Medlem
Aktiva

Efter 10 dagars trial måste jag erkänna, att det var länge sedan jag och tjejen haft så kul i ett MMO. Därför har vi beslutat att börja spela Warhammer igen, och i det sammanhanget vore det trevligt att få veta om det finns något FZ folk som fortfarande är aktiva. Berätta gärna var ni finns.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag finns på Order på Karak-Azgal, spelar mycket varje dag och det är alltid lika kul och spela:)

Medlem

jag lirar Destruction på Karak-Eight peaks

Medlem

Destro på Karak-Norn och heter Ankan där.

Medlem

Destruction på Karak-Norn, namnet är Gheb. Letar också efter ett gille.

Inaktiv

Är även jag på gång att börja igen, Order på Karak-Azgal. Har ni inte kommit allt för långt på er server så byt gärna till Azgal, vore roligt med lite folk att spela med! Bara skicka ett pm eller skriv här så styr vi upp något!

Inaktiv

Order på azgal. Dock så kommer jag tillbaka efter sommarn

Inaktiv

Hur flyter det på nu förtiden? La ner warhammer för drygt 3-4 månader sen.. klarade inte av server laggen. Spela melee i RvR var bara o glömma.. abilities tog nån sekund innan dom fyra av och konstant spammande av "out of range"..

Medlem

Fick ett brutalt uppvaknande igår, efter att ha spelat på en bekants rank 40 karaktär. Inte en chans att jag lägger tid på att nå tier 4 och att det sedan bara är sådan total AoE fest.

Det var sinnessjukt obalanserat. Förstår inte att någon på rank 40 kan tycka mass AoE är kul.

Nej, det blir 2 månaders uppehåll för att sedan börja spela Aion den 25 september.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Pzykbryt:

Hur flyter det på nu förtiden? La ner warhammer för drygt 3-4 månader sen.. klarade inte av server laggen. Spela melee i RvR var bara o glömma.. abilities tog nån sekund innan dom fyra av och konstant spammande av "out of range"..

Hade en vänn som slutade för kanske 3 månader sen som startade upp 10 dagars saken och körde. Han var förvånad i hurmycket bättre det flöt numera - rent grafiskt.

Sen lagget, har iallafall vanligtvis blivigt bättre. Finns dagar då servern har bra dagar, då man kan köra upp emot 8 vs 8 warbands i ett litet stackars keep utan något server lag.

Men väntar fortfarande på nya balanspatchen...

Medlem

Karak-Azgal, Order
rätt bra balans på servern just nu måste jag säga

Medlem
Skrivet av Snake:

Fick ett brutalt uppvaknande igår, efter att ha spelat på en bekants rank 40 karaktär. Inte en chans att jag lägger tid på att nå tier 4 och att det sedan bara är sådan total AoE fest.

Det var sinnessjukt obalanserat. Förstår inte att någon på rank 40 kan tycka mass AoE är kul.

Nej, det blir 2 månaders uppehåll för att sedan börja spela Aion den 25 september.

http://forums.war-europe.com/warhammeronline/board/message?bo...

http://www.war-europe.com/#/news/?id_news=en521&lang=en


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Den kommande patchen 1.3 är ingen nyhet för mig heller V1ctory, det finns kilometer långa trådar om den på warhammer alliance och warhammer eu forumen. Kika lite på de trådarna så ser du att Mythic har en ganska felaktig lösning på problemen, vilken i längden bara kommer att resultera i ännu mer obalans mellan klasserna. Jag hoppas att de reviderar patchen betydligt innan release.

Det sagt, kan jag konstatera efter 2 dagar i Aion, att det trots allt blir en fortsättning i Warhammer. Jag fixar helt enkelt inte anime/manga grafiken i Aion.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Jee
Medlem

Körde igång 10 gratisdagar på mitt WAR account idag. Spelar på en Shadow Warrior rank 5 på Karak-Azgal, "Souyu".
Har några chars sen innan:
"Jee", Archmage rank 12
"Zitz", Engineer rank 14

Sen har jag en rank 18 och en rank 13 Witch Elf(auto-migrerad) på Eltharion men dom kommer jag nog inte spela på.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Snake:

Den kommande patchen 1.3 är ingen nyhet för mig heller V1ctory, det finns kilometer långa trådar om den på warhammer alliance och warhammer eu forumen. Kika lite på de trådarna så ser du att Mythic har en ganska felaktig lösning på problemen, vilken i längden bara kommer att resultera i ännu mer obalans mellan klasserna. Jag hoppas att de reviderar patchen betydligt innan release.

