GSC stänger – Stalker 2 läggs ner

Medlem
Skrivet av KatOne:

För det första, FUCK!!!!!!

Fan vad synd. Hade hoppats att de hade nog med cash till att utveckla tvåan i och med hur många som köpt spelen, inte minst på Steam. Jag har själv köpt spelen ett flertal gånger. Hoppas som in i helvete att någon tar över IP'n och utvecklar vidare!

Jag kan också hålla med det vissa sa om att det är bättre att det slutar här än att vi får en retarderad konsoll-version.

[http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009]
[http://www.moddb.com/mods/clear-sky-complete]
[http://www.moddb.com/mods/call-of-pripyat-complete]

Precis som Skyrim. Släppa halvfärdiga spel och hoppas communityn moddar dom till sin verkliga potential.

Medlem

JAHA

PC GAMING ÄR FÖRSTÖRT

;_;

Medlem
Medlem

Nooooooooooooooooooooooo =O

Inaktiv

Stalker har väl ändå varit en ganska buggig spelserie? Ingen direkt kvalité på deras releaser.

Medlem

Jag vägrar tro på det här! JAG VÄGRAR!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Jag köpte även special edition när den kom, så jag har fyra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej! Nej! Nej! Nej! Nej! FAN! Stalker är en av mina absoluta favorit serier och jag såg så fruktansvärt mycket fram emot det här . Så fruktansvärt jävla galet trist.

Medlem

så går det när man tar med crapbox360 och ps3


signatur

mm

Medlem

Det här är så fel :,(

Medlem

Nä...
Får dom göra så?

Medlem

Nä...
Får dom göra så?

Medlem

Sjukt tråkigt. Har längtat som en idiot efter det här spelet. SoC är ett mästerverk när det kommer till story och stämning. Visst fanns det många buggar, och grafikmotorn hamnade ju efter när de drog ut på tiden. Men jag ser hellre att bra spel med opolerad grafik än ett tekniskt mästerverk som inte engagerar. Tråkigt att de inte lyckades säkra en konsol-deal. Det blev ett jädra snack om PC vs. konsol - tyvärr ser marknaden ut som en gör. Konsolmarknaden är i dagsläget mer lättillgänglig, speciellt för nyare konsumenter. Jag ser fördelar med alla plattformar, det handlar enbart hur duktig man är på att genomföra sin vision. Så att prata om vad som "är bäst" är för mig helt idiotisk och meningslöst. Alla fanboys- & girls kan kriga om detta till tidens ände. Det handlar om kunskap hos utvecklare och det är en smaksak för konsumenter. Och personer som kan bedöma spel som "skit" efter fem minuters spelande måste vara övermänskliga. Hatten av till er, duktigt jobbat. Men jag tror vi flesta här kan enas om att branschen behöver oberoende utvecklare för att pressa utvecklingen framåt och när en studio går i graven bör vi alla oroa oss, vare sig vi tycker om deras spel eller ej.

Medlem

Typ det enda spelet som jag verkligen sett fram emot jätte länge. snyft...

Medlem

Trist. Alltid trist när sånt händer.

Skäms över att jag inte ens har rört mitt exemplar utav Stalker ännu.

Medlem

Det första Stalker klassar jag som det bland det bästa som gjorts till PC, sen verkade inspirationen gå neråt lite tycker jag..

"the team wasn't able to produce a game that would meet high expectations from a modern action title."

"modern action title".. njo, något säger mig att 2:an nog inte blivit så bra, säkert en ren pang-pangare, men med dålig b-känsla, istället för RPG/shooter med bra b-känsla


signatur
Medlem

Trist, men stalker sög utan moddar. Spelen utvecklades dessutom i fel riktning.

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av Javas:

Tråkiga nyheter, var själv ingen Stalker fan men det är alltid synd att höra om sånt här.
En annan studio borde få ta över utvecklingen så alla fans slipper lida :/

Jag vet inte det jag. Tveksamt om något annat gäng än GSC kan göra ett grymt Stalker. Fast kanske 4A Games.

Starbreeze kan göra allt grymt^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

ANOOOOOOOOOOO!

Inaktiv

Längtade efter STALKER i tio år och undrade hur man skulle vara att få tag i bensin till fordonen som man skulle kunna köra
Det var ju science fiction såklart men likväl det detaljrikaste, öppnaste och bland de bästa spel dittils. Buggarna fick man aktivt motverka med smarta saves och taktiskt väg genom områdena (samtliga missions måste utföras perfekt såklart) Man tänker lite på folk idag som gnäller över att Skyrim är buggat.. haha men de var ju inte med så hur ska de kunna veta...
Optimeringen av både Call of Pripyat och Clear Sky gjorde dem ospelbara för mig tyvärr. De kanske behöver 5 års extra tid på sig för att göra ett spel, såvitt jag minns så lades STALKER ner ett antal gånger innan det kom ut. Hoppas på något liknade nu, utvecklarna lär ju knappast gå upp i rök.

Medlem

VAAHHH!!!: (((((((((

Medlem

VAAHHH!!!: (((((((((

Medlem

Trist, kunde kanske blitt nått. Hoppas dom hittar nya jobb etc.

Kanske är det att svära i kyrkan men, jag gillade aldrig heller stalker spelen. Har verkligen försökt och röja mig igenom dem, men nej.


signatur

Nämen!

Medlem

Tråkigt att vi aldrig får se ett Stalker som det var tänkt från början.

Medlem

Oerhört tragiskt, S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl 1.5 med Complete Mod 2012 är det bästa FPS spelet sedan Half-Life 2. Förjävligt att ett sådan pass bra spel som även sålde rätt bra (3-4miljoner) inte klarar sig medan mediokra fantasilösa titlar som MW3, BF3, Killzone 3 osv lever vidare och frodas. Bleh blir fan illamående hur spelmarknaden ser ut idag.

Medlem

And nothing of value was lost.

Medlem

Läst boken, sett filmen, spelat spelen. Få serier är mig så kär. Nu ska jag gråta en stund...

Medlem

Stalker var väl en bra "idé"... gillade det spelet OERHÖRT när man fick se all förhandsinformation.

Men när det väl lanserades så var man inte så intresserad längre.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av robineng:

Att säga att det var för att företaget gjorde en PC exklusiv titel tycker då jag klingar falskt när man tänker på att det finns flera företag som släpper endast PC spel.

Sen tycker jag själv att STALKER var en grymt överhypead spelserie, inte alls speciellt bra eller intressant.

Det finns trots allt inte så himla många "pc only"-utvecklare som jobbar med AAA-spel kvar. De flesta har gått multi. Visst, vi har pc-giganterna Blizzard och Valve, men vad mer? Jag tänkte säga Croteam, men de släpper ju till konsol också nuförtiden.

Hade mer CD Projekt i tanken när jag skrev det.

Medlem

Nej nej nej! Jag kan ge er pengarna som jag fick av min fars bortgång! försvinn inte ni oxå!!

Skriv svar