Media ljuger (mörkar)

Medlem
Skrivet av Tompa:

Orsaken till detta är väldigt enkel: vi får den journalistik vi vill ha. Lät vi bli att läsa/kolla på/köpa skämtjournalistik om Robinson-deltagare, bantningstips, talstreck i varannan mening och så vidare skulle den dö ut inom ett par veckor. Men majoriteten vill ha sånt. Vi får vad vi förtjänar.

Jo, jag vet. Och det gör det hela ännu mer deprimerande.


signatur
Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av V!ruS!:

Men snälla du kan inte dra alla invandrare över en kam , alla är inte Rosengård wannabes... Dem i Rosengård å Tensta och whatever är en minoritet , det är fler invandrare som sköter sig.

Har aldrig sagt att det är alla,bara att dom värsta åsikterna "jag" hört har varit sagt av invandrare.

Så därför är det alltid invandrarna som drar dom värsta rasistiska åsikterna?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi får vad vi förtjänar.

Sant men det borde heta "Jag får vad ni förtjänar".


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av V!ruS!:

Men snälla du kan inte dra alla invandrare över en kam , alla är inte Rosengård wannabes... Dem i Rosengård å Tensta och whatever är en minoritet , det är fler invandrare som sköter sig.

Har aldrig sagt att det är alla,bara att dom värsta åsikterna "jag" hört har varit sagt av invandrare.

Så därför är det alltid invandrarna som drar dom värsta rasistiska åsikterna?

Ja enligt mig och mina erfarenheter så är dom mycket värre än mina "svenska" arbetskollegor.Skulle jätte gärna ge ett exempel på vad som sägs,mer jag gör det inte pga inte starta en ny konflikt här inne.Det som sagts har varit jävligt sjuka saker och totalt nedväderande saker.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Ja enligt mig och mina erfarenheter så är dom mycket värre än mina "svenska" arbetskollegor.Skulle jätte gärna ge ett exempel på vad som sägs,mer jag gör det inte pga inte starta en ny konflikt här inne.Det som sagts har varit jävligt sjuka saker och totalt nedväderande saker.

Och jag har hört helt sjuka saker från "riktiga" svenskar, jag tänker ändå inte dömma gemena man för vad en person har för (sjuka) åsikter om andra människor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Och jag har hört helt sjuka saker från "riktiga" svenskar, jag tänker ändå inte dömma gemena man för vad en person har för (sjuka) åsikter om andra människor.

Saken e bara den att om man själv är invandrare och hatar andra folkslag i Sverige fast man själv är utlänning,så går det inte riktigt ihop.Hur tänker dessa personer egentligen?Som vanligt i ditt fall måste jag påpeka att det är "INTE" alla invandrare jag syftar på,bara dom jag själv stött på.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Och jag har hört helt sjuka saker från "riktiga" svenskar, jag tänker ändå inte dömma gemena man för vad en person har för (sjuka) åsikter om andra människor.

Saken e bara den att om man själv är invandrare och hatar andra folkslag i Sverige fast man själv är utlänning,så går det inte riktigt ihop.Hur tänker dessa personer egentligen?Som vanligt i ditt fall måste jag påpeka att det är "INTE" alla invandrare jag syftar på,bara dom jag själv stött på.

Då hatar dom folk på grund av deras hy, och inte var dom bor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Och jag har hört helt sjuka saker från "riktiga" svenskar, jag tänker ändå inte dömma gemena man för vad en person har för (sjuka) åsikter om andra människor.

Saken e bara den att om man själv är invandrare och hatar andra folkslag i Sverige fast man själv är utlänning,så går det inte riktigt ihop.Hur tänker dessa personer egentligen?Som vanligt i ditt fall måste jag påpeka att det är "INTE" alla invandrare jag syftar på,bara dom jag själv stött på.

