Är du nöjd med din Wii?

Inaktiv

Är inte nöjd på det stora hela. Den har funkat i omgångar då det har släpps ett bra spel i stil med Brawl eller Zelda. Annars så är det den av mina konsoler som har samlat mest damm.

Så svaret blev "Nej".

Inaktiv

Är nöjd, allt som behövs är Mario Kart!

Medlem

det är klart att jag är nöjd! det finns jättebra spel till Wii som jag spelar hela tiden.

Medlem

Jag är kan inte vara mer än supernöjd!


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Medlem

Hel nöjd med Wii!


signatur

snesgameplay.blogg.se

Medlem
Skrivet av dArp:

Vill inte reta upp någon, men ni som köpt Wii och klagar på grafiken och att spelen mestadels är för barn, har ni hört om Nintendo innan?

Kunde inte sagt det bätte själv!

Nä men helt ärligt... Att kritisera konsolleen för att det finns mycket skit till den är väl ganska 90-tal? Vi har har en hel del (läs en HEL del) sätt att kolla upp om ett spel är bra eller inte (läs INTERNET)

Spel som dom säljer för 210kr i rea hyllorna och som har okända namn som man aldrig hört talas om förr samt en tramsig bild på en 12-åing med gigantiskt svärd tecknad i manga stil är väl ganksa lätta att undvika egentligen?

Själv är jag nöjd

Medlem

Säger Ja!


signatur

snesgameplay.blogg.se

Medlem

Jag hade inte stora förhoppningar när jag hämtade ut min Wii på posten och ställde upp den jämte min PS 3. Kanske därför jag blev positivt överraskad.

Min första tanke var:
- Inte konstigt att konsolen säljer så bra, man trycker in en skiva och kommer igång att spela på nolltid.

Japp, där är svaret till framgången och inga krångliga tangentbords eller tangent - tryckningar att hålla reda på. Inte som när jag tryckte in skivan i PS 3 med Residant 5 och direkt fastnade vid en knappkod jag fick , hehe, röntga mig fram för att klura ut, skriva upp koden på ett papper i den fyssiska världen och äntligen knappa in siffrorna i spelet för att efter 1 timma kunna komma vidare.

Wii = enkelt (kanske för enkla spel i längden)
Wii = vinnare i konsolkriget


signatur

Det var detta...

Inaktiv

är väl nöjd men har inte lirat på minst ett år...så frågan är om man ska behålla den eller kommer det helt enkelt inga mer bra spel?

Inaktiv
Skrivet av svendolph:

Jag hade inte stora förhoppningar när jag hämtade ut min Wii på posten och ställde upp den jämte min PS 3. Kanske därför jag blev positivt överraskad.

Min första tanke var:
- Inte konstigt att konsolen säljer så bra, man trycker in en skiva och kommer igång att spela på nolltid.

Japp, där är svaret till framgången och inga krångliga tangentbords eller tangent - tryckningar att hålla reda på. Inte som när jag tryckte in skivan i PS 3 med Residant 5 och direkt fastnade vid en knappkod jag fick , hehe, röntga mig fram för att klura ut, skriva upp koden på ett papper i den fyssiska världen och äntligen knappa in siffrorna i spelet för att efter 1 timma kunna komma vidare.

Wii = enkelt (kanske för enkla spel i längden)
Wii = vinnare i konsolkriget

Mycket bra inlägg.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Yes, har mer spel än vad jag har tid att lira igenom och en bra grej att ta fram när vännerna kommer förbi som inte är intresserad av gaming i övrigt.

Är det inte osocialt?

Inaktiv

Tillbaka till topic så är jag hittills jävligt nöjd, lite ovant bara när det gäller hela rörelse-grejen men man vänjer sig.

Medlem

Har nu fått stora problem med min Wii

Min sambo har aldrig varit intresserad av spelkonsoler men nu har hon ockuperat TV:n med Fitnesbrädan och de båda wii kontrollerna i handen.

