Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Medlem

"Alla killar är sånna. De vill bara inte erkänna det".. i bögarnas drömvärld

Så Shepard, Garrus, Jacob, Kaidan och vaktmästaren/kocken är allihop smygbögar?
Skapa en egen spelserie istället för att besudla mästerverk.

Spock är nog bög.. Kirk var nog kåt på honom. Vader gängar nog kejsaren..

Ja ja.. alla får väl spela spelet som de själva vill.. men jag tycker fortfarande det e motbjudande.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

detta var ju intressant läsning...om ett spel har day1 dlc så är det per automatik dåligt, noterat.
om man tar illa vid sig av termen öken människor så söker man efter att känna sig kränkt, finns en hel del öken i mellanöstern...
slutligen så utdatera homosexualiteten kristendomen rejält... kvinnan var till för att föda barn medan pojkar/män användes till sexuella nöjen. var först med kristendomen som det blev fullt att vara homo.

slutligen så är jag en väldans intolerant jävel men jag försöker dölja det så gott det går..

Medlem

Tycker lite satir humor passar bra: http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A Humor sponsrad av staten


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Mjauv:

Kort och gott: ateism är den rent litterära benämningen för gudsförnekelse. Prova att begagna dig av en ordbok någon gång vetja.

Ateism innebär avsaknad av tro. Men visst vi kan väl säga att vi förnekar gudar, men du som kristen,jude,muslim whatever förnekar lika många gudar (-1) så gudsförnekare är vi allihopa allihopa allihopa. Jaaaaag meeeed, och duuuuuu meeeeed.

Men bevisbördan ligger inte hos ateisterna utan de religösa så rent tekniskt är ateister inte gudsförnekare utan teisterna är gudsförespråkare. Jag går inte runt och förnekar gudar då jag inte har någon som helst tro på deras existens så finns det inget att förneka. Eller är vi alla tomteförnekare med? Spagettimonsterförnekare? Enhörningsförnekare? Eller UGGABUGGAHERPDIDERPGLARGförnekare? (ja jag hittade precis på det sista men det gör alla till förnekare av det för ingen annan tror ju på det/den). Så de enda "gudsförnekarna" här är de som faktsikt tror på gudar men väljer att förneka alla de gudar som inte råkar vara just deras.

Källor: http://www.ateism.se/definition.html

Nu så har moddarna sagt att de inte vill ha en fortsatt diskussion om gudstro så jag får nöja mig med att ge dig denna länk som avslutning.
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/18/79.htm...
Ps. dina argument är idiotiska. Ds.

Medlem

'' De homosexuella perspektiven i det här spelet är väldigt stötande för min kristna tro''
Vill bara slå honom i magen -.-...

jag är kristen men jag respekterar de som är homosexuella.

Någon måste skapa en tråd i forumet så vi kan diskutera allting om dagens nyhet

Medlem

@Exxo Jag håller fan med.

Inaktiv

"Oh no, I might catch the gay!"

Tyckte då denna kritik är ungefär som att klaga på att rocket launcher i Q3 var röd. Hur svårt kan det vara att låta bli att flörta med gay romans valen om man nu vill undvika dom?

Medlem

Tycker det är helt ok att valmöjligheten finns för homosexuella.
Man behöver inte välja att följa upp på en homosexuell romans men uppenbarligen finns det de som inte kan hindra sig från att ge sig på det valet... Lustigt.


signatur

// Ukiome

Medlem
Skrivet av Wardancer:

UGGABUGGAHERPDIDERPGLARGförnekare? (ja jag hittade precis på det sista men det gör alla till förnekare av det för ingen annan tror ju på det/den).

Sluta genast upp med att kränka oss UGGABUGGAHERPDIDERPGLARGister! Yttrandefrihet är en sak, men när du ger dig på UGGABUGGAHERPDIDERPGLARG så väntar ett heligt Glarg.

On topic så kommer Mass Effect 3 att rocka stenhårt precis som ettan och i något mindre grad tvåan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av White:

Vem tror på allvar fortfarande att gudar existerar? Nu lixom, 2012? Det kan ju bara amerikanare göra, lol

En klok och vältalig debattör som du har säkerligen inga problem med att framföra lite förnuftiga argument som motbevisar Guds existens. Jag är idel öra.

http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/3155a46a8817e8bd065954ba6...

