Chavez: Playstation är gift

Medlem

Chavez är för underbar! Han har ju på sätt och vis rätt. Inte direkt att spel skapar mördare (vilket är en riktigt oinformerad åsikt) men spel hjälper definitivt till att göra så att barn forsätter vara barn och inte bli vuxna. Allt man gör för mycket av är av ondo, och lättillgängligheten vad gäller spelande på dator eller konsol gör att det är lättare att överdosera än med andra saker i livet.

Inaktiv
Skrivet av Emils:

FY-FAN säger jag, inte fan bestämmer han vad jag ska ha eller inte.. alla behöver inte bli mördare eller så på riktigt bara för att man skjuter lite i spel. Sedan så behöver spelen absolut inte ha någonting med kultur o göra. Spel är fantasi, vafan, har han glömt bort det? Fascist!

En annan grej är väl endå att de borde stå "Playstation är ETT gift" annars blir det att PS är gift med någon eller något, eller? Rätta mej ifall jag har fel om det.

du och många andra här inne verkar totalt missa att han inte anser att man skall ta bort tv spel. han anser att man istället för spel som hyllar våld, sex, droger och annat skall satsa på utbildande spel.

som jag skrev förrut så lider många u länder av analfebetism och andra problem som har med låg utbildnings nivå att göra. om chavez vill göra något åt detta så tycker jag det är toppen.

tv spel är ett grymt format om man vill utbilda människor. och det verkar chavez ha fattat.

Medlem

Fail


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem

Han har rätt ju!
Död åt alla konsoler och satsa mer på pc! *mohahahhahaha*!

ps. kan man spåra IP?

Mvh Chave...ehh....NeoOhm


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Det han påstår kan väl tyckas konservativt eller bakåtsträvande men han har helt rätt faktiskt.

Medlem

Vad har Barbie med saken att göra!!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Och det kommer från någon där i landet det härjas av knark, mord, prostitution, droger etc.. men en playstation är visst värst av dom alla.. jävla hippie.

Ingår inte "knark" i kategorin "droger" som du skriver i samma mening?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Då måste ju Brütal legend vara värst av allt, både hårdrock (sedan länge ansett som sataniskt) Och våld. det blir raka vägen till helvettet

Medlem

FANBOYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

..and such a sweet poison it is


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jaha, den där snubben verkar ju vara helt dum i huvudet


signatur

Game long and prosper

Medlem

frisk man


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem
Skrivet av zansiball:
Skrivet av Emils:

FY-FAN säger jag, inte fan bestämmer han vad jag ska ha eller inte.. alla behöver inte bli mördare eller så på riktigt bara för att man skjuter lite i spel. Sedan så behöver spelen absolut inte ha någonting med kultur o göra. Spel är fantasi, vafan, har han glömt bort det? Fascist!

En annan grej är väl endå att de borde stå "Playstation är ETT gift" annars blir det att PS är gift med någon eller något, eller? Rätta mej ifall jag har fel om det.

du och många andra här inne verkar totalt missa att han inte anser att man skall ta bort tv spel. han anser att man istället för spel som hyllar våld, sex, droger och annat skall satsa på utbildande spel.

som jag skrev förrut så lider många u länder av analfebetism och andra problem som har med låg utbildnings nivå att göra. om chavez vill göra något åt detta så tycker jag det är toppen.

tv spel är ett grymt format om man vill utbilda människor. och det verkar chavez ha fattat.

Hehe, nej ja har inte missat något, Spel är fantasi, där i kan vad som helst finnas, det är det som gör det roligt o spela när det är fantasi, för då skiljer det så stort från verkligheten. Och detta vill han ta bort, för att skapa spel i utbildande syfte.. vilket låter att spelen som skulle komma ut skulle förstöra en stor det för spel-samhället.

Ja sa inget om att ta bort tv-spel heller för den delen...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Vet inte om du menar allvar eller om du är en typisk vänster-förespråkare. Om så är fallet kan jag informera dig om att kommunism aldrig fungerat och det finns inga exempel på länder där det fungerat och det varit trevligt att bo. Tanken är god, människan är det inte.

Nu är det säkert ingen som läser detta men får jag fråga ifall du har bott i sovjetunionen? Har du det så kan vi snacka men annars bör du hålla munnen stängd.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av Fisse:

Vet inte om du menar allvar eller om du är en typisk vänster-förespråkare. Om så är fallet kan jag informera dig om att kommunism aldrig fungerat och det finns inga exempel på länder där det fungerat och det varit trevligt att bo. Tanken är god, människan är det inte.

Nu är det säkert ingen som läser detta men får jag fråga ifall du har bott i sovjetunionen? Har du det så kan vi snacka men annars bör du hålla munnen stängd.

Måste man ha bott där för att kunna avgöra om det varit en trevlig plats att bo på eller inte? Många äldre ryssar saknar Sovjettiden helt klart, men dessa människor är inte samma personer eller grupper som fördrevs, försvann eller helt sonika dödades för att dom var intellektuella, religösa, oppositionella eller helt tillhörde fel etniska grupp.

Men visst, hade jag varit en äldre rysk industriarbetare hade jag säkerligen också saknat tryggheten man kände under den tiden.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

123
Skriv svar