Färgjustera Battlefield 3 – utan att straffas

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Finns fan ingen nyhetssida som har fler missledande nyhetstitlar än FZ!

SweClockers som är en hårdvarusida primärt är 2 dagar snabbare på stora spelnyheter.

SweClockers nyhetstitel: Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

FZ's nyhetstitel: Färgjustera Battlefield 3 - utan att straffas

Vilket inte stämmer, det ni (Tomas) implicerar är att du straffas när du använder färgjustering, vilket är helt inkorrekt.

Sebastian borde även få pris för att skriva mest blaska av alla, värre än Aftonbladet. Skriver som en 13åring för en 13åring, har följt FZ i 10 år, haft som startsida så länge jag kan minnas, och jag har påpekat Sebastians skrivning förut och tänk när fan ska det vara slut med detta, har hoppats på att det skulle bli bättre men icke. Läskigt nära på att ta bort FZ som startsida för första gången på som sagt runt 10 år.

Inte nog med det så fungerar ju inte FZ som det ska heller efter dom/ni uppgraderade sidan för ~2 år sedan, problemet har med routern min att göra, som endast orsakas av FZ, jag ska inte behöva köpa en ny router för FZ är lata. SweClockers hade samma problem ett tag vilket dom sedan fixade, men inte FZ.

Ang forumet så kunde jag inte bry mig direkt eftersom jag knappt kan använda det pga nätverksproblemet, men en sak är säker, att erat forum är mer än värdelöst, inte konstigt att det i princip är stendött och folk kör SweClockers istället.

Ang SweClockers, bästa vore om FZ stängs ner helt och de få "acceptabla" skribenter integreras med SweClockers, med spelnyheter på sidan, finns absolut ingen nackdel.. men man kan ju alltid drömma

http://www.spaceg.com/multimedia/collection/ytmnd.com/Jacko.g...

Visserligen kan jag hålla med om att brödtexten i denna artikel är lite förvirrande, men titeln reagerar jag själv inte speciellt mycket på. Mycket av det du skriver är ju bara skitsnack om FZ och dess skribenter, skribenter som sköter sitt jobb bra 99% av fallen. Och om du gillar SweClockers så mycket, bli stammis där istället, och låt oss andra slippa detta eviga gnäll.

Tack.

Medlem

Vad kommer kommandot vara då?

Medlem

Ge oss nu ett consol kommando i singelplayer för att dra ner hastigheten, timescale kommando pls.

Jag kan inte vara den enda som vill leka i singplayer med slowmo ala quake-1-nailgun-spray.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Finns fan ingen nyhetssida som har fler missledande nyhetstitlar än FZ!

SweClockers som är en hårdvarusida primärt är 2 dagar snabbare på stora spelnyheter.

SweClockers nyhetstitel: Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

FZ's nyhetstitel: Färgjustera Battlefield 3 - utan att straffas

Vilket inte stämmer, det ni (Tomas) implicerar är att du straffas när du använder färgjustering, vilket är helt inkorrekt.

Sebastian borde även få pris för att skriva mest blaska av alla, värre än Aftonbladet. Skriver som en 13åring för en 13åring, har följt FZ i 10 år, haft som startsida så länge jag kan minnas, och jag har påpekat Sebastians skrivning förut och tänk när fan ska det vara slut med detta, har hoppats på att det skulle bli bättre men icke. Läskigt nära på att ta bort FZ som startsida för första gången på som sagt runt 10 år.

Inte nog med det så fungerar ju inte FZ som det ska heller efter dom/ni uppgraderade sidan för ~2 år sedan, problemet har med routern min att göra, som endast orsakas av FZ, jag ska inte behöva köpa en ny router för FZ är lata. SweClockers hade samma problem ett tag vilket dom sedan fixade, men inte FZ.

Ang forumet så kunde jag inte bry mig direkt eftersom jag knappt kan använda det pga nätverksproblemet, men en sak är säker, att erat forum är mer än värdelöst, inte konstigt att det i princip är stendött och folk kör SweClockers istället.

Ang SweClockers, bästa vore om FZ stängs ner helt och de få "acceptabla" skribenter integreras med SweClockers, med spelnyheter på sidan, finns absolut ingen nackdel.. men man kan ju alltid drömma

http://www.spaceg.com/multimedia/collection/ytmnd.com/Jacko.g...

Hänt Extra, Se O Hör, Aftonbladet.. M,m,,, ??!?

Medlem
Skrivet av FUtech:

Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!?

Vänta..Du tycker att färgtonen i BF3 är realistisk?!
Nu vet jag inte på vilken planet du lever i men här på jorden så är inte HDR kontrast på 400% realistiskt.

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Tobbe:

Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för att bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.
(Helst ska värdet finnas som meny-slider..."nä vi orkar inte" ...heja!?).

Jävlar vad du verkar tycka att vi som spelare är värda allt vi ber om. De släppte spelet med en grafisk stil de själva bestämt. Varför ska de måsta lägga in en massa extra arbete för att ett fåtal inte gillar det?

Det låter nästan som att du är arg för att inte just du har designat spelet.

Varför göra det halvdant istället tillfullo?
Färgvalet är något som det har snackats om genom hela BF3 sedan dom ändrade det i Betan.

Och när många spelare nu kör med olika mods för att ändra färgen så fattar DICE äntligen att det är en problem.
Men istället för att göra det riktigt med ex en slider eller kommando 0-10 så blir det on eller off.
(vad dom sagt iaf)

Det låter mer som att DICE själva är sura.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!?

Det är visserligen en smaksak om man gillar färgfiltret men realistiskt kan du väl ändå inte säga att det är? När jag tittar ut genom fönstret är gräset och löven gröna (nåja, gräset i alla fall, löven börjar bli lite gula vid det här laget) och de har ingen blåaktig ton påklistrad.

Medlem

Finns det ett konsolkommando som förvandlar det till Battlefield 1942-2?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Vänta..Du tycker att färgtonen i BF3 är realistisk?!
Nu vet jag inte på vilken planet du lever i men här på jorden så är inte HDR kontrast på 400% realistiskt.

http://cdn.overclock.net/9/94/9496f5d0_bf3-alpha47.jpeg

OJ, vad Alpha såg bra mycket bättre ut. Kanske tom hade gjort att Operation Métro var spelbart. Nu sitter jag i ett relativt mörkt rum (som Métro ungefär), och inte fan ser jag något "blå filter" när jag ser mig omkring i rummet. Dom som säger att blå filtret gör att ser "mer realistiskt" ut, måste göra synundersökning, och det snart.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

OJOJOJOJ, Det är dags att slakta på slagfält 3 igen!

Medlem

Trevligt trevligt det får man testa.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Tobblish:

Vänta..Du tycker att färgtonen i BF3 är realistisk?!
Nu vet jag inte på vilken planet du lever i men här på jorden så är inte HDR kontrast på 400% realistiskt.

http://cdn.overclock.net/9/94/9496f5d0_bf3-alpha47.jpeg

OJ, vad Alpha såg bra mycket bättre ut. Kanske tom hade gjort att Operation Métro var spelbart. Nu sitter jag i ett relativt mörkt rum (som Métro ungefär), och inte fan ser jag något "blå filter" när jag ser mig omkring i rummet. Dom som säger att blå filtret gör att ser "mer realistiskt" ut, måste göra synundersökning, och det snart.

Enligt mig var alfan den bästa versionen av BF3, ironiskt nog! Redan sedan den versionen så ville folk ha bort 3D spotting och annat.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av FUtech:

Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!?

Vänta..Du tycker att färgtonen i BF3 är realistisk?!
Nu vet jag inte på vilken planet du lever i men här på jorden så är inte HDR kontrast på 400% realistiskt.

http://cdn.overclock.net/9/94/9496f5d0_bf3-alpha47.jpeg

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Tobbe:

Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för att bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.
(Helst ska värdet finnas som meny-slider..."nä vi orkar inte" ...heja!?).

Jävlar vad du verkar tycka att vi som spelare är värda allt vi ber om. De släppte spelet med en grafisk stil de själva bestämt. Varför ska de måsta lägga in en massa extra arbete för att ett fåtal inte gillar det?

Det låter nästan som att du är arg för att inte just du har designat spelet.

Varför göra det halvdant istället tillfullo?
Färgvalet är något som det har snackats om genom hela BF3 sedan dom ändrade det i Betan.

Och när många spelare nu kör med olika mods för att ändra färgen så fattar DICE äntligen att det är en problem.
Men istället för att göra det riktigt med ex en slider eller kommando 0-10 så blir det on eller off.
(vad dom sagt iaf)

Det låter mer som att DICE själva är sura.

Ok, har jag tillåtelse att ändra mig och säga att den nuvarande färgpaletten ger en mer dokumentär känsla istället för realistisk. I vilket fall så gillar JAG den.

Andra kanske gillar färgpalletten ur Toy Story. Men det är ju helt upp till var och en.

Skrivet av Zpiritual:

Det är visserligen en smaksak om man gillar färgfiltret men realistiskt kan du väl ändå inte säga att det är? När jag tittar ut genom fönstret är gräset och löven gröna (nåja, gräset i alla fall, löven börjar bli lite gula vid det här laget) och de har ingen blåaktig ton påklistrad.

Kört t.ex AK - Armored Shield? Om man nu slutar jämföra med bara Metro så ser iaf inte jag något blåfilter på den banan.

Skrivet av darkthunder:

OJ, vad Alpha såg bra mycket bättre ut. Kanske tom hade gjort att Operation Métro var spelbart. Nu sitter jag i ett relativt mörkt rum (som Métro ungefär), och inte fan ser jag något "blå filter" när jag ser mig omkring i rummet. Dom som säger att blå filtret gör att ser "mer realistiskt" ut, måste göra synundersökning, och det snart.

Nu sårar du mig!

Medlem
Skrivet av maceor:
Skrivet av Idono:
Skrivet av maceor:
Skrivet av vuze2143:

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

När det bara är en person som jobbar på sitt spel så är det svårt att få ut så mycket. Prova själv så får du se hur lätt det är att göra ett spel eller mod.

"Hammerpoint Interactive is a startup game development company formed in early 2011 by industry veterans with decades of combined game development experience."
vad jag har förstått är det ett helt lag som jobbar på warZ och inte en person...

Mitt fel. Läste det lite fel och såg det som Day Z.

Ett mmo kräver mycket planering och beroende på hur mycket folk det är så kan det ta väldigt mycket mer tid att få in saker i spelet. En spelmotor kan ta ganska lång tid att utveckla då det behövs verktyg. Ett bra företag utvecklar sina egna, vilket tar mycket tid.


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar