Piratpartiets valsedlar myglas bort.

Medlem

Pliskin: Härligt att du tror att det skulle bli diktatur.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ja visst är det härligt!

Medlem

Ja!
Fyfan för att lagar i ett land åtföljs!

Det ska vara fritt fram att förolämpa vemsomhelst på nätet, och det ska då fanimej inte vara möjligt att gå till polisen och polisanmäla.

FY FAN FÖR LAGAR!


signatur

Dryg och bitter.

Jee
Medlem
Skrivet av Nestor:

FY FAN FÖR LAGAR!

Lagar skapar bara massa brottslighet... och det vill vi ju inte ha!


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Nestor:

Ja!
Fyfan för att lagar i ett land åtföljs!

Det ska vara fritt fram att förolämpa vemsomhelst på nätet, och det ska då fanimej inte vara möjligt att gå till polisen och polisanmäla.

FY FAN FÖR LAGAR!

Så att kalla en person för en lögnare är brottsligt?!

jaja, yttrandefrihet är ju nåt förlegat som borde förpassas till historien
Det är ju skrämmande att ens människan har rätt att tänka!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Så att kalla en person för en lögnare är brottsligt?!

Nu tar unge lille herrn fram sin LAGBOK.
Han slår upp Brottsbalkens 5:e Kapitel.
Och läser från 1§ följande;Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

Kort sagt: Ja, det är brottsligt att offentligt hänga ut en person som lögnare

http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19620700.htm#K5P1

Men jag vet inte...
Du kanske gillar att bli uthängd.
Känns bra att veta att du tycker det är okej om jag imorron publicerar namn och bild på dig och pekar ut dig som sexualförbrytare.

Skrivet av Pliskin:

jaja, yttrandefrihet är ju nåt förlegat som borde förpassas till historien
Det är ju skrämmande att ens människan har rätt att tänka!

Jag tror bestämt min unge herre har fått det hela om bakfoten.
Yttrandefriheten är INTE absolut. Du hålls ansvarig för det du säger.
Du får bland annat inte offentligt ärekränka en person.
Du få heller inte offentligt uttala nersättande och kränkande tillmälen om te.x folkgrupper, sexualiteter, religioner osv.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tillägg: Att anklaga någon annan för våldtäkt går under samma. Det går dels under förtal samt ärekränkning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av Fargo:

För ingen gillar Sverigedemokraterna.
Jag hyser ingen respekt eller sympati för ett parti med folk som har rötter i äldre Nazist-partier.

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(

Inte direkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

För ingen gillar Sverigedemokraterna.
Jag hyser ingen respekt eller sympati för ett parti med folk som har rötter i äldre Nazist-partier.

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(

Jag tror varenda en av oss borde sitta i fängelse nu, vi har ju alla sagt något negativt om någon och vi borde bestraffas!

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

För ingen gillar Sverigedemokraterna.
Jag hyser ingen respekt eller sympati för ett parti med folk som har rötter i äldre Nazist-partier.

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(

Jag tror varenda en av oss borde sitta i fängelse nu, vi har ju alla sagt något negativt om någon och vi borde bestraffas!

[Text editerad då Lilla Pojken kände sig kränkt pga att jag påpekade hans egna tillkortakommande]

Jag måste faktiskt ifrågasätta om du verkligen klarade av att tillgodogöra dig den bifogade texten.

För tydlighetens skull bifogar jag den igen.
"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Böter. BÖTER. Inte Fängelse!
Helvete, läs vad man skriver, så slipper du skämma ut dig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nestor är nu utnämnd till argaste besökaren på FZ. Avataren går hand i hand med personligheten:)

Seså! Var snälla mot varandra nu. Krama er näste.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

För ingen gillar Sverigedemokraterna.
Jag hyser ingen respekt eller sympati för ett parti med folk som har rötter i äldre Nazist-partier.

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(

Jag tror varenda en av oss borde sitta i fängelse nu, vi har ju alla sagt något negativt om någon och vi borde bestraffas!

Är du inte läskunnig?

"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Böter. BÖTER. Inte Fängelse!
Helvete, läs vad man skriver, så slipper du skämma ut dig.

Jahopp, ärekränkning, det här var inte bra grabben.

Det blir väl polisanmälan på det här då.

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

För ingen gillar Sverigedemokraterna.
Jag hyser ingen respekt eller sympati för ett parti med folk som har rötter i äldre Nazist-partier.

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(

Jag tror varenda en av oss borde sitta i fängelse nu, vi har ju alla sagt något negativt om någon och vi borde bestraffas!

Är du inte läskunnig?

"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Böter. BÖTER. Inte Fängelse!
Helvete, läs vad man skriver, så slipper du skämma ut dig.

Jahopp, ärekränkning, det här var inte bra grabben.

Det blir väl polisanmälan på det här då.

Du borde anmäla dig själv för ärekränkning - mot dig själv.

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

För ingen gillar Sverigedemokraterna.
Jag hyser ingen respekt eller sympati för ett parti med folk som har rötter i äldre Nazist-partier.

På tal om yttrandefrihet och ärekränkning. Då skulle Fargo med andra ord sitta löst.:(

Jag tror varenda en av oss borde sitta i fängelse nu, vi har ju alla sagt något negativt om någon och vi borde bestraffas!

Är du inte läskunnig?

"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Böter. BÖTER. Inte Fängelse!
Helvete, läs vad man skriver, så slipper du skämma ut dig.

Jahopp, ärekränkning, det här var inte bra grabben.

Det blir väl polisanmälan på det här då.

Han påstår att du har brister i din läskunnighet, vilket är helt ok enligt svea rikes lag om han kan bevisa att påståendet är rimligt.

Du har, utifrån dina svar att dömma, inte kunnat ta till dig innehållet i den inkopierade lagtexten, så ditt fall av ev kränkning får nog ses som rätt tunt...

Medlem
Skrivet av Ariath:

Nestor är nu utnämnd till argaste besökaren på FZ. Avataren går hand i hand med personligheten:)

Seså! Var snälla mot varandra nu. Krama er näste.

I enlighet med den försonande andan har jag nu formulerat om mitt något barska inlägg tidigare.
Peace!


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Glöm inte att gå och rösta nu alla, själv skall jag bara dricka upp kaffet och ladda min mp3-spelare sedan bär det av.

Jag känner mig lite smutsig då jag tänker rösta på PP - egentligen hoppas jag att de bara nästan blir valda så att de politiker som fruktar detta parti får en knäpp på näsan.

Glöm inte att rösta!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kommer garanterat rösta.
Dock inte på sånt sätt att det ger Falkvinge ett välbetalt EU-jobb.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Vallokalen ligger 100 meter bort. Gammalmodig som man är kör man the old fashioned way. Det blir till att traska bort när betongkepsen försvunnit:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Så där, då var man klar.

PP's röstsedlar hade ett eget bord precis som de andra inte ville ha sina på samma bord!

Jag har i alla fall 15-20 bekanta som jag vet kommer rösta på PP - Tidigare val är det aldrig någon som har varit sugen på att berätta vad de tänker rösta på... vi får se hur det går.

Huruvida falkvinge tjänar mycket pengar eller inte rör mig inte i ryggen, när det gäller EU så slösar man så mycket pengar i onödan att hans lön varken gör till eller från... men det är en annan fråga.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dags att gå och rösta på PP Brb.

Medlem

nu har jag röstat

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Så där, då var man klar.

PP's röstsedlar hade ett eget bord precis som de andra inte ville ha sina på samma bord!

Jag har i alla fall 15-20 bekanta som jag vet kommer rösta på PP - Tidigare val är det aldrig någon som har varit sugen på att berätta vad de tänker rösta på... vi får se hur det går.

Huruvida falkvinge tjänar mycket pengar eller inte rör mig inte i ryggen, när det gäller EU så slösar man så mycket pengar i onödan att hans lön varken gör till eller från... men det är en annan fråga.

samma här hur "många som helst" jag känner tänker rösta på PP, grymt intresant val det här


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Så, då är jag precis hemkommen. Blev PP med.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kom hem för en stund sedan, blev en liten promenad på ca 60 meter. Självklart fick Piratpartiet min röst.

Medlem

Det blev PP för min del med:up:

Medlem
Inaktiv
Medlem

Fan efter att jag såg att PP är för fri invandring så ångrar jag att jag inte släpat mig iväg och röstat på dem.
Tack Kamp, för att du upplyste mig om det iaf, trodde PP bara var emot IPRED, FRA etc och för fildelning men de har ju vettigare åsikter också; även fast deras kärnfrågor såklart är viktiga med.

Fattar inte varför många är så "rädda" för mer invandring...
Inte direkt som att det blir trångt i Sverige med större befolkning. Vi är till ytan större än Tyskland, medans det i Tyskland bor lite över 80 miljoner människor, och i Sverige är vi bara lite över 9 miljoner. Dvs det bor TIO ggr mer människor per kvadratkilometer i Tyskland än i Sverige.

