Witcher 3 är avslöjat – Geralt utforskar en öppen värld

Medlem

Jag är hårdare än granit just nu!

Medlem
Skrivet av joary639:

Undrar hur dom kommer lösa levling vs fiendens levling..?

Om nedstående, som påstår sig fått all info från nästa Game Informer som redan läckt på nått håll, så kommer det INTE finnas någon monster-level-scaling a lá Oblivion/Skyrim.
http://gamingeverything.com/39177/witcher-3-confi
rmed-is-next-gen-featured-in-game-informer/

The team felt it missed the huge freedom of open-world games like Skyrim
- Proper mounted combat still being tested
- Currently not a definite part of the game
- Horses will be in, though, since they’re important for navigation
- Ships float on the water in true physics interactions
- Team has doubled in size
- No chapters, acts, or any artificial break-points
- Geralt can seamlessly cross from one end of the world to the other thanks to REDengine 3
- No loading screens while traveling in the open world
- Can explore on foot, by horseback, and via boat
- Pursue yor long-lost love, play the game of empires on behalf of the northern kingdoms that still claim independence, and thwart the nefarious Wild Hunt
- Fast travel: instantly revisit any discovered location
- Director Konrad Tomaszkiewicz: “A huge goal is to keep the high quality o four quests, with all the cinematics and impressive events and moments.”
- Point of interest will always be in sight
- Players will be beckoned to explore dank caves, embattled villages, decaying ruins, etc.
- Over 100 hours of hand-scripted quests
- Quests: help villagers, engineer the succession of the Skellige kings, etc.
- Use monster hunting for adventure, incoming, and unique rewards
- There are mini-games based on the area of the world
- Ex: Skellige has knife-throwing
- Gain exclusive rewards from mini-games
- Don’t have to complete mini-games to proceed in the story
- Monsters, bandits, traders, animals, and more will attack anyone they deem hostile
- Enemies don’t scale to the player’s level
- Slaying monsters, fighting hostile humans in the different forms they come in, collecting items, leveling up are in the game
- World 40 times larger than the last game
- Three different aspects to narration
- Lowest level: free-form activities like monster hunting, crafting, individual standalone quests
- Second step: political situation and Nilfgaardian invasion is resolved through the core plotline of the major areas (Skellige, Novigrad, No Man’s Land)
- Each land has its own storyline
- Can abandon the storyline, but will have repercussions later
- Not doing a plotline is a choice the player has
- Main narrative: search for Geralt’s loved ones and conflict with the Wild Hunt
- Multiple branches of narratives that feed into each other
- Don’t have to do anything outside the main storyline to beat the game
- Could have help in a main-line encounter from an ally you gained in the Skellige archipelago if you’ve completed certain quests in certain ways
- Major events in the main storyline are “gates” for the state of the world
- Ex: village threatened by bandits might be abandoned after certain events if the player doesn’t help
- Weather effects are dynamically generated and fully modeled as real volumetric clouds rather than being simply painted on the skybox
- In contrast to the last game, Geralt encounters communities and individuals with monster-related problems that need solving
- There aren’t contract-like assignments this time
- Press the left trigger to turn on Geralt’s witcher senses
- Can glean information from a crime scene upon discovering it
- Within range of a scene of interest, the mechanic conveys clues to the player through the witcher muttering to himself and/or visual depictions of past events that represent Geralt’s reasoning
- Time of day and other conditions determine where monsters appear and their abilities
- Can strike critical areas in combat based on how much you learn about monster anatomy and tactics
- The team is deciding between using a handful of in-combat special moves for particular attacks and a slow-motion quick-time event style
- Monsters you defeat leave otherwise unobtainable alchemical and crafting ingredients needed for making of unique items, potions, mutagens
- These allow Geralt to gain special powers and upgrades in the new mutation development tree
- These kills serve as the witcher’s primary method of income
- Moving more toward romance and away from shallow sexual encounters
- “We want to treat it maturely like we did in The Witcher 2. We are not bringing sex cards back.”
- Witcher 3 doesn’t have completely different environments based on singular choices due to the open world, but there are similarly impactful decisions
- You’ll be involved with mutually exclusive storylines and situations based on certain momentous choices
- Won’t be on the same level as Witcher 2, however
- Game mechanics based on previous games, but the team is revisiting many details
- Backward difficulty curve being addressed
- Reworking the flow of combat
- 96 animations for Geralt’s combat moves (last game had 20)
- Game has a “weighting” system for the camera to help keep the biggest threats in frame at all times
- Combat system: three big changes to solve the problem of being locked into long animations
- Every button press mapped to a single strike
- Each move takes a roughly equivalent time to perform
- Can always interrupt your current action to immediately dodge or block
- Can block/dodge when out of stamina, but you’ll be staggered
- Team wants to make the combat “more intimate”
- “You don’t run – in the Witcher 2 you were running constantly. You walk, but your attacks are very fast. Your opponents also walk but they have charges and things like that.”
- Geralt’s dodge roll replaced by a pivot move
- It retains its defensive utility without game-breaking mobility
- Attacks faster than in The Witcher 2
- Enemy AI completely rebuilt
- No scripted boss encounters
- One boss: ice giant
- Roughly a dozen types of interactive objects
- Ex: Can irritate a wasp with the telekinetic Aard sign to make a damaging distraction for his foes and disperse the swarm with the fiery Igni sign once the wasp swarm becomes a problem
- Magical signs are retooled
- Each of the five signs has a basic form such as Igni’s new flamethrower effect
- If the player advances down the magic tree as Geralt levels up, can unlock a second form of the sign
- For Igni, would unlock a 360-degree blast that immolates anything close
- Yrdren’s small trap can be changed into a bigger field that slows enemies
- Player retains the use of the basic form
- Other two trees are based on swordsmanship and alchemy
- Swordfighting: can unlock new strikes and boosts such as improved stamina and parrying
- Alchemy: mutation mechanic moved off to a separate development path, independent of the level-up process
- Alchemy specialization is based more on potions
- Improvements available for the horse and boat
- These aspects are still in development
- One idea: players could access their long-term storage stash from their horse as well as from inns
- Team knows about frustrating inventory management in Witcher 2
- Crafting still important for enhancing Geralt’s capabilities
- Can customize crafted items
- Some components are can be substituted for similar things
- Ex: monster scales instead of leather in a piece of armor
- This affects the properties of the final item
- Can find unique components as part of monster hunts or questlines
- Combine these with special recipes to make artifacts of immense power
- Each armor piece has a unique appearance
- Armor has improved presentation and new cloth simulation
- Can visit a barber to change Geralt’s hairstyle

