Blizzard ogillar också Windows 8

Inaktiv

Egentligen så bryr man sig inte vad som händer i pc världen, det enda man har datorn till är att betala räkningar och porrsurfa,
så det kvittar vilket os man kör, bara det funkar.

Spel körs på konsol här.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Vad de klagar på är alltså deras online store. Om detta blir standard för att släppa sina spel kommer t.ex. Blizzard bli tvugna att ge 30% till Microsoft. Blizzard och Valve har ju sina egna sätt att släppa spel (vilket fortfarande kommer fungera) och de är nog oroliga att framtiden blir än mer låst till Microsoft's online store

Medlem

Tycker att det är lite roligt att dom tror att linux kan vara ett bättre alternativ för spel än Windows 8... Då det nog skulle vara totalt omöjligt att skapa ett "gaming" Linux os då deras drivrutiner när det gäller grafikkort är ljusår bakom windows drivrutinerna, så det är inte bara spelindustrin utan även typ halva datorkomponent marknaden som skulle behöva ändras

Medlem

Ubuntu ftw ( jag vet jag är linux noob)

Medlem
Skrivet av norrby89:

... även typ halva datorkomponent marknaden som skulle behöva ändras

Vilket kommer hända snabbt om Microsoft begränsar DirectX-hårdvarutillverkningen till att endast funka i Xbox.

Då tror jag HW-industrin snabbt kommer lägga energi och pengar på att ta upp OpenGL till samma nivå.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

S_Z
Medlem
Skrivet av Ahris:

Skillnaden på Valve och MS i det här fallet är inte hur giriga de är utan att en av dem vill avveckla plattformen PC för hemanvändare. Det är det debatten handlar om, inte hur mycket någon tjänar på det.
Oavsett vad Valve, Blizzard eller MS tjänar så handlar det om att alla som vill ha PC som plattform för spel hellre än ett tv-spel kommer att förlora om MS lyckas slussa över folk till sitt nya OS.

Suck, är du verkligen så naiv att du tror på det själv? Att det inte har något med pengar att göra?

Tror du det är en slump att Valve skriker högst av alla spelföretag? Knappast, de har absolut mest att förlora på W8. Valve är extremt lönsamt enligt Gabe själv och det till stor del på grund av Steam. Det är helt förståeligt att de är oroliga när Microsoft kommer klampar in i det territorium som Valve har dominerat än längre tid nu. De hade jag också varit om jag varit i deras kläder.

Medlem

Åt skogen med detta, jag vill inte ha en stationär smartphone.

Medlem

Rubriken låter lite som en alternativ facebook-notifiering.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Lite pinsamt att ingen av de kom med en anledning till varför de inte gillar Windows 8.

Inte pinsammare än att man kan läsa intervjun. Han går inte in på djupet men nämner i alla fall anledningar.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Folk klagar på att FZ börjar skriva mer och mer som Aftonbladet. Sluta beté er som idioter så kanske dom slutar skriva så, majoriteten av folk som kommenterar -alla- nyheter, spelar ingen roll vad det handlar om, saknar kunskap och förmåga att tänka själva.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

IN YOUR FACE MICROSHIT!

Internet warrior fails. MS är större än du någonsin kommer bli, och producerar bättre produkter än du någonsin kommer göra.

In your face, Internet Troll.


signatur

I drank what?

Medlem

Kan inte annat än att hålla med Annoyed Gamer om det han säger om Microsoft. Först konsolerna och nu detta, baserat på vad jag läst och sett av W8 så ser jag ingen som helst anledning till varför man skulle uppgradera från W7. Microsoft börjar mer och mer såga av den gren de sitter på, jag tror inte de inser hur oerhört besvikna vissa är på deras senaste satsningar. De lär väl märka detta när nästa konsol kommer och de lär säkerligen märka detta när W8 släpps då jag tror det kommer sälja under deras förväntningar. Linux är inte längre ett OS för folk som har större kunskap än Windows användare, idag är det lika enkelt att använda som Windows.

Medlem

Snälla ta bort användare som den ovan, rejält trött på alla dessa PR inlägg eller vad tusan det nu ska föreställa.

Inaktiv

Edit

Upprepade mig, så jag raderade.

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av dMike:
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Ahris:

För er som fortfarande inte fattar vad Windows 8 handlar om:

Det är ett första steg av Microsoft att slussa över PC-användare till Xbox och mobila enheter (Mobiltelefoner, Surfplattor) där de helt kan kontrollera marknaden och där de stora pengarna finns.

MS vill inte att man spelar spel på något annat än deras egna Xbox och allt annat 'hemanvändande' skall man helst använda en mobil enhet med Metro/Windows Phone på.
Alla de som gör spel till PC har all anledning att oroa sig för det skulle vara förödande för PC-spelandet.

Tänk lite: Valve och Blizzard skulle aldrig i livet göra såna här uttalanden om de inte hade en väldigt bra anledning.

Valve vill att alla ska spela på Steam, Apple vill att alla ska köpa iPhone, Statoil vill att alla ska tanka hos dem. Vad fan vill du ha sagt.

Valve skriver inte operativsystemet som krävs för att köra Steam. Apple säljer inte 75% av världens telefonabonnemang och det är inte Statoil som bygger landets bilar eller vägar.
Tittar man historiskt sett så brukar det gå ganska dåligt för dem som konkurrerar med Microsoft samtidigt som de är beroende Microsoft's stöd för operativsystem/utvecklingsmiljöer.

Och vad försöker DU säga? Får inte Valve använda Windows? Vägrar Microsoft sälja operativlicenser till Gabe Newell? Blockerar Microsoft Valve från att sälja Windows-baserade spel?

Nä, detta handlar om att de är rädda för konkurrensen. Valve har i stort sett lett distributionen av digital spelförsäljning och det är dags att de får lite motstånd så att priserna hamnar på lite vettigare nivåer.

Att dessa gamla kapitalist-rävar känner sig hotade är bra för oss konsumenter. Microsoft sitter inte i en bra sitts just nu, och det är av just den anledningen jag tror att de kommer att leverera grymma produkter inom den närmsta framtiden.

Feta kostymgubbar presterar bäst när maten börjar ta slut, och Gabe behöver definitivt nån som rensar hans förråd.

Knappast bra att Microsoft får ännu större möjlighet att skapa monopol.

Medlem
Skrivet av NympH:

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället

Tja fortsätter Microsoft i den här stilen så lär det nog inte dröja innan så sker. Spelen är den främsta anledningen till att Windows är större än Linux idag och detta gäller även företag. Microsoft inser nog inte hur betydelsefulla spelen är för val av OS, slutar de inte upp med att försöka få monopol på PC sidan så kan det komma att stå dom dyrt.

Medlem
Skrivet av chopper:

Väldigt många som skriver illa om win8. De verkar inte ha en aning om hur det fungerar men gnälla går bra ... hata MS.

aa det är så folk på internet fungerar

och det är allt för tidigt att säga bu eller bä om W8 före det har varit släppt ett tag -enligt mig

Inaktiv
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Gott om lull-lull på den listan

Medlem

[quote=Ahris]
Linux är faktiskt den enda vettiga ersättaren med tanke på att man började komplettera PC-spel med tex. serverapplikationer för Linux redan på 90-talet när Quake släpptes."

Jo tack vi körde BF2 på linux server o gillar man att hela tiden starta om o fixa för att få skiten att fungera så visst.
Det är så att windows har en plats i tillvaron om sedan win 8 blir bra det ger sig.

O inte så konstigt att folk har svårt att ge det nya en chans...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Gott om lull-lull på den listan

Lull lull? Riktigt bra förbättringar på en redan bra OS. Men antar att du inte förstår vad hälften på den listan betyder.
Vad är det för förbättringar som du förväntar dig från ett nytt OS?

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Gott om lull-lull på den listan

Lull lull? Riktigt bra förbättringar på en redan bra OS. Men antar att du inte förstår vad hälften på den listan betyder.
Vad är det för förbättringar som du förväntar dig från ett nytt OS?

Ett UI som inte är gjort för surfplattor.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Gott om lull-lull på den listan

Lull lull? Riktigt bra förbättringar på en redan bra OS. Men antar att du inte förstår vad hälften på den listan betyder.
Vad är det för förbättringar som du förväntar dig från ett nytt OS?

Ett UI som inte är gjort för surfplattor.

Då har du tur, bara att välja att gå in i desktop mode så slipper du Metro.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av NympH:

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället

Tja fortsätter Microsoft i den här stilen så lär det nog inte dröja innan så sker. Spelen är den främsta anledningen till att Windows är större än Linux idag och detta gäller även företag. Microsoft inser nog inte hur betydelsefulla spelen är för val av OS, slutar de inte upp med att försöka få monopol på PC sidan så kan det komma att stå dom dyrt.

Tveksamt, den allra största massan spelar inte och företagen bryr sig inte ett skvatt om hur spelutbudet är för respektive plattform.
Snarare är det datortillverkarna som väljer Windows för att det säljer bättre, alla vet i princip hur man navigerar på en Windows-dator och Mac.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Gott om lull-lull på den listan

Lull lull? Riktigt bra förbättringar på en redan bra OS. Men antar att du inte förstår vad hälften på den listan betyder.
Vad är det för förbättringar som du förväntar dig från ett nytt OS?

Ett UI som inte är gjort för surfplattor.

Då har du tur, bara att välja att gå in i desktop mode så slipper du Metro.

Och hur blir det med det stängda ekosystemet Microsoft planerar? Nej du, när det väl finns mer stöd så blir det ett byte till Linux och öppnare standarder. OpenGL ftw.

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Z3bb4n:

Lite pinsamt att ingen av de kom med en anledning till varför de inte gillar Windows 8.

Inte pinsammare än att man kan läsa intervjun. Han går inte in på djupet men nämner i alla fall anledningar.

Det roliga är att den enda engentliga anledningen Valve har att trycka ner Windows 8 är för att då introduseras Windows Store som är ett hot mot Valves största inkomstkälla; Steam.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av NympH:

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället

Tja fortsätter Microsoft i den här stilen så lär det nog inte dröja innan så sker. Spelen är den främsta anledningen till att Windows är större än Linux idag och detta gäller även företag. Microsoft inser nog inte hur betydelsefulla spelen är för val av OS, slutar de inte upp med att försöka få monopol på PC sidan så kan det komma att stå dom dyrt.

"och det gäller även företag", kan du utveckla det? Spelen har inget att göra med att företag använder microsofts produkter. Hur tänkte du nu?

Kom igen nu, visst Linux är bra och open source är kanon. Jag använder själv nästan alltid open source program när sådana alternativ finns - Blender, Gimp, Inkscape för att nämna några. Men aldrig att jag skulle välja t ex. Ubuntu framför Windows 7 på min PC. Har liksom ingen anleding till det. Kan du ge mig en sådan?

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Gott om lull-lull på den listan

Lull lull? Riktigt bra förbättringar på en redan bra OS. Men antar att du inte förstår vad hälften på den listan betyder.
Vad är det för förbättringar som du förväntar dig från ett nytt OS?

Ett UI som inte är gjort för surfplattor.

Då har du tur, bara att välja att gå in i desktop mode så slipper du Metro.

Och hur blir det med det stängda ekosystemet Microsoft planerar? Nej du, när det väl finns mer stöd så blir det ett byte till Linux och öppnare standarder. OpenGL ftw.

Vilket stängda ekosystem? Om du syftar på att man tvingas använda IE i Metro så är det redan åtgärdat, Chrome kommer att finnas som Metro-app vid release. Man kommer precis som innan att kunna installera appar/program som inte kommer från Windows Store.
DirectX 11 är överlägset OpenGL teknikmässigt. Det är därför alla de snyggaste spelen kommer till Windows. Fördelen med OpenGL är att det blir lätt att porta spelet till Linux och Mac.

Din okunnighet skrämmer mig.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Msiden:

Jag tror helt enkelt microsoft inte kom på några nya 'riktiga' förbättringar till WIN8 så dom la in METRO för att dom kände att dom MÅSTE komma med något nytt för annars hade det nästan varit som att sälja WIN7 ännu en gång.

Väldigt svagt gjort utav dom, Jag vill inte ha en mobilt interface på min stationära dator.. Jag har ju redan en mobil som ganska ofta ligger bredvid datorn! Behöver inte en till mobil

Snacka om okunnig. Här har du en lista på några av alla de förbättringar som kommer med Windows 8.
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Vart i listan står det intressanta?
Det ända som verkade nice var 'Filkopiering är mer detaljerad och går att pausa m.m'
Men det är ju inte direkt en intressant uppdatering.. Kan bara se det som en bra funktion om man börjar få lite plats på hårddisken så man kan pausa och slänga bort något..

Jag startar upp min dator på 20-30 sekunder när den är ny formaterad så det är inte direkt värt att skaffa windows 8 för att starta datorn snabbare.. Skippa METRO så kunde det kanske vara lite intressant att starta upp snabbare, När jag har suttit mig till rätta i Datorstolen så har windows 7 typ laddat klart

Min dator flyter sjukt bra i Windows7 och inget av ändringarna som stod i din super lista gör någon nytta för mig.. Har man en svag dator så är det säkert någon bra uppdatering,

Det microsoft vill göra med METRO är att trycka upp sin äckliga app store i allas ansikten och folk kommer antagligen komma in där med sina kreditkort och köpa skit som dom inte skulle köpt i vanliga fall. Skulle inte förvåna mig om metro tillåter microsoft att spionera på sina kunder ^^

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av NympH:

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället

Tja fortsätter Microsoft i den här stilen så lär det nog inte dröja innan så sker. Spelen är den främsta anledningen till att Windows är större än Linux idag och detta gäller även företag. Microsoft inser nog inte hur betydelsefulla spelen är för val av OS, slutar de inte upp med att försöka få monopol på PC sidan så kan det komma att stå dom dyrt.

Tveksamt, den allra största massan spelar inte och företagen bryr sig inte ett skvatt om hur spelutbudet är för respektive plattform.
Snarare är det datortillverkarna som väljer Windows för att det säljer bättre, alla vet i princip hur man navigerar på en Windows-dator och Mac.

Självklart bryr sig inte företagen om vilket OS som har mest spelstöd men det var inte heller vad jag menade med det jag skrev ovan. Vad jag menade var att företagen väljer system efter den kunskap deras anställda har eftersom detta innebär en direkt vinst då de slipper betala för att lära de anställda hur det funkar. Om Linux används i allt större utsträckning kan jag se en framtid där Microsoft tappar rejält på licenssidan (där de stora pengarna finns). För anledningen till att Microsoft är så stora som de är idag beror på att deras OS inte kräver speciellt mycket kunskap, jämför man med Linux när det var nytt så är det som natt och dag och lägger man sedan till att Linux inte hade samma spelstöd så var valet inte direkt svårt. Jag tror spelen är en väldigt stor anledning men jag säger inte att den är den främsta utan där spelar nog, som sagt var, enkelheten en mer betande roll i val av OS.

Skriv svar