ex 50 meter utanför banans gränser?
Jag tror mer det är som med RPGn som jag beskrev förut..

Nej, det betyder att kulan inte dör under flykten när du skjuter extremt långa skott. Har inget samband med vad du beskriver. Om skytten dör så dör också alla objekt i spelvärlden som skytten placerat. Vissa med fördröjning.

Jag fattar inte varför de fixat detta med RPG:erna. När man skjuter en RPG mot en tank å de hinner döda en så träffar inte raketen tanken....

Medlem

Jag hör redan floden av tårar från IRNV noobsen när de inser att skiten är värdelöst sen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Yu50...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av azynkron:

@ dotque 2011-12-03 21:09:26_ Jo de gör ju det och det är därför de är meningslösa.
Borde inte kulan gå bort när den träffar något eller t.ex 50 meter utanför banans gränser?
Jag tror mer det är som med RPGn som jag beskrev förut..

Nej, det betyder att kulan inte dör under flykten när du skjuter extremt långa skott. Har inget samband med vad du beskriver. Om skytten dör så dör också alla objekt i spelvärlden som skytten placerat. Vissa med fördröjning.

Precis rätt, sniperskott försvinner ur luften när de färdats 950-975 meter (någonstans där emellan), finns inget mer irriterande än när du har ett perfekt headshot på en kille en kilometer bort, också försvinner kulan en meter framför pannbenet på honom :(. Bra fix! Nu får jag och mina kompisar tävla om föresten över 1000 meter!

Medlem
Skrivet av NympH:

Jag hör redan floden av tårar från IRNV noobsen när de inser att skiten är värdelöst sen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Yu50...

Bra change, då slipper man använda den.

Medlem

De får gärna ta bort instant kill när man blir överkörd av en MAV också. Löjligt jobbig när det blir metro i conquest och så är det någon som kör omkring med den där... Går ju inte att återuppliva heller.
Metro är för övrigt en djävla skitbana i sig när man kör conquest å andra sidan...

Medlem

Alltså, spelet i sig är ju så grymt "ljust" och blekt att det är helt omöjligt att se nånting, med IRNV blir det plötsligt kontrast (före patchen).

Nu är jag fullt medveten om att IRNV är väldigt konstigt att använda på dagtid och eftersom alla utom 2 banor utspelar sig på dagtid känns det rätt meningslöst att de lade in det från första början. Men gör det för fan effektivt i tunnlar och när det är mörkt, och inte alls när det är utomhus och i dagsljus så slipper ni nerfa det.

Det är inte alls så farligt på PC som det verkar vara på PS3 dock.

Medlem
Skrivet av dotque:

Läser du mitt inlägg så står att de fixat kraschproblem och stabilitet.

Ah ja dær står det faktiskt. Gott.

Medlem
Skrivet av Freeman:

Ingenting om alla buggar som får spelet att krasha?

"Fixed several crashes and increased general stability"

Freeman: står om det där om att dom ska jhar fixsat det mesta med krasherna.

Medlem
Skrivet av Elffors:

Det är väl därför som det finns lock on missiler?

Lockon missilerna suger ganska hårt. Det krävs minst 3 stycken för att döda pansar fordon och 2 för en jeep. Inte nog med att dem inte heller gör skada beroende på vart man träffar dem.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Hade varit skönt om dom kunde ta bort så att solen inte bländade en 24/7 heller!

Medlem

Lite surt att spelet släpps och allt man hittar är massor av buggar och mysko detaljer... visst det ser fint ut och är bra gjort i grunden, men med facit i hand, jag skall alltid vänta 2 månader innan jag köper ett nytt spel, först då, har de rättat till de flesta felen....

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Hade varit skönt om dom kunde ta bort så att solen inte bländade en 24/7 heller!

Ja, fan vad skönt. Jag vill spela med svart skärm.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Kanske man kan spela spelet snart då, utan krasher och black screens.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Återvänder till Wake Island <3 ;]

Medlem
Skrivet av Alusion:
Skrivet av Freeman:

Ingenting om alla buggar som får spelet att krasha?

"Fixed several crashes and increased general stability"

Freeman: står om det där om att dom ska jhar fixsat det mesta med krasherna.

Nämen titta! såg inte den längre listan! Hoppas det går att spela lite nu då

Medlem

Fortfarande ingeting om kartan eller chatten? Suck...

Medlem

Hm, men hur blir det för oss som lirar på ps3 eller 360? Tänker mer på oss på ps3 eftersom vi får back to karkand paketet 1 vecka innan. Kommer patchen utebli pga att dom skyller på sony/microsoft ?

Medlem

-Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.

Wtf, helis dör ju så fort jets ens tittar på dom, redan nu.

123
Skriv svar