Medlem

Oh herregud detta kan bli hur jävla bra som helst.

Medlem

Fast man ska inte bara lyssna på spelarna, det kan bli lite knasigt det också. Men CD Project vet ju vad dom gör.

Det första spelet tyckte jag var jättesunkigt och körde inte mer än 10 minuter. Tvåan körde jag en hel del också men inte till slutet, då min dator lade av typ (och har fortfarande inte återhämtat sig riktigt). Det var ett steg i rätt riktning men kändes ändå ganska klumpigt och något ogenomtänkt.

T.ex. överkomplicerat användande potions, inventorysystemet jobbigt att navigera. Sen att ett svärd som kan dräpa stora monster borde väl även kunna avliva homo sapiens lika bra, kan man tycka.

Testpilot

Listan från Swedish_Gr3mlin fick mig att dreggla mer än den andra infon ..

Medlem

Jag är lite rädd, hoppas bara att alla de val man gjorde i tidigare spelen inte försvinner i den här nu open world grejen

och lär er noga av ME3 hur man fan inte avslutar en trilogy ;D


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Kan _nästan_ lova att dom inte kommer ha med vare sig att fritt kunna klättra/hoppa, simma/dyka. Får hoppas spelarna tjatar om detta rejält. Samt måste man kunna falla ned för höjder, inga osynliga väggar som i allt för många spel inkl Witcher 2.

