Battlefield 3 pc-uppdateras nästa vecka
Förstår inte varför folk gnäller på att AT-minorna försvinner efter man dött, vissa banor går ju inte att köra runt med en tank för alla jäkla minor folk har lagt ut, dött, lagt ut fler etc.
Men omg, varför tror du folk lägger ut dem då? Hoppas du trollar.
Är ju därför det är så mkt bättre med max-antal minor man kan ha ute samtidigt istället för en tidsbegränsning, om jag tar mig tid och lägger ut mina minor taktiskt sen sitter det en liten jävla fjantsniper på andra sidan kartan med 12x sikter och skjuter mig så vill ju inte jag att mina minor försvinner direkt efter spawn.. känns ju rätt meningslöst eller hur?
Det är inte så att du är den där snipern....?
Ducati Streetfighter 848
YAY!!! Dom tog med mitt förslag
You can now reassign cycle weapons
Förstår inte varför folk gnäller på att AT-minorna försvinner efter man dött, vissa banor går ju inte att köra runt med en tank för alla jäkla minor folk har lagt ut, dött, lagt ut fler etc.
I verkligheten när minor lagts ut så försvinner dom inte när den personen som har lagt ut dom har dött.
Då brukar man ha med sig en minröjare eller något liknande. Och har du Thermal Optics på tanken så ser du alla minor som ligger ute och kan röja dom med din tank genom att skjuta på dom. Du får 20 poäng för varje förstörd mina.
@ dotque 2011-12-03 21:09:26_ Jo de gör ju det och det är därför de är meningslösa.
Borde inte kulan gå bort när den träffar något eller t.ex 50 meter utanför banans gränser?
Jag tror mer det är som med RPGn som jag beskrev förut..
Nej, det betyder att kulan inte dör under flykten när du skjuter extremt långa skott. Har inget samband med vad du beskriver. Om skytten dör så dör också alla objekt i spelvärlden som skytten placerat. Vissa med fördröjning.
I came here to ruin your day. God sent me.
"Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots."
Kan någon förklara för mig? Gissar på att det är sådär korkat som när man skjuter iväg en raket och dör direkt efter så gör den ingen skada?
Fixen betyder att de har ökat på tiden innan sniperskotten tas bort ur spelvärlden. Alla projektiler (och liknande) i spelet har rimligtvis en maxtid de kan existera i spelvärlden för att det inte ska bli för mycket för klienter och servrar att hålla reda på (i onödan i de flesta fall).
Antiflash har rätt Dotque. Projektilerna behålls längre så att det som det står "to allow extreme distance shots".
@ dotque 2011-12-03 21:09:26_ Jo de gör ju det och det är därför de är meningslösa.
Borde inte kulan gå bort när den träffar något eller t.ex 50 meter utanför banans gränser?
Jag tror mer det är som med RPGn som jag beskrev förut..
Nej, det betyder att kulan inte dör under flykten när du skjuter extremt långa skott. Har inget samband med vad du beskriver. Om skytten dör så dör också alla objekt i spelvärlden som skytten placerat. Vissa med fördröjning.
Jag fattar inte varför de fixat detta med RPG:erna. När man skjuter en RPG mot en tank å de hinner döda en så träffar inte raketen tanken....
Jag hör redan floden av tårar från IRNV noobsen när de inser att skiten är värdelöst sen
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Yu50...
@ dotque 2011-12-03 21:09:26_ Jo de gör ju det och det är därför de är meningslösa.
Borde inte kulan gå bort när den träffar något eller t.ex 50 meter utanför banans gränser?
Jag tror mer det är som med RPGn som jag beskrev förut..
Nej, det betyder att kulan inte dör under flykten när du skjuter extremt långa skott. Har inget samband med vad du beskriver. Om skytten dör så dör också alla objekt i spelvärlden som skytten placerat. Vissa med fördröjning.
Precis rätt, sniperskott försvinner ur luften när de färdats 950-975 meter (någonstans där emellan), finns inget mer irriterande än när du har ett perfekt headshot på en kille en kilometer bort, också försvinner kulan en meter framför pannbenet på honom :(. Bra fix! Nu får jag och mina kompisar tävla om föresten över 1000 meter!
Jag hör redan floden av tårar från IRNV noobsen när de inser att skiten är värdelöst sen
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Yu50...
Bra change, då slipper man använda den.
De får gärna ta bort instant kill när man blir överkörd av en MAV också. Löjligt jobbig när det blir metro i conquest och så är det någon som kör omkring med den där... Går ju inte att återuppliva heller.
Metro är för övrigt en djävla skitbana i sig när man kör conquest å andra sidan...
Alltså, spelet i sig är ju så grymt "ljust" och blekt att det är helt omöjligt att se nånting, med IRNV blir det plötsligt kontrast (före patchen).
Nu är jag fullt medveten om att IRNV är väldigt konstigt att använda på dagtid och eftersom alla utom 2 banor utspelar sig på dagtid känns det rätt meningslöst att de lade in det från första början. Men gör det för fan effektivt i tunnlar och när det är mörkt, och inte alls när det är utomhus och i dagsljus så slipper ni nerfa det.
Det är inte alls så farligt på PC som det verkar vara på PS3 dock.
Det är väl därför som det finns lock on missiler?
Lockon missilerna suger ganska hårt. Det krävs minst 3 stycken för att döda pansar fordon och 2 för en jeep. Inte nog med att dem inte heller gör skada beroende på vart man träffar dem.
Idono. That's me!
Ingenting om alla buggar som får spelet att krasha?
"Fixed several crashes and increased general stability"
Freeman: står om det där om att dom ska jhar fixsat det mesta med krasherna.
Nämen titta! såg inte den längre listan! Hoppas det går att spela lite nu då