Medal of Honor-floppen kan vara slutet för serien

Medlem

Hmmm detta känns bekant.
CoD = Apple
BF3 = Android
MoH = Microsoft

Jag ser samma journalist/användar-mentalitet som med Apple-Android-Microsoft. Apple/Cod har mest stöd, Android/Bf3 en riktig utmanare men lyckas inte riktigt få till de samma skara fanatiskafans, medans Moh/MS kan gör skar minst lika bra men får bara skit för att det inte är de två förstnämda, eller som som i Microsoft fall, för att det är Microsoft

Medlem

Jag vill ha ett nytt MoH med WW2 tema!


signatur

Meep!

Medlem

Medalf of Honor när jag växte upp handlade om WW2.

Idag är ju för fan varenda jävla spel som kommer Irak kriget eller nått annat jävla modernt krig.

Dom hade ju kanske kunnat prova gå tillbaka och göra ett Next-Gen WW2 spel för en gång skull.
Landstigningen i Normandie, Operation Market Garden.

Jag saknar dom gamla spelen

Medlem
Skrivet av zhrooms:

så varför i hela helvetet skulle jag starta BF3 och lira TDM när jag kan starta Warfighter och lira Hotspot som är 5 gånger roligare och bättre?

Korkade människor.. *suck*

Om du verkligen har åsikten att alla andra som inte tycker som du är korkade, så borde du för ditt eget bästa tänka om. Olika personer har olika tycke och smak, så är det bara. Argumentera gärna och säg vad du tycker, säg också varför, men idiotförklara inte folk som inte delar din syn.

Skrivet av zhrooms:

BF3 5/5 + MW3 4/5 = Warfighter 5/5

Med samma logiska resonemang så kan man alltså säga att vitlök med choklad är jättegott. För vitlök är gott och choklad är gott så då måste det blir ännu godare om man kombinerar de två goda sakerna till en helhet... Nej, det fungerar inte så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sedan ska man ju inte glömma bort att han har haft rätt 1 gång i sin karriär.

Medlem
Skrivet av FreddieX:

Medalf of Honor när jag växte upp handlade om WW2.

Idag är ju för fan varenda jävla spel som kommer Irak kriget eller nått annat jävla modernt krig.

Dom hade ju kanske kunnat prova gå tillbaka och göra ett Next-Gen WW2 spel för en gång skull.
Landstigningen i Normandie, Operation Market Garden.

Jag saknar dom gamla spelen

Jo håller med WW2 var mycket roligare

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Pinsam tråd, lovar att 90% av alla i tråden inte ens spelat det.

Exakt det folk klagar på, finns i BF3 och MW3, och dom är enligt er uppenbarligen "dom bästa spelen som finns", sen när Warfighter tar det bästa av båda spelen och slänger ihop det till "Warfighter", då är det plötsligt skitdåligt, ljudet suger ***, grafiken är skit, singleplayer är linjärt.

Som sagt..

MW3 = 4/5 Säkert Köp
BF3 = 5/5 Fulländat
Warfighter = 2/5

Det är samma linjära SP som både Mw3 och BF3, fast bätre då dom tagit Fordonssekvenser till en helt ny nivå
Det är samma OCH fler roliga game modes än i CoD/BF3
Dom har infört ett buddy system som tar spelstilen en helt ny riktning, genialt bokstavligen
Det är samma fantastiska ljud som i BF3
Det är snyggare än BF3 pga detaljrikedomen på dom mindre banorna
Det är Battlelog Server Browser som i BF3
Det är mer realism i alla vapen än i BF3/MW3
Det är i överlag ett betydligt mer realistiskt spel än BF3/MW3
Det är mer weapon customization än i BF3/MW3
Det finns 72st olika player models att välja mellan, "bara" 64st fler än BF3

Grym voice acting, representera 12 länder, detaljrikedomen på vapen

Och MYCKET mer.