Detta är verkligen vad som "makes or breaks" ett öppenvärldspel enligt mig, annars är det ju inte fritt att utforska. Tyvärr är Bethesda dom enda som längre har med te.x möjligheten att kunna dyka, Piranha Bytes hade dessa möjligheter i sina tidiga spel bara och tog bort dessa möjlighter mer och mer.

Drar väl ut på produktionstiden rejält att ha med dessa möjligheter (varför många utvecklare väljer att ta bort det helt istället), men fan värt det..


signatur
Medlem
Skrivet av Icerock:

Jag är lite rädd, hoppas bara att alla de val man gjorde i tidigare spelen inte försvinner i den här nu open world grejen

och lär er noga av ME3 hur man fan inte avslutar en trilogy ;D

Valen mellan 1 och 2 spelade ju noll roll så där har jag inga förhoppningar.

Medlem

Fan vad grymt!

Medlem

Dom sa iofs samma om Witcher 2; från en av många intervjuer där dom säger att TW2 kommer var "open world":

"We will combine story driven and open-world RPGs for the first time."

För dom som följde TW2 så vet vi att det inte var förrän i sista månaderna dom inte kunde vara tysta och var tvungen att gå ut med att man bara kunde hoppa osv vid s.k "hot spots". Rätt likt hur man promotade KoA där man också försökte få det att se ut som att spelet var Skyrim/TES på steroider, som vi alla vet var det inte riktigt så

Kommer förbli skeptisk ett tag till


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Dom sa iofs samma om Witcher 2; från en av många intervjuer där dom säger att TW2 kommer var "open world":

"We will combine story driven and open-world RPGs for the first time."

För dom som följde TW2 så vet vi att det inte var förrän i sista månaderna dom inte kunde vara tysta och var tvungen att gå ut med att man bara kunde hoppa osv vid s.k "hot spots". Rätt likt hur man promotade KoA där man också försökte få det att se ut som att spelet var Skyrim/TES på steroider, som vi alla vet var det inte riktigt så

Kommer förbli skeptisk ett tag till

Fast skillnaden är att till TW2 sa dom att det var som en hybrid av båda koncepten och inte ett regelrätt open world spel. Medans dom nu säger helt utan att vara vaga att det är ett open world spel. Så om det nu inte är det så har dom ljugit oss gamers rakt i nyllet. Jag förstår din skepcis, men jag tror inte att dom skulle ta den risken.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv

Hurra vad glad jag är! (Dansar runt i rummet)

Medlem

Låter riktigt härligt, men jag tänkte också på det där med hoppa. Det är verkligen ett måste för mig i open world, så att man kan utforska mer. Heh, enbart för känslan är det värt det, till och med.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Fast skillnaden är att till TW2 sa dom att det var som en hybrid av båda koncepten och inte ett regelrätt open world spel. Medans dom nu säger helt utan att vara vaga att det är ett open world spel. Så om det nu inte är det så har dom ljugit oss gamers rakt i nyllet. Jag förstår din skepcis, men jag tror inte att dom skulle ta den risken.

Fast det finns egentligen ingen regel för vad som får kallas "open world". Ta KoA som exempel, där gjorde man också stor grej av att det var "open world", men ändå kunde man inte hoppa/klättra eller simma och dyka hur man ville.

Det skulle förvåna mig om TW3 är helt öppen värld som TES. Jag tror dom i så fall hade börjat promotat redan från början att man kan te.x simma och hoppa var som helst. Säger dom "ja du kan hoppa spelet!" men inte går in vidare i detalj så tänker jag förutsätta att det är som i KoA och TW2, att det bara är på vissa utvalda platser, detta underlättar extremt mycket för utvecklarna men dom kan forsätta att hypa det som "open world" för att locka till sig TES fansen.


signatur
Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Det första spelet tyckte jag var jättesunkigt och körde inte mer än 10 minuter. Tvåan körde jag en hel del också men inte till slutet, då min dator lade av typ (och har fortfarande inte återhämtat sig riktigt). Det var ett steg i rätt riktning men kändes ändå ganska klumpigt och något ogenomtänkt.