Om jag hade makten vore de två första beslut jag skulle ta:

1: Fri invandring för alla som har ett behov av det, dvs folk från länder i krig, som blir förföljda, förtryckta etc etc etc. Och inga jävla migrationsverk som sitter och beslutar helt åt helvete. Minsta lilla skäl så ska de få stanna. Folk som inte har behov att "fly" kan vi ha lite mer regler för att de ska få flytta hit.

2: Invandrare som begår grova våldsbrott alt brott som leder till fängelse mer än 2ggr ska det vara "third strike" som i USA ungefär; efter 3dje gången får de åka hem igen var de kom ifrån, och då kan vi ta in 3 nya bra människor istället. Ingen ide att alla invandrare ska få dåligt rykte pga att några missköter sig, 90% av invandrare är bra hederliga människor med. Vi behöver fler såna i Sverige för att utvecklas som nation. Men som sagt, de som inte vill sköta sig får åka hem igen så kan vi ta in fler som är villiga att sköta sig.

Sverige skulle må bra av FLER invånare. Bygga ut landet, fler städer, mer industrier, mer jobb.. allt går att skapa om man bara vill!
Ge invandrare som kommer hit utan hopp nåt att kämpa för. Går bygga helt nya städer ute i skogarna om så behövs. Ge invandrare erbjudande att om de tar t.ex. byggjobb att bygga nya hus nånstans, så är de garantera sen att få köpa ett hus där till reducerat pris. Kan göra samma med andra långtidsarbetslösa med; går de med på att flytta så får de jobb med att bygga sitt eget hus och samhälle från grunden.
Skulle vi börja bygga på allvar skulle alla industrier som gör nåt till byggbranchen öka med; och sen om vi bygger ett nytt samhälle ute i skogen nånstans kommer det behövas butiker, skolor, poliser, brandmän, sjukhus etc etc etc där med.

Skapa mer jobb = mindre arbetslösa = uppgång för industrier i sverige = när krisen väl är över är vi bra form och kan dra nytta av situationen när folk börjar köra igen.

Se bara på t.ex. USA som exempel, på 20talet när det var stor depression så satsade staten pengar på att bygga ut vägar, broar och infrastruktur; folk fick jobb vilket medför större köpkraft och krisen går snabbare över. Och när väl krisen var över så var USA utbyggd och i toppform direkt.

Sverige behöver mer invandrare, så är det bara. Vi är för få för att utnyttja detta landet. Behövs MER människor, mer körkraft, mer industrier, mer av ALLT om vi ska ha något att säga till om i EU och i resten av världen.

Tänk också i framtiden när folk lever längre och längre, snart är vi mer pensionärer än arbetande. Om folk fortsätter gå i pension vid 65 och lever till 100 år. Då är vi snart fler under 20 och över 65 än vi har folk ute i arbetslivet. Då kommer hela välfärdssystemet haverera förr eller senare. Ska vi ha samma levnadsstandard för alla som nu så MÅSTE vi ha fler unga i arbetslivet. Så antingen får vi svenskar börja pippa som fan och skaffa 10 ungar var, eller ta in fler invandrare.
Som det är ny slösar vi bort 90% av ytan vi har i jämförelse med t.ex. Tyskland.

Och det är en myt att "alla" invandrare vill bara leva på socialbidrag. I mitt umgängeskrets har jag 2 som jag känner som inte har gjort ett skit sen gymnasietiden 10 år sen, bara suttit hemma och latat sig och levt på socialbidrag... vilket land de kommer ifrån? Ursvenskar båda två.... med tanke på att jag känner en jävla massa invandrare också, så är det lite kul att de 2 största stolpskotten som beter sig som "typiska invandrare" enligt många är just svenskar

så, mina 10 öre.. flame on nu!

p.s Vet av erfarenhet att några kommer säga att jag är rasist som vill sparka ut invandare som inte sköter sig. Kan tillägga att det egentligen inte har något att göra med att de är invandrare; Jag skulle gärna sparka ut ALLA återfallsförbrytare, de har inget att göra i ett fritt, demokratiskt samhälle i mitt tycke. Problemet är bara att ingen land vill ta emot svenska brottslingar, så vi måste behålla dem tyvärr, medans de som är invandrare går att skicka tillbaka.
Kort sagt, FLER SKÖTSAMMA INVANDRARE!

Medlem

Det är ju inte särskilt hyggligt att ta in fler än vad samhället klarar av att absorbera?
Eller är det schysst att låta de stackarna som "inte fick plats" mögla bort på en flyktingförläggning?


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar