From Software: Vänta dig mer Dark Souls i framtiden

Inaktiv
Skrivet av SkullJoke:

Jag drog ändå upp både lightning spear och Dragon slayer spear ( Också lightningbased ) till högsta. Fan ändå att Black knight spear som det heter ( Inte dark ) Gjorde mer skada. Ska dock finnas ett svärd som ska göra mest.

Det man gör utav Sif's soul. 2handade vapnet. Vet inte riktigt hur det funkar men Black knight funkade bäst för mig utom möjligtvis när jag kom till Catacombs.

Greatsword of Artorias beror på om du gör Magic eller Physical versionen av den, då magic versionen drar av faith och har för mig physical tar av Strength, men det finns så många faktorer som påverkar skada, armor på fienderna, stats, vapen attack ect.

Mitt +15 Divine Sunlight Straight Sword gör ca 400 skada på Crystal Deprived i Duke's Archives, men mot Crystal Golems gör den knappt 30.

Medlem

Mycket kul att höra. Har inte ens tagit mig igenom hälften av demon's souls än eftersom jag inte vet hur jag ska spela min gubbe. Men hel melee/bow verkar vara svagt enligt vad jag förstått av allt jag läst på officiella forumet. Men hur som haver så ska jag spela igenom detta ett par gånger och försöka mig på platinum innan jag köper dark souls

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av SkullJoke:

Jag drog ändå upp både lightning spear och Dragon slayer spear ( Också lightningbased ) till högsta. Fan ändå att Black knight spear som det heter ( Inte dark ) Gjorde mer skada. Ska dock finnas ett svärd som ska göra mest.

Det man gör utav Sif's soul. 2handade vapnet. Vet inte riktigt hur det funkar men Black knight funkade bäst för mig utom möjligtvis när jag kom till Catacombs.

Greatsword of Artorias beror på om du gör Magic eller Physical versionen av den, då magic versionen drar av faith och har för mig physical tar av Strength, men det finns så många faktorer som påverkar skada, armor på fienderna, stats, vapen attack ect.

Mitt +15 Divine Sunlight Straight Sword gör ca 400 skada på Crystal Deprived i Duke's Archives, men mot Crystal Golems gör den knappt 30.

Greatsword of Artorias skalar på Faith, Intelligence, Strength och Dexterity. Inte Curse-versionen förstås, vilket är den sämre versionen. Fast svärdet är vansinnigt slött och är bara bra ifall du har 99 i alla 4 stats den skalar på. Visst är den inte dålig innan dess men det finns bättre. Blev rätt besviken efter jag upptäckte detta själv. Häftigt svärd!

Medlem

Gif moar Souls!! Now!! Har ni tänkt på att det inte finns något DLC till dessa spel? Nu för tiden kryllar det ju av DLC till alla spel i stället för att släppa spelet komplett på en gång som det är med Demon/Dark souls.

Medlem

Tror inte Demon och Dark skulle nytjas så mycket utav DLC. All som ska finnas finns redan och skulle dom släppa en DLC så blir det typ 1-3 nya bossar och kanske vapen.. Ser ingen större charm med alla dessa DLC's. Dark souls har ett bra spel med härligt många speltimmar.


signatur

The spiders won,t find us here.

12
Skriv svar