T.ex. överkomplicerat användande potions, inventorysystemet jobbigt att navigera. Sen att ett svärd som kan dräpa stora monster borde väl även kunna avliva homo sapiens lika bra, kan man tycka.

10 minuter? Då var du fortfarande kvar i Witcher-borgen? Spelet blev mer intressant lite längre fram när man närmade sig första staden. Inte för att inventory-systemet förändrades utan för att spelet visade upp sina bästa sidor med bra miljöer, karaktärer och uppdrag. Framförallt så känslan av att om man sa fel sak till fel bybo så kunde man bli bränd på bål nästa gång de kom på det humöret.

Medlem

Herregud vad trevligt!

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

The team felt it missed the huge freedom of open-world... (wall of text)

Underbar läsning! All skepsism är som bortblåst och jag är mer hypad än någonsin! Hoppas det lugnar sig lite innan release så man inte blir besviken bara.

Medlem

The Witcher3 - Check! Star Citizen - Check! Två episka spel att se fram emot

Medlem

Fasiken vilka bra nyheter. Jag kommer att följa detta med enormt intresse.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jag vill skrika jaaaaaaaaaaaaa just nu men jag tror inte folket i min tåg vagn skulle uppskatta det

ELF
Medlem

Tror detta kommer bli ett riktigt *piip* skitspel. Tänk på allt som kan gå fel nu när de gör sitt första riktiga open-world spel...

VAR BARA TVUNGEN att sänka hypen lite. Lärde mig av Fragzone videon sen igår.

Hoppas de inte släpper spelet för tidigt. Jag vill köpa en ny dator först och spela igenom hela The Witcher 2. Körde en bit och sedan efter en ominstallation av Windows så hade jag tappat bort sparfilen


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Frezz0:

tyckte det första spelet var riktigt dåligt, dålig kontroll och känsla, tvåan var inte mycket bättre, kommer absolut inte prova trean.

DU är dålig!

Inaktiv

Drar det igång en ny genusdebatt när W3 kommer så säger jag tack och hej till FZ.

Medlem

Än en gång respekterar cd projekt pc-spelarna. Är 3:an hälften så bra som 2:an är mina pengar era


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av North:

Drar det igång en ny genusdebatt när W3 kommer så säger jag tack och hej till FZ.

Så jävla rätt. Folk är så lättkränkta idag, "Åh en naken kvinna/grafiskt sex i The Witcher! Nu ringer jag diskrimineringsombudsmannen och gråter lite!"

Lite sex i ett spel är ingen big deal! Det är bara underhållning. Den som skriver en genusuppsats efter att ha spelat The Witcher borde omprioritera sitt liv.

Moderator | Testpilot

Yey


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Frezz0:

tyckte det första spelet var riktigt dåligt, dålig kontroll och känsla, tvåan var inte mycket bättre, kommer absolut inte prova trean.

DU är dålig!

Enligt undersökningar är en enig forskarkår överens om att det är du som är dålig.

Medlem
Skrivet av Frezz0:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Frezz0:

tyckte det första spelet var riktigt dåligt, dålig kontroll och känsla, tvåan var inte mycket bättre, kommer absolut inte prova trean.

DU är dålig!

Enligt undersökningar är en enig forskarkår överens om att det är du som är dålig.

Nä, men din mamma är det....

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Frezz0:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Frezz0:

tyckte det första spelet var riktigt dåligt, dålig kontroll och känsla, tvåan var inte mycket bättre, kommer absolut inte prova trean.

DU är dålig!

Enligt undersökningar är en enig forskarkår överens om att det är du som är dålig.

Nä, men din mamma är det....

Den sved!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar