Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycker att majoriteten av kritiken mot demon här är omotiverad. Den blir roligare och roligare ju mer man (jag) spelar, vilket är raka motsatsen till t.ex. BFBC2-demon i vilken man hittar fler och fler fel (och irritationsmoment) ju mer man spelar.

Är Predators för bra? Spela som en själv då! Själv tycker jag att deras "övertag" gör det än mer givande att överlista dem. Att göra en instant-kill på en Predator (som Alien) direkt efter det att denne avslutat en instant-kill på en marine är en underbar känsla.

Man känner sig inte svag som någon "klass", vilket jag anser tyder på lyckad balans. Särskilt eftersom ingen "klass" känns svagare än den borde vara. Lär er spela innan ni klagar. *Klickar till mig en förhandsbokning*

Inte så att du sväljer mer och mer med tiden du spelar?
"Predators för bra? spela som en själv" löser ju allt...
Instantkill-knappen, pff...borde inte ens finnas.
Skräpspel, jag gav det en chans, och det levde inte upp till den.


signatur

Retro.

Medlem

Jag hade iaf skitkul hela kvällen igår. Lirade mest som Marine. Hamnade faktiskt för det mesta på första plats.
Körde genom Steam community AVPI grupper osv för att lira istället för quickmatch som inte funkar någe vidare.
Som marine känns det riktigt kaotiskt, man vet inte vart fienderna kommer ifrån för det mesta, klart jobbigast är det när en alien kommer i taket
Gäller att bevaka ett område och inte springa runt alltför mycket som marine då man då tappar kontrollen

Grafiken vart helt ok, körde allt maxat i fullhd, väntar på fullversionen och DX11

Ett råd, stäng att vertical sync i grafikinställningarna, efter det så kändes musen mycket mera responsiv. Vart dock tvungen att höja till högsta mus-sens med så de behöver nog fixa till detta innan release.
Sedan kan man tycka att det känns billigt med dessa one button kills, men jag kan säga att jag säkert dödade hälften av alla mina kills som marine mot folk som stod och gjorde kill moves. Alltså de kanske dödar en person men ofta dör de på kuppen av någon annan.
Ett annat tips, som marine när du blir attackerad av en alien, använd mele attack, då kan du "stunna" alienen och sedan pumpa den full med bly

Längtar till release


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av nekered:

@Horzie

Du kanske skulle läsa texterna som kommer upp när man drar igång spelet.

1. De säger att man inte kan jämföra detta med den färdiga produkten.

2. Demot är i dx9

Äsch, excuses excuses.

De kommer knappast att göra om hela gameplayet.

Å grafiken är inte bara dålig på grund av nån effekter som kanske skulle gå att lägga till, utan för att banan är så otroligt dåligt designad. Helt ologisk med massa skit utslängt här och var bara för att ha något. Ser inte alls ut som någon tänk till för att få det att se "realistiskt" ut i Aliens/Predator världen.

... sen om man nu verkligen inte alls kan jämföra demot med slutprodukten, varför släppa det överhuvudtaget eller kalla det ett demo för den sakens skull?

inte jag som har skrivit i demot... Har du klagomål på det får du nog ta upp det med rebellion ;P

Medlem

Sådär nu avbeställde jag mitt ex, NOLL känsla, snacka om att tappat bollen. jag väntar på lite reviews.

Medlem

Jag spelade demot någon timma igår. Ställde in kontrollerna/grafiken och det som är standard när man börjar spela ett spel. Jag hade grymt kul.. det ända som var synd var att det var deathmatch och bara 8 spelare eller hur många en server kan ta. hade varit mycket roligare med team deathmatch 4v4v4 eller någe sånt då raserna är menade att slakta andra raser och inte sig själva.. men körde marine så alla andra teamade upp så det var skoj

Predator: High dmg
Alien: Medium/High dmg
Marine: Medium/High dmg beroende på vapnet

Det var vad jag tyckte iallafall. Man kan blocka specialattacker från fronten om man trycker på båda musknapparna tror jag,
Sen att slå bort aliens och peppra dem som marine är riktigt najs

Om detta spel får lite mer arbete på sig så kan det bli grymt kul men de borde fixa ett multiplayerdemo som visar hur spelet är på riktigt i lagspel med andra.. vanlig deathmatch är något av det tråkigaste som finns

Medlem

Dåligt med free for all dm ... passar inte för fem öre .. hur FAN ser smartgun ut? det var den fulaste vapenmodell jag någonsin sett i ett spel.. hur i helv*te kan något sådant gå igenom till en demo? detta ser inte ljust ut. Nåt pre purchase blir det inte.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Om nu demot är 10 månader gammalt, varför släpper de inte istället ett demo nu som är uppdaterat!?!??!

För att det krävs tid till att koda om den uppdaterade versionen så att det ska bli ett demo. Troligtvis känns det inte så prioriterat att göra detta vilket var synd då många blev besvikna trots att rebellion skrivit att vissa kommentarer när man startar upp spelet ;P

Jag tyckte det var helt ok men med vissa brister. Hoppas att de lyckats ändra detta tills releasen. De har ju trotts allt haft några månader på sig sedan demot på e3 släpptes.

Medlem
Skrivet av Hilo:

har testat det...kunde bara spela marine (tog för lång tid att ladda så det va det ända jag kunde spela) så det va ju inte kul alls.
krävdes ca 200 skott för att döda något å aliens/predators vart man fimpade av på 1 attack

bra skit (tog bort det direkt)

Har inga som helst problem att döda preds och aliens som marines.

Första gången jag lirade kom jag på delad 1:e plats.
Spelar det på ps3 dock.

Men väl siktade skott och dom dör fort.

Medlem

De som har på PC kanske ska starta om Steam, dock så enligt mig så känner jag att demot sög, känns som om det direkt blivit portat från konsol, man kan inte ens huka!

Om de ska släppa spelet till PC så ska det göra följande:
"Gör om, gör rätt!"

Skrivet av nekered:

Pärsikor va fint!!!

Äntligen ett spel som inte går i CS andan...Gott att alla som tycker att spelet suger är just från det spelsättet. nu slipper man ju dem...

Jag hatar CS. Jag gillar heller inte detta spel. Finns knappt något positivt i detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Neoxus299:

De som har på PC kanske ska starta om Steam, dock så enligt mig så känner jag att demot sög, känns som om det direkt blivit portat från konsol, man kan inte ens huka!

Om de ska släppa spelet till PC så ska det göra följande:
"Gör om, gör rätt!"

Vill inte ha massa codare och CSare som inte kan spela utan att jumpcrouchaprona. ;P

Nä skämt o sido. håller med lite. croucha vore fint...

Medlem

Trodde det var ett SP-demo. Suger ju hästballe med MP..

Inaktiv
Skrivet av nekered:
Skrivet av Neoxus299:

De som har på PC kanske ska starta om Steam, dock så enligt mig så känner jag att demot sög, känns som om det direkt blivit portat från konsol, man kan inte ens huka!

Om de ska släppa spelet till PC så ska det göra följande:
"Gör om, gör rätt!"

Vill inte ha massa codare och CSare som inte kan spela utan att jumpcrouchaprona. ;P

Nä skämt o sido. håller med lite. croucha vore fint...

hopprona <3 superman!

Medlem

Efter att ha väntat på att komma in i en server på PS3:an i över 10 minuter gav jag upp och tankade ner det via Steam, kom in på en server på någon minut.
Dock så envisades servern med att jag enbart skulle lira som Alien hela tiden (trots att vi var 5 aliens mot en Marine och en Predator). Går kanske att byta?
Slutsats, överhypat och konsollifierat. Får göra ett nytt försök på PS3:an eller Xboxen ikväll. Samt hoppas på ett SP demo.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Gillar killen som sa att det inte gick att springa, då har man verkligen gett spelet en chans, titta under kontrolls... Eller är det på konsol man inte kan springa!?

Tyckte iaf, som några andra sagt, att efter ett tag var det ganska roligt. Håller fast vid att grafiskt är det inget mästerverk. HR Giger hade nog stört sig på kantigheten i de infesterade delarna av kartan. Samt avsaknaden av fett/goo/slaaajm. Kändes inte alls "organiskt".

Frågan är om detta spel inte blir väldigt enformigt även i de andra spellägena.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Hammer:

Efter att ha väntat på att komma in i en server på PS3:an i över 10 minuter gav jag upp och tankade ner det via Steam, kom in på en server på någon minut.
Dock så envisades servern med att jag enbart skulle lira som Alien hela tiden (trots att vi var 5 aliens mot en Marine och en Predator). Går kanske att byta?
Slutsats, överhypat och konsollifierat. Får göra ett nytt försök på PS3:an eller Xboxen ikväll. Samt hoppas på ett SP demo.

Xbox versionen > PS3 Versionen, vilket är synd. Jag spelar hellre på min PS3:a eftersom den är tyst.

PS3 versionen hade mycket lägre upplösning vilket gjorde allting grötigt, speciellt när det kom till effekter som förmodligen renderas i halva upplösningen utöver den låga upplösningen.

Medlem

Sämsta MP systemet. Grafiken sög, gameplayet var galet tråkigt...


signatur

Nördat på sen 2000

Medlem
Skrivet av Golvis:

Inte så att du sväljer mer och mer med tiden du spelar?
"Predators för bra? spela som en själv" löser ju allt...
Instantkill-knappen, pff...borde inte ens finnas.
Skräpspel, jag gav det en chans, och det levde inte upp till den.

Nej, jag anpassar mig inte efter ett dåligt spel. Var skeptisk till hur kontrollerna skulle vara, men blev positivt överraskad.

Ja, att spela som en Predator löser allt för många, i och med att de bevisligen är för sunkiga för att kunna spela mot klassen. Predators är inte för bra. Under alla matcher jag spelat i demon så är det få som vunnits av en Predator, faktum är att majoriteten vunnits av skickliga marines. Någonting jag tycker visar tydligt att en "klass" inte är sämre än hur man spelar den.

Instant-kill gör att spelet sticker ut ur mängden. Det är belönande att kunna utföra den om man följt efter en fiende (spelets motsvarighet till ett jäkligt snyggt headshot.

Medlem
Skrivet av Vinne:

Sämsta MP systemet. Grafiken sög, gameplayet var galet tråkigt...

Tänk på att demot är baserat på E3 2009 demot vad jag läst.

Samt är det vanligt DM, vilket suger:P
Finns ju predhunt, alien hunt, och 4 player survival i full versionen.
Samt att inte glömma dedikerade servrar.

Medlem

Har lirat PC demot ett par timmar nu. Är inte särskilt imponerad men det blir definitivt bättre när man spelat ett tag. Kan tänka mig att i princip alla spellägen är roligare än DM. Tycker också det känns välbalanserat än så länge, har inte sett någon klass utklassa de övriga.

Medlem

Kändes jävligt opoplerat.. grunden är dock jävligt bra. Synd. :/

Animeringen och grafiken var dock grym, kunde ha varit lite mörkare på de mörka ställena så aliens blir omöjliga att se.. kanske bara var banan?


signatur

Have a good time!

Medlem

Helt sjukt vad blandade kommentarer det finns har. See you out there anyway!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Dom skjuter sig själva i foten, jättemånga på forum som avbokar spelet för att demot sög, det är inte riktigt smart å släppa en sån kass demo eller? då ska dom inte gnälla sen efteråt när det inte säljer så mycket då..

Medlem
Skrivet av RaZorwire:

Kontrollerna är helt sjukt galet vansinnigt sega. Den äckliga fördröjningen som blir så fort man ska göra någonting skyllde jag först på min laptop, men det verkar vara fler som har samma problem. Eller?

Men, märkligt nog, trots sirapskontrollerna, och trots att man inte ens kan krypa som marine (VENTILATIONSTRUMMOR FFS) var det rätt kul ibland. Jag körde en 1 mot 1-match mot en kille, och det blev riktigt panikartat när jag var marine och han var först predator och sen Alien. Multiplayern i vanilj - AvP2 var ärligt talat riktigt lam såhär sett i backspegelen, och jag gillar balansen i trean mycket bättre, av det lilla jag sett. Om de nya bara hade kunnat fixa kontroller som inte känns som om de emulerar en joystick så hade det kunnat bli riktigt bra.

Synd på så stor potential.

Testa att disabla Vertical sync i grafikinställningarna. Jag har nada muslagg nu, känns nästan som quake3.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Detta var det värsta spel jag testat på 10år, det är ju mycket sämre än avp2!

Medlem

Demot sänkte inte bara mina förväntningar, Det bankade ner dom i marken

Medlem

WOW 10 sidor om detta skit spel
Nej spelet håller inte den standard man förväntar sig 2010 och jag tycker dom gjorde världens sne steg som släppte ett multiplayer demo.
Dom borde släppt en SP demo såg roligare ut

Inaktiv

Mycket bra multiplayer. Det är enklast att spela som Predator eller Alien, att spela som Marine är bara jävligt läskigt och svårt, precis som de ska vara

Medlem

En sak jag reagerade på, man kan inte ducka som Marien. Var några Mariens som gick ihop. Och att ducka så någon annan kan skjuta över en gick minsann inte. Blev några skott i nacken. Blir mao ingen FF i surival gissar jag, trist isf....


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av kopro:

Mycket bra multiplayer. Det är enklast att spela som Predator eller Alien, att spela som Marine är bara jävligt läskigt och svårt, precis som de ska vara

Bästa atmosfären satt i att spela Marine. Var rätt roligt att smyga sig på någon, som alien, och trycka "R"...speciellt om dom envisas med att ha hög volym på och sitter i samma rum och spelar


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Skriv svar