det mest illasmakande ni nånsin ätit eller druckit?

Medlem
Skrivet av skanskan:
Skrivet av joary639:
Skrivet av skanskan:
Skrivet av Mellansalt:

Skolmat

Japp skolmat är hemskt!

Jag har alltid tyckt att skolmaten på de skolor jag gått varit bra (ca 4st Norrköpingstrakten). Självklart gillar jag inte all mat de gör men det är omöjligt att alla ska gilla alla rätter.
Jag tycker iaf skolmaten får väldigt mycket oförtjänt skit.

På den skolan jag går gör inte skolan maten själva utan den får mat från en annan skola som dom värmer upp. Väldigt ovarierande mat är det också. Förra skolan jag gick på var maten riktigt god. Där hade skolan eget kök och dom var duktiga också:)

Det låter som att det kan blir lite sådär då. Självklart är det olika överallt. Och eftersom de ofta får nöja sig med halvfabrikat osv så kan det inte heller vara så lätt att göra det så bra som man kan själv kan om man lagar hemma.
Jag ser mig själv som en gourmand som älskar bra viner, ost och att gå på restaurang. Men man kan inte kräva sådan kvalité på maten i skolan såklart. Kanske är jag lite subjektiv då morsan är kokerska och jag har ätit hennes skolmat från 7an till 9an och den var riktigt bra (vi åt annat hemma ). Sen finns det säkert skolor där dom inte försöker göra något extra eller bjuder till så det blir dåligt såklart. Inget jag upplevt dock.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av nils45:

http://www.cider.org/upload/ProductDB/L%C3%A4sk/grape_tonic_d...
Straight from hell! Jag var ung, en het sommar dag, och var sugen på läsk, allt som fanns kvar var denna, all läsk är ju gott, eller hur? NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNOOOT! BESKT!

haha jag har med svårt för beska saker. Grape går bort! Om det bara finns gin och tonic och inget annat att dricka så går dom ner.. men det är inte lätt


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Måste nog vara råa ägg.. Fick för mig att testa en gång, aldrig mer..


signatur

M'kay?

Medlem

Tandläkarens bedövningsmedel och vin, kan inte välja

Medlem

kamelmjölk, suger hellre på en skitig getspene.

shepherd's pie.. Inälvor i en paj.. nog sagt.

veteöl, som att sticka huvudet i en hästs fodersäck, kliar i halsen efteråt.

Guiness.... om en avloppsbrunn och en pissränna hade barn skulle detta vara resultatet.

whisky.. vänder sig i magen direkt.. klöks långt efteråt pga eftersmaken.

kebabtallrik, ruttet "kött" doppat i spya med pommes till.. nej tack.
tacka vet jag potatis med riktigt kött till o brunsås.

Medlem

veteöl, som att sticka huvudet i en hästs fodersäck, kliar i halsen efteråt.

Guiness.... om en avloppsbrunn och en pissränna hade barn skulle detta vara resultatet.

whisky.. vänder sig i magen direkt.. klöks långt efteråt pga eftersmaken.

Du har verkligen ingen smak dessa tre är det bästa som finns.


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Inaktiv

Oliv.
Lakrits.

Finns säkert mycket annat jag tycker smakar vidrigt också, men det där är det enda jag komma på såhär direkt.

Medlem

Surströmming, utan tvekan...mår illa på bara tanken!


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Inaktiv
Skrivet av Mattilainen:

Måste nog vara råa ägg.. Fick för mig att testa en gång, aldrig mer..

testade också det en gång, tror jag blev inspirerad av sylvester stallone i rocky;)

Medlem

Håller med om vanilla coke.

I matväg så skulle jag vilja nominera ett par grejer jag köpte på 7eleven i Thailand (go figure..), nämligen något slags glaserad vetebulle innehållande något mystiskt trådigt fläskkött och vad jag närmast kan likna vid en varmkorv inbakad i en belgisk våffla. Till mitt försvar så var jag inte medveten om att vetebullen var sötad. Trodde bara att den svettades lite inne i plastförpackningen. Korven får jag erkänna att det var rent dåligt omdöme. Thailändska desserter är rent allmänt riktigt dåliga (kan dock bara uttala mig om norra delarna av landet).

Koriander är riktigt vidrigt också.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Mattilainen:

Måste nog vara råa ägg.. Fick för mig att testa en gång, aldrig mer..

testade också det en gång, tror jag blev inspirerad av sylvester stallone i rocky;)

Jag har också testat det en gång. Det fick räcka så, haha! samma sak här faktiskt. Rocky fick mig att ta tag i min träning på allvar, minus äggen då xD


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Skotsk whisky, eller 'Scotch'. Stinker lacknafta så att man tårar i ögonen och det smakar precis som det luktar. Har hört av äldre män att det är en smak man lär sig att uppskatta men jag förstår mig inte på konceptet att dricka något äckligt tills smaklökarna vissnar.

Medlem
Skrivet av hänt:

Skotsk whisky, eller 'Scotch'. Stinker lacknafta så att man tårar i ögonen och det smakar precis som det luktar. Har hört av äldre män att det är en smak man lär sig att uppskatta men jag förstår mig inte på konceptet att dricka något äckligt tills smaklökarna vissnar.

Det där är något även jag har reagerat många gånger på. Varför ska man anstränga sig för att lära sig att gilla saker? Speciellt när det gäller potentiellt hälsovådliga saker som whisky verkar det rent korkat. Med det sagt tycker jag att whisky kan vara riktigt fantastiskt gott.

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av hänt:

Skotsk whisky, eller 'Scotch'. Stinker lacknafta så att man tårar i ögonen och det smakar precis som det luktar. Har hört av äldre män att det är en smak man lär sig att uppskatta men jag förstår mig inte på konceptet att dricka något äckligt tills smaklökarna vissnar.

Det där är något även jag har reagerat många gånger på. Varför ska man anstränga sig för att lära sig att gilla saker? Speciellt när det gäller potentiellt hälsovådliga saker som whisky verkar det rent korkat. Med det sagt tycker jag att whisky kan vara riktigt fantastiskt gott.

Det handlar kanske om variation. Efter ett antal år söker man kanske nya smaker då man tröttnat på andra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar