Aliens vs Predator-demo släppt

Inaktiv

hittar sessions gör jag. inga problem. men spelet känns stelt som tusan.

såg ju fram emot detta.

Medlem

Testade lite igår natt, total besvikelse...
Nu är det visserligen bara ett demo men det gav verkligen ingen mersmak

Medlem

kvittar va folk säger, har pengar till o köpa det och jag kmr köpa det, för tänker på framtida patchar osv.e inte kräsen när de kmr till spel.

Medlem

Fan vilken besvikelse

Ska dock testa fullversionen senare om jag skaffar ny dator.
Jag vill ju tycka om det, eftersom jag är ett fan av det första spelet

Animationerna var sega, och väldigt fel(!) ibland.
T.ex. när jag var predator och blev huggen av en alien, så kom "jag-ska-äta-dig"-animationen fram och aliens fruktade sekundära mun kom fram och såg ut att hugga en person bakom mig ^^

Eller man kanske har ögon i bröstet?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag är lite skeptisk..
Demot skrek KONSOL!!
Så fort jag hamnade i närstrid och började hamra på min mus så blev jag alt+tabbad ut i windows på något sätt (dog 7-8 gånger på det sättet).
Ficklampan för marinen är lite vääääl tunn och lyser inte upp tillräckligt bra dit man siktar.
Sen var det en massa annat tjaffs.. hoppas det kompletta spelet kommer ha blivit tweakat innan release.
Som singelplayer kommer jag nog ha kul trotts allt, men i multiplayerdemot så sög det lite :/

Medlem

Så har man provspelat lite, dock endast som marine, men jag tyckte det var kul. Märktes att spelet inte riktigt var helt klart, men tror att det kommer bli ruskigt kul i teamdm, passade inte riktigt för vanlig dm tyckte jag. Men marines kände hyffsat bra balancerad (är ingen fena på fps men låg ändå i topp). Med granater och lite teamwork så kommer det nog att bli mums att spela.

Det märks att spelet är lite udda när man spelar som alien eller predators, många hade svårt i början verkade det som.

Skägg.
10 Chambers

Demot finns nu att slanga på Xbox Live (och gissningsvis PSN).


signatur
Medlem

Nja, tror jag hoppar det.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Tankar hem det på steam just nu. Ska bli intressant.

Medlem

lite besviken på alla dåliga kommentarer hade hoppats på ett bra spel, men tankar demot nu så får se hur det är!

Medlem

demot var ingen kul. Är det någon som vet om det kommer finnas Co-op?¿ inte survival saken


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av XaaR:

Har inte kommit in i spelet ens, de säger att de ska fixa dedikerade servrar och allt sånt, sen så släpper de en matchmaking funktion som är dålig i teorin, och som knappt fungerar i praktiken.

Asså klagandet på Matchmaking. När ni trycker igång spelet så ståre QUICK MATCH klart och tydligt (för PC iaf, ingen aning på konsoll) och vad brukar Quick match innebära..just det inget val av servrar, det slumpar spel med slumpade personer.

SJälvklart kommer det va dedikerad server vid full versionen.

Ush ja mår fan illa nu spelat för mycket alien, spenderat så mycket tid uppochner så ja e alldeles yr.


signatur

FUBAR

Medlem

Det finns på PSN nu!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det finns på PSN nu!

najs, tankar ! riktigt jobbiga kontroller på pc får hoppas det är bättre på ps3

Ei
Medlem

tycket det var nice, lite svårt att vara marine för när man börjar skjuta så blir man blind:) Ser bara eldsflamman från vapnet.

Medlem

Starta om steam ni som säger att nerladdningen inte startar när ni klickar på avp 3 demot

Medlem

Jag hittar inget som är bra med denna demo. Tog väldigt lång tid att hitta en server, som en tidigare person skrev så känns det väldigt stelt samt att "fatality" sakerna man gör när man tar tag i någon inte riktigt framför någon känsla. Visst ser man att personen dör men det är inte lika "aggresivt" som man fått se i alla videos.

Jag kommer INTE köpa detta spelet, jag kan med 100% ärlighet säga att jag kommer införskaffa detta från alternativkälla då denna demo inte alls levde upp till förväntan.

Medlem

Kändes som en dålig hemmasnickrad mod på en snygg motor.

Medlem

Post från ett forum:

"Please for the sake of your sanity people, DO NOT try the AVP demo....

It could be the worst game I've played since Deer Hunter back in 97.....

HOLY lalalala! ITS THAT BAD.

-Matchmaking
-Insanely bad lobby system/menu
-Box Movement
-No run
-Autoaim
-Graphics are terrible
-Marines are abysmal
-Alien Literally owns everything
-The whole game revolves around pressing E to kill someone with a 10 minute long kill animation sequence
-Utter lalalala in every way possible

I sincerly hope no one else wastes their time playing AVP, if you preordered, I hope you cancel in time.

I have to thank Sega for having the balls to release a demo for the game, It's not often that a publisher releases a demo of an anticipated game that is so insanely bad.

Hope this helps save you all some time."

Medlem

vrf gnäller alla om servrar, wtf det är väll ingen som hinner/har lust att lägga upp en jävla server på morgonen / kvällen på ett sletet demo som kommer ifrån steam...

lugna er för fan

Steam är bra; mindre plast i naturen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Btw, fullversionen kommer att ha server browser och dedicated servers. Det är bara att Rebellion blev lata med PC versionen och gjorde en direkt port.

Medlem

Mitt Steam vill inte starta överhuvudtaget nu :S

Medlem
Skrivet av bleak:

Kan inte installera. Händer inget när jag trycker på install demo. Måste man vänta eller vad?

Händer inget för mig heller, testade nu samt för 3 timmar sedan. Den laddar bara nån sekund sen blinkar sidan till och så händer inget mer.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av bleak:

Kan inte installera. Händer inget när jag trycker på install demo. Måste man vänta eller vad?

Händer inget för mig heller, testade nu samt för 3 timmar sedan. Den laddar bara nån sekund sen blinkar sidan till och så händer inget mer.

Testade du det jag skrev eller? att starta om steam?

Funkade perfekt för mig då

Jag fattar inte alla som gnäller på steam? Att avp-demot är kass beror väl inte på steam? L4D-serien funkar utmärkt på steam samt alla andra spela jag har på steam. Själv älskar jag steam... Nu blire att testa demo

Inaktiv

Var väl hyfsat kul tyckte jag. Dock hade dom gärna fått buffa upp aliens och predators i multiplayer lite, dom kändes mer som bara farthinder. Känns lite fel när marine är kung i multiplayer.

Medlem

Har bokat hunter edition, men har inga planer på att avboka det.
Men ska köra det på ps3 och inte PC.

Förstår inte varför dom bara valde DM som spelläge i demot, då det är nog det tråkigaste av alla lägen

Medlem

lirade lite under natten och tyckte det var rätt så kul, men team deathmatch skulle inte skadat.

Medlem

uuum suttit i drygt 20 minuter och försökt komma in på NÅGON server somhelst, men icke ><

Skriv svar