DayZ blir ett fristående spel!

Inaktiv

För en stund ångrade jag mitt köp av arma2, men sedan kom jag på att det finns massor av fantastiska moddar till det som inte kommer att släppas som friestående spel.

Medlem

Hoppas dom styr upp alla buggar. För varje patch som kommer kommer ju 1000 nya buggar. Gillar iden med spelet och gillar det när det väl funkar bra. Men blir tröttsamt och dö av att du gick vid kanten av en sten. Eller att en dörr bryter dina ben.

Medlem

Är inte detta ett typexempel på att det behövs moddstöd till fler spel. Moddar till spel är ett billigt och bra sätt att göra "nya" spel och testa dom på spelare och communityn innan man gör dom till fristående spel.

Skrivet av marhed:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du har aldrig betalat för DayZ, modden har alltid varit gratis. Det är ArmA2 som har kostat.

Men dom som köpt ArmA2 för att kunna spela den kostnadsfria modden, så betalar dom ju en gång till för att kunna spela DayZ.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hoppas till alla spelgudar att det fristående spelet kommer i Arma 3 motorn!

Medlem

Roligt spel - men jag är själv inte överdrivet förtjust i ARMA motorn. Vet inte varför, men det känns som något fattas där.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt onödigt att man köpte arma då! kunde ju ha väntat lite istället.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marhed:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du har aldrig betalat för DayZ, modden har alltid varit gratis. Det är ArmA2 som har kostat.

Men dom som köpt ArmA2 för att kunna spela den kostnadsfria modden, så betalar dom ju en gång till för att kunna spela DayZ.

Det är säkert någon som tvingar alla att köpa spelet...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kul att det går bra, hoppas han fortsätter jobba på Bohemia för det är precis dessa eldsjälar som spelindustrin behöver.

Håller med dig till 110%

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av conthox:
Skrivet av marhed:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du har aldrig betalat för DayZ, modden har alltid varit gratis. Det är ArmA2 som har kostat.

Men dom som köpt ArmA2 för att kunna spela den kostnadsfria modden, så betalar dom ju en gång till för att kunna spela DayZ.

Det är säkert någon som tvingar alla att köpa spelet...

Man kan ju hoppas att dom som har ArmA2 med modden kan spela med/mot dom som har DayZ som ett fristående spel. Annars så delas ju communityn upp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Säg för fan inte att det kommer kosta i månaden som t.ex Wow ?

Medlem
Skrivet av Aidiiii:

Säg för fan inte att det kommer kosta i månaden som t.ex Wow ?

Nope. Tänk dig Minecraft, du betalar och får tillgång till alphan och det färdiga spelet när det släpps.

Medlem

Bra, då kanske dom kan läsa problemet med hackers och all duping. Även problemet med hur tråkigt spelet blir när man har allt.

Medlem
Skrivet av Aidiiii:

Säg för fan inte att det kommer kosta i månaden som t.ex Wow ?

Har någon sagt det eller?

Medlem

Usla kontroller och dåligt AI, men ack så roligt spel. Hoppas de lägger energi på att finslipa och förbättra för det behövs verkligen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Aidiiii:

Säg för fan inte att det kommer kosta i månaden som t.ex Wow ?

Nope. Tänk dig Minecraft, du betalar och får tillgång till alphan och det färdiga spelet när det släpps.

Jag har då inte spelat Minecraft, men vad jag vet är att spelet skall komma som fristående spel och bäst för dom att dom inte tar betalt för skiten i månaden.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av conthox:
Skrivet av marhed:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du har aldrig betalat för DayZ, modden har alltid varit gratis. Det är ArmA2 som har kostat.

Men dom som köpt ArmA2 för att kunna spela den kostnadsfria modden, så betalar dom ju en gång till för att kunna spela DayZ.

Det är säkert någon som tvingar alla att köpa spelet...

Man kan ju hoppas att dom som har ArmA2 med modden kan spela med/mot dom som har DayZ som ett fristående spel. Annars så delas ju communityn upp.

Snarare så att utvecklingen av modden helt kommer sluta alltså inga mer uppdateringar.

Medlem

Dom kanske borde köra det via kickstarter, blir ett givet köp när kommer


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Härligt att höra. Betalar med nöje ut ett par kronor till för att få lira en förhoppningsvis 'mekaniskt' bättre version av DayZ

Ångrar inte ett dugg att jag redan köpt arma2 för dayz skull, då dayz gett mig spelupplevelser på samma nivå som man hade på 90talet när man var nykläckt gamer

Skrivet av spelaren123:

Kommer detta vara i Arma 3 motorn då kanske?

Antagligen, speciellt efterssom det är bohemia-gubbar han ska arbeta med. Hade det varit något annat team hade nog inte valet varit lika självklart.

edit: moden har passerat 1 miljon unika spelare nu också, yay

Medlem

Fan vad nice! Kul för utvecklaren!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av marhed:

Du har aldrig betalat för DayZ, modden har alltid varit gratis. Det är ArmA2 som har kostat.

Och här trodde jag Arma 2 var en mod till DayZ..
Oh silly me!

Medlem

Skaffade Arma 2 för ett bra tag sedan eftersom jag gillade det "riktiga" OF så det köpet ångrar jag inte alls även om jag inte spelat spelet än (som med så många andra spel jag äger). Kommer säkerligen köpa Arma 3 med och eftersom det inte verkar som man måste köpa Arma 2 på Steam för att kunna köra expansionen blir det kanske även ett köp av denna.

Dock förstår jag helt de som känner sig lurade om nu DayZ inte längre stöds via Arma 2 då jag tror många köpt just det spelet för att kunna köra DayZ och kanske inte är intresserade av Arma 2 överhuvudtaget.

Medlem

Det är ju inte som om halva världen är helt blåsta och faktiskt tror det. Och sen är det ju absolut inte så att till och med PC Gamer säger att ArmA 2 är en mod till spelet DayZ

Fan, måste nog vara så. Yep yep.

Medlem

Så om man har dayz nu, så måste man köpa det när det släpps`? :S

Medlem
Skrivet av dafuq:

Så om man har dayz nu, så måste man köpa det när det släpps`? :S

Ja

Medlem
Skrivet av dafuq:

Så om man har dayz nu, så måste man köpa det när det släpps`? :S

Detta är något som jag inte tror de pratat mer ingående om, för ett tag sedan sade dock skaparen bakom DayZ att det mest rättvisaste för alla är att utgå helt från den fristående versionen men vi får nog vänta och se hur det kommer bli. Det är nog en hel del som vill få klartecken kring detta och kollar man försäljningen av Arma 2 den senaste tiden så tror jag vi med stor säkerhet kan säga att den ökade försäljningen beror på just DayZ (spelet toppade Steams sommarrea innan den ens fick sitt pris sänkt).

Medlem
Medlem

Kommer att köpa för att stödja detta projekt som är bra tänkt för oss spelare.
Hoppas få se en utveckling av fler bra mod som fristående spel o mindre f2p crap.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Skaffade Arma 2 för ett bra tag sedan eftersom jag gillade det "riktiga" OF så det köpet ångrar jag inte alls även om jag inte spelat spelet än (som med så många andra spel jag äger). Kommer säkerligen köpa Arma 3 med och eftersom det inte verkar som man måste köpa Arma 2 på Steam för att kunna köra expansionen blir det kanske även ett köp av denna.

Dock förstår jag helt de som känner sig lurade om nu DayZ inte längre stöds via Arma 2 då jag tror många köpt just det spelet för att kunna köra DayZ och kanske inte är intresserade av Arma 2 överhuvudtaget.

Lurade?
Folk borde fan känna sig stolta istället, det bidrar till att modden kommer bli färdigställt, mer stabilt och ha mycket mer innehåll. Att känna sig lurad är så fjantigt, speciellt i just detta fallet. Sist men inte minst, vad kommer DayZ kosta 100-200kr? Seriöst det är inte särskilt mycket pengar för ett så bra spel.

Medlem

Skapa först ett gratis beroende, inför sedan betalning på detsamma.. osjyst om de blir så.

CS som också fick ett separat köp senare låste inte ut original HL-nycklarna.
(spelar inte dayz)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Skapa först ett gratis beroende, inför sedan betalning på detsamma.. osjyst.

CS som också fick ett separat släpp låste inte ut original HL-nycklarna.
(spelar inte dayz)

Välkommen till verkligheten. Utam behov/lust att spela blir det ingen utveckling.
Snåljåpar gillas inte. Betala och bidra till bra utveckling eller välj att inte betala o inte spela.
Lär dig att väldigt lite i livet är gratis.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skriv svar