Då hatar dom folk på grund av deras hy, och inte var dom bor.

ja eller tro.. men det ser vi ju överallt i sverige av alla folkslag


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Och jag har hört helt sjuka saker från "riktiga" svenskar, jag tänker ändå inte dömma gemena man för vad en person har för (sjuka) åsikter om andra människor.

Saken e bara den att om man själv är invandrare och hatar andra folkslag i Sverige fast man själv är utlänning,så går det inte riktigt ihop.Hur tänker dessa personer egentligen?Som vanligt i ditt fall måste jag påpeka att det är "INTE" alla invandrare jag syftar på,bara dom jag själv stött på.

Då hatar dom folk på grund av deras hy, och inte var dom bor.

Är det ok enligt dig?

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Och jag har hört helt sjuka saker från "riktiga" svenskar, jag tänker ändå inte dömma gemena man för vad en person har för (sjuka) åsikter om andra människor.

Saken e bara den att om man själv är invandrare och hatar andra folkslag i Sverige fast man själv är utlänning,så går det inte riktigt ihop.Hur tänker dessa personer egentligen?Som vanligt i ditt fall måste jag påpeka att det är "INTE" alla invandrare jag syftar på,bara dom jag själv stött på.

Då hatar dom folk på grund av deras hy, och inte var dom bor.

Är det ok enligt dig?

Nej, jag tycker inte rasism är särskilt önskvärt alls.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

För egen del kan jag förstå, eller kanske bjuda på en teori...

Antag att jag flyttar till USA och hamnar i ett amerikansk, genomsnittligt område och jag blir snabbt "en på gatan", svensken eller liknande. Jag gör vad jag kan för att passa in, halloween pyntar och hela kittet... Men så en dag flyttar det in en annan svensk familj som inte alls försöker flyga under radarn, som inte alls passar in och som inte har andra intressen än vad som passar familjen - ganska många amerikaner i området skulle nog avfärda mig som "en av svenskarna" och titta snett på mig. Resultatet, jag hatar "svenskar"!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Precis.. Nått åt det hållet var det säkert. Förbannade kräk som försöker spä på myten om den svenska rasismen samtidigt som de gottar sig i sin egen antisemitismorgie eller vad det kan vara. Packa in dem i en låda och skicka dem till Israel med en följesedel som beskriver vad de gjort.

Det absolut värsta rasist kommentarerna jag någonsin hört har varit av invandrare och inte svenskar.Dom värsta rasisterna i sverige är inte vanliga svenskar,det är invandrarna själva.Väldigt många av dom hatar oss vanliga svenskar bara för att vi är just svenskar,dom ser ner på färgade på ett sätt jag inte trodde var möjligt med,hur fan skall dom komma in i ett fungerande samhälle med dom åsikterna?

Känner igen det där. Även vuxna har man stött på som haft trevliga åsikter om t.ex. svarta.
Visst har man hört en och annan svennegubbe uttala sig nedlåtande men då har de också haft äran att beskåda invandrarungdomar som missköter sig. Ungefär som när den där polisen som sa apejävel.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Känner igen det där. Även vuxna har man stött på som haft trevliga åsikter om t.ex. svarta.
Visst har man hört en och annan svennegubbe uttala sig nedlåtande men då har de också haft äran att beskåda invandrarungdomar som missköter sig. Ungefär som när den där polisen som sa apejävel.

Som jag redan har sagt innan,så får jag medhåll i studion av svenskar som bor eller har bott i förorts områdena...kolla in "Debatt" som jag länkar till så ser ni själva.
http://svtplay.se/t/103450/debatt

Medlem

Håller med Tompa. Underhållning för pöblen. Vi får vad vi förtjänar, folk köper och surfar in på aftonhoran och expruppen oavsett vilken skit dom väljer att rapportera om och hur mycket dom vinklar sina nyheter för att dom ska bli så smaskiga som möjligt. Det finns tidningar som håller betydligt högre nivå i landet (även om ingen är perfekt).

12
Skriv svar