Jag kommer inte åt mitt PS 3 längre och har nu beställt en wii-mote till så jag kan försöka slå henne i tennis.

Men mina problem stoppar inte här. Försöker att iställer sitta och surfa på nedervåningen men har svårt att koncentrera mig då det hoppas och skuttars, svärs och hojtas på övervåningen och det är min smabo med Wii som låter.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av svendolph:

Har nu fått stora problem med min Wii

Min sambo har aldrig varit intresserad av spelkonsoler men nu har hon ockuperat TV:n med Fitnesbrädan och de båda wii kontrollerna i handen.

Jag kommer inte åt mitt PS 3 längre och har nu beställt en wii-mote till så jag kan försöka slå henne i tennis.

Men mina problem stoppar inte här. Försöker att iställer sitta och surfa på nedervåningen men har svårt att koncentrera mig då det hoppas och skuttars, svärs och hojtas på övervåningen och det är min smabo med Wii som låter.

Köp ett till så du får ha ett för dig själv
Har samma problem här, jag spelar mest 360
men tanten vill spela Wii jämt så det blir lira
när hon jobbar istället! ;D

Medlem
Skrivet av Enke_:
Skrivet av svendolph:

Har nu fått stora problem med min Wii

Min sambo har aldrig varit intresserad av spelkonsoler men nu har hon ockuperat TV:n med Fitnesbrädan och de båda wii kontrollerna i handen.

Jag kommer inte åt mitt PS 3 längre och har nu beställt en wii-mote till så jag kan försöka slå henne i tennis.

Men mina problem stoppar inte här. Försöker att iställer sitta och surfa på nedervåningen men har svårt att koncentrera mig då det hoppas och skuttars, svärs och hojtas på övervåningen och det är min smabo med Wii som låter.

Köp ett till så du får ha ett för dig själv
Har samma problem här, jag spelar mest 360
men tanten vill spela Wii jämt så det blir lira
när hon jobbar istället! ;D

KOMPIS!!!:up:


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av svendolph:
Skrivet av Enke_:
Skrivet av svendolph:

Har nu fått stora problem med min Wii

Min sambo har aldrig varit intresserad av spelkonsoler men nu har hon ockuperat TV:n med Fitnesbrädan och de båda wii kontrollerna i handen.

Jag kommer inte åt mitt PS 3 längre och har nu beställt en wii-mote till så jag kan försöka slå henne i tennis.

Men mina problem stoppar inte här. Försöker att iställer sitta och surfa på nedervåningen men har svårt att koncentrera mig då det hoppas och skuttars, svärs och hojtas på övervåningen och det är min smabo med Wii som låter.

Köp ett till så du får ha ett för dig själv
Har samma problem här, jag spelar mest 360
men tanten vill spela Wii jämt så det blir lira
när hon jobbar istället! ;D

KOMPIS!!!:up:

Från och med nu är vi kompisar
Har haft en del tid nu att lira när tjejen
har jobbat 2 dagar och ska jobba 2 dagar
till Hur har det gått för dig?

Medlem

Hon var på Gympa idag och tänk vad jag lirarde GTA 4 Online på PS3. Fast kul också att få stryk av henne i tennis på WII (suck, inte en chans).


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av svendolph:

Hon var på Gympa idag och tänk vad jag lirarde GTA 4 Online på PS3. Fast kul också att få stryk av henne i tennis på WII (suck, inte en chans).

Har lirat alla GTA på PS1 & PS2 men inte på PS3 ;D
lite kul så där, ska väl köpa det snart, har lite andra spel att klara igenom först tänkte jag, vad sägs om msn, kompis? ;D nordic-hardware@hotmail.com!

Dags att träna lite på tennis?

Medlem

Inte en chans att jag släpper in msn på min dator igen efter att fullständigt tagit bort det

Fick min andra wii-mote igår och vann första matchen men sambon blev sur och vi spelade en gång till och jag förlorade. Hus-friden räddad.

We Rock: Drum King var ett konstigt spel. Min sambo är tondöv och saknar helt taktkänsla. Ändå slog hon mig med hästlängder i detta spel.

Två kontroller är roligt och förhöjer det roliga. Synd bara att TV rummet är lite litet för två rörliga individer. Drömmer om en projektor i ladugården, som står tom förutom gymmet, och egen tillverkad jätteduk.

Wii och barn verkar vara ganska lyckat om man har många spel. Tog med wii till jobbet där jag arbetar med 2 handikappade barn i rullstol och roligast tyckte de var det meningslösa wii music och Big Family Game. Och så lärde jag mig att det är omöjligt att slå någon i wii sports boxing som sitter i rullstol. Kanske borde Nitendo införa ett handikappsystem för oss som inte är handikappade.

Bästa spel hittills av de 24 spel jag har:

1. Wii fit och åka slalom med balansbrädan.
2. Wii sport (tennis) och Grand slam Tennis
3. Need for speed Carbon (roligare än på original- Xbox och PC)
"4. Guitar Hero spelen, om det inte vore segare än PS3 o Xbox 360 i övningslägena."


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag är ganska nöjd, vill ha lite fler "vuxna spel". Men det som jag tycker är dåligt är mediastödet, man kan varken spela upp vanlig dvd eller vanlig cd i den och den känner inte igen några usb enheter.

Inaktiv
Skrivet av Drummerhk-47:

Jag är ganska nöjd, vill ha lite fler "vuxna spel". Men det som jag tycker är dåligt är mediastödet, man kan varken spela upp vanlig dvd eller vanlig cd i den och den känner inte igen några usb enheter.

Fortfarande så är Nintendo den enda konsolen som satsar till 100% till bara spel och följer inte allt som PS3 OCH 360 har att erbjuda, Wii är och ska enbart vara en spelkonsol och inte en dator.

Medlem

Har nu kommit fram till att Wii inte ska spelas i sin ensamhet. Delad glädje, om man tycker om att förlora, är dubbel glädje.

Har nu testat wii motion+ i Grand Slam Tennis. Märker väll ingen stor skillnad på att spela utan (som ressentenserna på FZ gjorde).

EDIT - fixat till lite tangentslintningar.


signatur

Det var detta...

Medlem
Inaktiv

Jag fick en Gamecube på köpet vilket var pretty sweet, men sedan gick hela grejen sönder efter sex månader... Nåja, ett bättre köp än den där DS:en. Jag åker inte ens bil längre, vad tänkte jag på!?

Medlem

Wii'n är ju perfekt med 4 motes å nunchucks när polarna kommer över. Många spel är inte så ansträngande heller något som jag gillar.

Medlem

Prova DrumKing Svenorvar. Svettigt värre Fast det kanske inte var svettiga ni ville bli.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av svendolph:

Prova DrumKing Svenorvar. Svettigt värre Fast det kanske inte var svettiga ni ville bli.

Sveeeen!
hur är det?
Sorry att jag har varit lite AFK men har varit busy med BC och jagat guld

Medlem

Håller själv nu på med Battel... 1943 (PS3) och svär över att alla skjuter ner min polygongubbe allt för lätt.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Inte så nöjd med wii... dyra spel, inte så roliga heller. Så jag måste säga nej.

Medlem

Det jag gillar minst med Nintendo är just Mario och compani,
köper aldrig den smörjan,
När man hade Wii så lirade man mest partyspel, bilspel och fps, call of duty, red steel , far cry medmera var riktigt kul på Wii,
och så lirade man en massa Gamecube spel på Wii,
Gillade mest ett Pokemon spel, minns inte vad det heter,

ett ganska enkelt rpg där man i fighter kan sno motståndarnas pokemons med snagballs,
barnsligt ? jupp men skitskoj.
Funderar lite svagt på att skaffa Wii igen, mest då för dom spel man nämnde,
fast det blir nog skitsvårt att få tag på Gamecube spel nuförtiden,
Gamepad till Gamecube spel kan man som väl är köpa på Gamestop vad man vet.

123
Skriv svar