Det sagt, kan jag konstatera efter 2 dagar i Aion, att det trots allt blir en fortsättning i Warhammer. Jag fixar helt enkelt inte anime/manga grafiken i Aion.

Jag ska också försöka med grafiken om jag får tag på en betanyckel, jag spelade ju trots allt guild wars i 500+ timmar...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Körde igång mitt 10 dagars och kommer nog köpa mer Erbjudandet drog in en hel del kompisar som jag spelar med. Jag spelar på Karak-Norm med en Desciple of Khaine rank 11 vid namn Splend eller en Shaman rank 17 vid namn Hugduk.

Sen har jag en Witchhunter på Karak-Azgal, som jag inte minns namnet på riktigt.


signatur

Videomupp

Medlem

@Wild
Då syns vi på slagfältet. Jag och tjejen kommer att börja använda våra Order karaktärer på Karak-Norn igen.

Edit,
Vi ändade oss. Core kändes lite tamt efter att ha spelat på Eltharion, så vi gick tillbaka dit.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Har dom släppt uppdateringarna för shamaner än? Har för mig att dom höll på och gjorde om dem helt och hållet för ett par månader sen.

Det är den enda klassen jag har på rank 40 och så länge man endast kan vara en gimpad healer känner jag inte nåt sug på att börja igen direkt...

Medlem

Förändringarna för shamaner kommer i nästa patch (1.3b) vilken just nu testas för fullt på PTR. Läs mer om förändringarna för shamaner här: http://forums.war-europe.com/warhammeronline/board/message?bo...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Och den släpps idag

Medlem

Skummade igenom ändringarna lite snabbt bara, men överlag så känns det inte så värst upphetsande. Får se hur spelet ser ut efter sommaren.

Medlem

Helt ärligt så känns det lite tier2 över tier4 just nu, kan inte säga att någon klass känns sådär fruktansvärt op längre.

Så problematiken med bombare är nästan borta, nu krävs det mer än 3 personer att spränga bort ett warband - det är bra.

Men bombgrupper kan vara lika förödande idag, testade att springa med sorc/chosen/2xchoppa med glatt resultat. Dock krävs det ganska mycket mer kordination.

Får försöka hinna spela mer i veckan, men det är klart ett steg i rätt riktning med aoe nerf/aoe heal nerf. Tyvärr verkar dock maruder/diskåkarna/shadowwarrior blivigt i princip obrukbara vad jag hunnit läsa.

Men Shaman ändringarna var bra, måste erkännas. Nu är man kiter-delux klass

Medlem

Vad innebär Bombgrupper? Är det grupper med AoE klasser som går bonkers i en grupp?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Aktiverade mitt konto idag igen efter 4 månaders inaktivitet. Hur är det nu förtiden? Hur ser klasserna ut? Har alltid velat lvla upp min marauder, men dom ska tydligen vara helt obrukbara. Är det fortfarande så?

Sugen på att köra Order också. Kan man spela melee utan att bli facerollad av range aoe osv osv ?

Medlem

Som Jonasankan skriver har AoE problematiken minskat något, även om det inneburit att alla klasser rakt över fått sig en släng av sleven, som i sin tur innebär att de svaga klasserna blivit ytterligare lite svagare. Så förvänta en individuell klass justering av Mythic vad det lider.

Hur som helst, lägg inte för stor vikt vid om en klass är OP eller inte. Spela den som du trivs med. Personligen lirar jag Shadow Warrior och den skall vara en av de sämsta klasserna nu, men jag trivs bra och skulle inte kunna tänka mig en annan klass.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Bombgrupp förenklat var 1 sorc/1bright wissard med en tank kompis och en healer, och dps'en var så hög att man i princip inte kunde heala bort skadan med 2 healers. Smått... tråkigt, och förlätt.

Idag krävs det fulla 6 manna grupper i princip, men de är lättare att ta bort typ.

Vet inte om det är en bra förklaring - men hoppas du fattar

Medlem

Mmm, AoE problematiken har minskat sedan sista patchen. Vilket känns riktigt bra och jag rekommenderar de som inte spelat på ett tag att ge War en chans till.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tror jag köper 30dagar till innan aion.. Btw, tack för lånet snake.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Så lite så. Bara kul att kunna glädja någon annan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Lite uppdateringar ang Warhammer aktivitet. Jag och tjejen spelar mesta tiden med våra destro karaktärer på Karak-Azgal. Så min gamla guild Echo of War är lite semi aktiv igen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

12
Skriv svar