Medlem

Jag tycker folk på Metacritic verkar ha legitima klagomål, inte bara gaybashing som den här artikeln får det att framstå som.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

tycker personligen att hela mass effect serien är överskattad... tillsammans med allt bioware gör numera...
nä, all deras story är detsamma numera.
"Lead a ragtag group of soldiers against impossible odds, because no one else can do it like you do, hero!"
face it, it is true. nämn ett spel som de har släppt de senaste 7 åren som inte faller inom denna fana.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Tycker det är bra att de får lite skit för att släppa DLC samma dag som spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Fenix:

"Alla killar är sånna. De vill bara inte erkänna det".. i bögarnas drömvärld

Så Shepard, Garrus, Jacob, Kaidan och vaktmästaren/kocken är allihop smygbögar?
Skapa en egen spelserie istället för att besudla mästerverk.

Spock är nog bög.. Kirk var nog kåt på honom. Vader gängar nog kejsaren..

Ja ja.. alla får väl spela spelet som de själva vill.. men jag tycker fortfarande det e motbjudande.

Vilket är helt ok, precis som på samma sätt som folk får tycka tycka att dina åsikter är motbjudande. De egentliga problemen startar inte förrän folk börjar tvinga andra att tycka vad de själva tycker. Jag själv finner inget som helst tilltalande med två snubbar som nakengullar med varandra, men vad har jag med det att göra?

Om inte dom försöker påtvinga mig sitt homosexuella leverne så ska fan inte jag försöka påtvinga dom mitt hetrosexuella leverne heller.

Skrivet av WarpGuN:

så folk som gillar masseffect har låg standard ?

De har då verkligen ingen vettig uppfattning om hur en välskriven story med kontinuitet ser ut, eller vad bra animering och grafik är. Den saken är säker.

Vadå, trodde du jag skulle vara rädd för att säga att folk har dålig smak för att de gillar dåliga saker?

Medlem

Jahapp, nu när alla verkar dra in gud och religion i det här hela, bara för att några i metacritic inte gillat bögar (man behöver inte vara kristen för att vara anti-gay btw)
Så vill jag bara påpeka att "evolution" och "big bang teorin" kräver mer tro än någon religion NÅGONSIN behöver, just sayin.

ONT: Folk är ju löiliga, de flesta har inte ens spelat spelet och hittar bara på massa skit. Fail trolls...

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av WarpGuN:

så folk som gillar masseffect har låg standard ?

De har då verkligen ingen vettig uppfattning om hur en välskriven story med kontinuitet ser ut, eller vad bra animering och grafik är. Den saken är säker.

Vadå, trodde du jag skulle vara rädd för att säga att folk har dålig smak för att de gillar dåliga saker?

det är väl din högst personliga uppfattning?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Day1DLC= no go.

Medlem

Blir folk verkligen så miserabla över homosexuella karaktärer? Skärp er...
Man och Man, Kvinna och Kvinna. Big. Fucking. Deal. Kärlek och kärlek helt enkelt.

Edit: Det påminner mig, varför reagerade då ingen på Asari? Många Asari, så kallade 'Pureblood', är en avkomma som består av två tycken Asari. Alla Asari är kvinnor, dvs ett homosexuellt förhållande hade behövts. Liara förklarar det genom spelen, då hon är en Pureblood. Trots att båda är kvinnor så kallar hon Benezia för sin mamma, och den andra Asari:n, som klart och tydligt också är en kvinna, kallar hon far.

Inaktiv

Who the fuck cares


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Wardancer:

UGGABUGGAHERPDIDERPGLARGförnekare? (ja jag hittade precis på det sista men det gör alla till förnekare av det för ingen annan tror ju på det/den).

Sluta genast upp med att kränka oss UGGABUGGAHERPDIDERPGLARGister! Yttrandefrihet är en sak, men när du ger dig på UGGABUGGAHERPDIDERPGLARG så väntar ett heligt Glarg.

On topic så kommer Mass Effect 3 att rocka stenhårt precis som ettan och i något mindre grad tvåan.

Åh, jag känner sanningen i UGGABUGGAHERPDIDERPGLARG! För att inte tala om att hans röst kommer ur min mun som ljuv musik när jag sköljer munnen efter tandborstningen!
Nu vill jag bara i förbifarten nämna att alla ni (förutom oss 3 som hittils har annammat sanningen) nu kommer gå under namnet AtiUGGABUGGAister. Dvs, de oUGGABUGGAHERPDIDERPGLARG som förnekar dess existens.

Kul att få en titel/diagnos bara för att man inte sväljer allt som andra kommer på?

Förlåt FZ, jag vet att det inte är direkt relaterat (även om jag hört att Gud finns i allt, naturlilgtvis även i denna forumtråd ^^), men det är bara så svårt att låta bli. Men ok, jag ska sluta bråka om detta nu, skrev det här bara för att jag stör mig en smula på att bli kallad för ateist bara för att jag inte tror på en gud. Det behöver inte betyda att jag INTE tror på en gud ifall jag skulle få bevis på dess existens.

Hmm, fanns det ett demo ute på ME3 än? Börjar bli rätt nyfiken på det faktiskt

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.
Det här ständiga homosexhetsen blir man så trött på, det finns överallt, har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Var är alla kristna värderingar om alla människors lika värde och att hjälpa sin nästa osv?

Dom lyckades trolla mig iaf.

QFT

Medlem

Utav de recensioner som fz's artikel hänvisar till så förstår jag inte alls hur metacritic förbehåller sig rätten att ta bort inlägg. Även om folk inte gillar storyn så har de ju ett motiv bakom den, även om man skulle kunna spekulera till att det handlar om att försöka svartmåla spelet. I Metacritics (eller CBS) Interactive Terms of Use så står det att:

Citat:

Threaten, defame, stalk, abuse, or harass other persons or engage in illegal activities;

och

Citat:

Violate any person's or entity's legal rights (including, without limitation, intellectual property, privacy, and publicity rights), transmit material that violates or circumvents such rights, or remove or alter intellectual property or other legal notices;

Där jag kan förstå att recensioner som är raka påhopp mot andra personer eller som uttrycker hets mot folkgrupp tas bort. Däremot så fanns det recensioner som inte innehöll nåt utav det, t:ex

Skrivet av Användarrecension från FZ's artikel:

DLC första dagen, påtvingade romanser, tråkigt gameplay, förfärlig grafik, helt uppåt väggarna efterbliven story, ointressanta karaktärer och så vidare. Hur mycket betalade EA/Bioware recensenterna?

Det är beklagligt att Metacritic väljer att sålla vilka recensioner som bedöms riktiga, på så sätt så styr de själva det genomsnittliga användarbetyget.

Medlem

Om en utvecklare/utgivare har gjort något val som sticker ut kam man ge sig fan på att spelet kommer få urusla användarbetyg på metacritic, mestadels av folk som inte ens testat spelet. Det är löjligt men vem bryr sig om användarbetyget egentligen, till metacritic går man för just kritikerbetygen.

@vurt Spelet är inte ens släppt här ännu, så du har baserat ett betyg på något du inte testat? Väx upp...

Skrivet av WarpGuN:

det är väl din högst personliga uppfattning?

Nej, det är ett högst påtagligt faktum att storyn har kass kontinuitet och att grafiken är av undermålig standard.

Jag vet att vissa grinollar skriker "din personaliga åsikt som på inget sätt är bättre än min" vid minsta negative påstående, men detta är inget mindre än hård fakta.

Medlem

Grafiken är inte så konstigt, det är ju ändå konsolport. Lika så DLC idiotin är fullt logiskt att klaga på, jag bojkottar själv spelet på grund av det.

Men alvarligt? Homosexuellt, hur skulle det vara stötande för så många andra än insnöade amerikanare? Ja jag generaliserar, men ni fattar.

Religion är Ok för mig, men den ska inte styra ens eget eller någon annans liv.

Medlem

"Homosexuality is found in over 400 species homophobia is only found in one."

Undrar vem som är konstig nu. Homosexualitet är även äldre än kristendomen. Luktar Westboro lång väg om de som kommenterar sånt. Googla om ni inte är insatta i Westboro's galenskaper..

Nåja, ME3 var väl värt pengarna! Ni som inte förhandsbokat (Eller som i mitt fall, köpt och spelat), gört!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Om jag känner EA rätt så kan de inte motstå att förstöra en bra serie.

Medlem

Har läst en hel del av recensionerna och har hittils bara stött på en där en religiös fanatiker spyr galla över bögar.
Andra recesenter som nämner homosexualiteten i spelet tycker bara att Bioware var alltför ivriga med att hoppa på PK-tåget(bland annat...) och gjorde en alltför stor grej av homo-romans istället för att... tja, kanske få till en bättre story?


signatur

Where are we runnin'?

Skriv svar