Hur, är det då möjligt.. att BF3 får 5/5 och Warfighter får 2/5.. det går inte ihop.. någonstans har det gått väldigt fel, och det felet är Reviewers som har totalt misslyckats med sitt JOBB, amatörer.

Ett bra exempel,

Varför ska man spela MW3 istället för Warfighter?

Svara på det, ge ett riktigt svar där du stödjer det du säger.

Enda anledningen _jag_ någonssin kommer spela BF3 igen är pga Conquest 64 Player med Fordon, allt annat BF3 erbjuder finns i Warfighter, och det är bara bättre där, och båda spelen finns på Battlelog, lika enkelt att starta båda spelen, så varför i hela helvetet skulle jag starta BF3 och lira TDM när jag kan starta Warfighter och lira Hotspot som är 5 gånger roligare och bättre?

Korkade människor.. *suck*

BF3 5/5 + MW3 4/5 = Warfighter 5/5

Btw, en RIKTIG review från personer som faktiskt har koll
http://www.offdutygamers.com/2012/10/medal-of-honor-warfighte...

"Shortly after the game came out it has been hit with the hardest criticism that we have seen for a major release. For the most part, these “reviews” are complete garbage. While being overly critical of Medal of Honor, these sites sing high praises of Call of Duty. While this, in itself, does not show their bias the logic they use does. We’ve seen a sickening trend in sites that praise CoD highly bashing MoH. The things they praise Call of Duty for doing they bash in Medal of Honor. In essence, there’s a double standard. Sites like IGN, Destructoid, GameSpot, and so on just clearly don’t get it. There is a lack of integrity there, and it shows. Honestly if a major review site garners a review of 5.0/10 or below for this game then it is a clear lack of professionalism."

FZ är en av dom "oprofessionella" sidorna, bokstavligen talat "skräp" review, kommer aldrig läsa en av era reviews igen någonssin.

Snyggt trollat

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Alla jävla kids på FZ älskar CoD, så släpps Warfighter som är bättre

[...]

Medal of Honor: Warfighter är utan tvekan ett bättre spel än Call of Duty: Modern Warfighter 3, men det blir förtryckt av korkade människor

Du pratar ännu en gång som om att det du tycker är något slags faktum - att recensenter som skriver annat ljuger och "kids" som inte delar din åsikt är korkade.

Vad hade du sagt om någon sa att du var dum i huvudet som inte tycker om samma sak som honom/henne?

"Jag tycker om hårdrock, det är en bättre musikgenre än andra genrer. Men det är recencenter som skriver att det är dåligt bara för att dom lyssnar på Jazz. Sedan är det en massa kids som lyssnar på Jean Banan och säger att hårdrock är dåligt, trots att det är bra, idioter. Hårdrock är en bättre musikstil än POP, med det blir förtryckt av korkade människor."

Ser du hur dåligt det ser ut?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av MacNille:

NEJ! Låt inte min favorit serie dö! FUCK YOU EA!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det är samma linjära SP som både Mw3 och BF3, fast bätre då dom tagit Fordonssekvenser till en helt ny nivå
Det är samma OCH fler roliga game modes än i CoD/BF3
Dom har infört ett buddy system som tar spelstilen en helt ny riktning, genialt bokstavligen
Det är samma fantastiska ljud som i BF3
Det är snyggare än BF3 pga detaljrikedomen på dom mindre banorna
Det är Battlelog Server Browser som i BF3
Det är mer realism i alla vapen än i BF3/MW3

Baserat på det jag sett så får jag uppfattningen att det är raka motsatsen till realistiskt. Det är knappast realistiskt att man kan ta flera skott i följd och överleva, det är knappast realistiskt att man inte behöver ladda om ett vapen. Det första spelet var riktigt bra men sedan har det tyvärr gått utför med denna serie (återigen baserar jag detta på vad jag sett och läst om det, MP delen verkar bättre men SP delen verkar mer vara en interaktiv film och jag har tröttnat rejält på spel som ska "hålla en i handen").

Medlem
Skrivet av StefanEvert:

Men Pachter vet vad han pratar om som vanligt antar jag, brukar ju ha rätt

Är du idiot eller? Pachter har inte den blekaste aning om vad fan han pratar om... någonsin:
http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs

Medlem

Jag tycker att spel som både är single player och multi player borde få 2 betyg. Ett för SP och ett för MP. Personligen bryr jag mig inte om SP för 5 öre, utan köper för MP.
Om man bortser från konsollifierade menyer och diverse buggar så är MoH:W ett väldigt underhållande MP spel. Det handlar inte om run-n-gun, utan mycket mer taktik. Underhållande spellägen, mycket customizations, man kan spela som svensk soldat, fireteam upplägget med att du kan spawna på din kompis och även ge varandra ammo är väldigt bra designat.
Ge det en chans, mycket underhållande.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av StefanEvert:

Men Pachter vet vad han pratar om som vanligt antar jag, brukar ju ha rätt

Är du idiot eller? Pachter har inte den blekaste aning om vad fan han pratar om... någonsin:
http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs

Lol, det visar verkligen hur vilse han är.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Pinsam tråd, lovar att 90% av alla i tråden inte ens spelat det.

Exakt det folk klagar på, finns i BF3 och MW3, och dom är enligt er uppenbarligen "dom bästa spelen som finns", sen när Warfighter tar det bästa av båda spelen och slänger ihop det till "Warfighter", då är det plötsligt skitdåligt, ljudet suger ***, grafiken är skit, singleplayer är linjärt.

Bara för att spelet är gjort i samma motor som BF3 så betyder det inte att utvecklarna kan göra ett lika bra jobb med den. Grafiken är inte dålig, men är inte i samma klass som med BF3. Ljudet är heller inte i samma klass.

Jag är allt lite sugen på att köpa MoH, men så länge foven är låst till 70 så får det lov att vara.

zsm
Medlem

Pachter strikes again? När ska media sluta lyssna på den pajasen? Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger om dagen.

Medlem

Inget personligt fan av MMS spel men jag måste undra om inte detta spelet fått lite väl hård kritik. Det är bara så konstigt att varje CoD spel för skyhögt betyg men verkar spela och se sämre ut än det nya MoH, det bar också ganska kul på igns recension att dom klagade på att MoH var linjärt och scriptat.Skämtar dom? Varför klagar dom inte på CoD då som skapat de linjära skitkampanjerna som jag tycker har förstört hela SP delen i fps spel. Det känns lite som ett hyckleri och en onödig smutskastning mot MoH. Det är synd om denna ikoniska franchisen ska gå i graven för detta faktiskt.

Medlem

Moh warfighter har fått det betyg det förtjänar. Problemet är att Cod och Bf har fått alldeles förhöga diton då de är lika usla som Moh.

Hoppas verkligen att det vi ser nu är början på utrotningen av fördummade,konsolskadade räls-shooters i modern miljö.

Cod och Bf.....you`re next!


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Inget personligt fan av MMS spel men jag måste undra om inte detta spelet fått lite väl hård kritik. Det är bara så konstigt att varje CoD spel för skyhögt betyg men verkar spela och se sämre ut än det nya MoH, det bar också ganska kul på igns recension att dom klagade på att MoH var linjärt och scriptat.Skämtar dom? Varför klagar dom inte på CoD då som skapat de linjära skitkampanjerna som jag tycker har förstört hela SP delen i fps spel. Det känns lite som ett hyckleri och en onödig smutskastning mot MoH. Det är synd om denna ikoniska franchisen ska gå i graven för detta faktiskt.

Många av dom stora spelsidorna tar ju bort personal som skriver kritiska recensioner. Vet att Gamespot åkte ner i toaletten för ett par år sedan när man avskedade nästan alla reviewers som skrev bra recensioner (dåliga i ögonen på speltillverkaren), ett exempel var ju Kane & Lynch som hade köpte helsidesannonser på Gamespot och blev sedan sågat av recensenten.
Från Wikipedia:

Citat:

Gerstmann dismissal

Jeff Gerstmann, Editorial Director of the site, was fired on November 28, 2007.[43] Immediately after his termination, rumors circulated proclaiming his dismissal was a result of external pressure from Eidos Interactive, the publisher of Kane & Lynch: Dead Men, which had purchased a considerable amount of advertising space on GameSpot's website. Gerstmann had previously given Kane & Lynch a fair or undesirable rating along with critique.[43] Both GameSpot and parent company CNET stated that his dismissal was unrelated to the review, but due to corporate and legal constraints cannot reveal the reason.[43][44] A month after Gerstmann's termination, freelance reviewer Frank Provo left GameSpot after eight years stating that "I believe CNET management let Jeff go for all the wrong reasons. I believe CNET intends to soften the site's tone and push for higher scores to make advertisers happy."[45]

GameSpot staffers Alex Navarro, Ryan Davis, Brad Shoemaker, and Vinny Caravella also left as a result of Gerstmann's termination.[46][47] Davis co-founded Gerstmann's subsequent project, Giant Bomb, and was later joined by Shoemaker and Caravella. Navarro became the community manager at Harmonix and in 2010 joined up with Whiskey Media, a family of sites that includes Gerstmann's Giant Bomb site, to be part of their new site Screened.com, focusing on cinema and television.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hade mer än gärna sett att EA sålde denna IP och att de som köpte den valde att Kickstarta ett nytt MoH i ww2 miljö. Första MoH och utan tvekan första CoD tillhör än idag måttstocken för hur man gör ett bra spel i denna genrer.

Skrivet av zhrooms:

Medal of Honor: Warfighter är utan tvekan ett bättre spel än Call of Duty: Modern Warfighter 3...

Jag har aldrig hört talas om "Call Of Duty: Modern Warfighter 3", när kommer det spelet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av StefanEvert:

Men Pachter vet vad han pratar om som vanligt antar jag, brukar ju ha rätt

Är du idiot eller? Pachter har inte den blekaste aning om vad fan han pratar om... någonsin:
http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs

Haha ojdå plutten, drick en kopp te och lugna ner dig
(Om du läser hela meningen innan den du citerade tror jag sarkasmen blir tydligare, annars tar jag på mig det. Men skippa idiot-förklaringarna snälla.)

Medlem

Kört? Hade dom bara gått tillbaka till WW2 Där MOA SKA VARA SÅ HADE INTE FANSEN SVIKIT!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jag vill ha ett nytt MoH med WW2 tema!

Ja, vore grymt med Frostbite 2 grafik i WW2 tema

Medlem

Ett nytt Medal of Honor med WW2-tema, med en schysst grafikmotor och riktigt bra nätverkskod och utan DLC hade sålt som smör. Släng in lite stöd för e-sport och det hade blivit en megahit.

Fast just det, det är EA som håller i trådarna. Det kommer tyvärr aldrig se dagens ljus

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Nenetis:

Inget personligt fan av MMS spel men jag måste undra om inte detta spelet fått lite väl hård kritik. Det är bara så konstigt att varje CoD spel för skyhögt betyg men verkar spela och se sämre ut än det nya MoH, det bar också ganska kul på igns recension att dom klagade på att MoH var linjärt och scriptat.Skämtar dom? Varför klagar dom inte på CoD då som skapat de linjära skitkampanjerna som jag tycker har förstört hela SP delen i fps spel. Det känns lite som ett hyckleri och en onödig smutskastning mot MoH. Det är synd om denna ikoniska franchisen ska gå i graven för detta faktiskt.

Många av dom stora spelsidorna tar ju bort personal som skriver kritiska recensioner. Vet att Gamespot åkte ner i toaletten för ett par år sedan när man avskedade nästan alla reviewers som skrev bra recensioner (dåliga i ögonen på speltillverkaren), ett exempel var ju Kane & Lynch som hade köpte helsidesannonser på Gamespot och blev sedan sågat av recensenten.
Från Wikipedia:

Citat:

Gerstmann dismissal

Jeff Gerstmann, Editorial Director of the site, was fired on November 28, 2007.[43] Immediately after his termination, rumors circulated proclaiming his dismissal was a result of external pressure from Eidos Interactive, the publisher of Kane & Lynch: Dead Men, which had purchased a considerable amount of advertising space on GameSpot's website. Gerstmann had previously given Kane & Lynch a fair or undesirable rating along with critique.[43] Both GameSpot and parent company CNET stated that his dismissal was unrelated to the review, but due to corporate and legal constraints cannot reveal the reason.[43][44] A month after Gerstmann's termination, freelance reviewer Frank Provo left GameSpot after eight years stating that "I believe CNET management let Jeff go for all the wrong reasons. I believe CNET intends to soften the site's tone and push for higher scores to make advertisers happy."[45]

GameSpot staffers Alex Navarro, Ryan Davis, Brad Shoemaker, and Vinny Caravella also left as a result of Gerstmann's termination.[46][47] Davis co-founded Gerstmann's subsequent project, Giant Bomb, and was later joined by Shoemaker and Caravella. Navarro became the community manager at Harmonix and in 2010 joined up with Whiskey Media, a family of sites that includes Gerstmann's Giant Bomb site, to be part of their new site Screened.com, focusing on cinema and television.

Det är ju fan inte klokt, speljournailistik skjuter verkligen själva i foten. Dock är det tur att giant bomb finns. Jäkligt bra sida faktiskt.

Medlem

Fan vad ungarna här ska vara coola med sina oneliners och "argument"... Det mesta jag ser skrivet här är totalt subjektivt, och om ni inte kan tåla att folk har sina egna åsikter så kan ni lika gärna skita i att skriva. Och ni som HAR personliga åsikter, är fria att yttra dem, men snälla... sluta spy ut dem över allt och alla.

Qvisten håller sig på en bra nivå, trots att jag kanske inte håller med honom om allt. Zhrooms nämner saker som jag kan finna intressanta och som jag håller med om, men som i så många andra trådar här på FZ visar han att han inte kan diskutera. Tro dock inte för fem öre att någon av er som kommenterat här är bättre dock... majoriteten är minst lika skrattretande.

On topic: Jag har faktiskt aldrig riktigt brytt mig om Pachter's åsikter, då han visat några gånger att han inte själv är särskilt insatt i spel, samt att jag får en liten bild av honom som en spåtant... mycket av det han säger är antingen självklart eller väldigt luddigt.

Sedan är det alltid tråkigt om detta skulle leda till att folk sägs upp, då det ju är utvecklare som har tvingats göra så som EA säger till dem att de ska göra, och detta med tidspress samt en press att det ska sälja tillräckligt. Nej, är det några som borde få smaka på de ruttna tomaterna här så är det EA.

Inaktiv

Danger Close = Flopp + EA = Skit + DLCs = Mjölk

Medlem

Tycker det är skrattretande när folk tycker BF3 ser så fantastiskt ut, och att MoH: Warfighter har "jäkligt ful grafik".

NEWSFLASH! Bägge spelen drivs av Frostbite 2 motorn.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Anställ bättre folk och sparka dom som gör spelet till skit

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Tycker det är skrattretande när folk tycker BF3 ser så fantastiskt ut, och att MoH: Warfighter har "jäkligt ful grafik".

NEWSFLASH! Bägge spelen drivs av Frostbite 2 motorn.

Ja men bara för det så har inte teamet bakom det använt grafiken fullt ut, i de flesta fall är BF3 betydligt snyggare.

Skriv svar