Robot
SimCity

Tio år är lång tid. Nästan exakt så länge har vi tvingats vänta på ett nytt SimCity, stadsbyggarsimulatorn som älskas av flera generationer gamers. Nu är återkomsten till sist här – på gott och ont.

#maxis, #ea, #spore, #simcity-4


Medlem
SimCity

Ganska lågt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

Medlem

Känns ungefär som att recensionen kom fram till samma sak som jag känner fter betatestande och läsande av i princip alla rtiklar som skrivits om spelet. Om det blir så att de släpper ett dlc med större kartor så blir det ett köp, nu avaktar jag.

Medlem

Blir väl ett köp när det finns på rea.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur... Kan ni recensera innan det har släppts?

Släpps den 5:e i USA och rent tekniskt så är det den 5:e nånstans här på jorden. Så kanske av den anledningen?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur... Kan ni recensera innan det har släppts?

OnT: Ganska dåligt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

De får ju tillgång till spelet tidigare, för att recensera osv.. visste du inte det?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur... Kan ni recensera innan det har släppts?

Det brukar väl vara ganska vanligt?

Medlem
Skrivet av sunka:
Skrivet av totte1015:

Hur... Kan ni recensera innan det har släppts?

OnT: Ganska dåligt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

De får ju tillgång till spelet tidigare, för att recensera osv.. visste du inte det?

Jo men det brukar ju vara förhandstitt?
Aja skit samma, nu är det som det är

Medlem

När de väl upphör att kräva konstant internetuppkoppling lär jag köpa det här. Det lär väl dock ta ett tag, förhoppningsvis inte mer än ett par månader som med Ubisofts spel.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av sunka:
Skrivet av totte1015:

Hur... Kan ni recensera innan det har släppts?

OnT: Ganska dåligt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

De får ju tillgång till spelet tidigare, för att recensera osv.. visste du inte det?

Jo men det brukar ju vara förhandstitt?
Aja skit samma, nu är det som det är

Varför skulle det vara en förhandstitt om de fått hela spelet och kunnat recensera det..?

Det, om något, vore konstigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av sunka:
Skrivet av totte1015:

Hur... Kan ni recensera innan det har släppts?

OnT: Ganska dåligt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

De får ju tillgång till spelet tidigare, för att recensera osv.. visste du inte det?

Jo men det brukar ju vara förhandstitt?
Aja skit samma, nu är det som det är

Nej. De får alltid slutgiltiga spelet innan det släpps i butik

Medlem

Sen när klassas en 3a som ett "dåligt" betyg.. herre gud.. inflation på betyg eller?

Medlem

"Det finns exempelvis ingen anledning att inte ha med tunnelbanor i spelet, förutom att kunna sälja funktionen som dlc eller en expansion"

Kanske bara jag som tycker tunnelbanor bara skulle ge mindre liv i staden och det är bra att dom inte tog med det. Men som alltid är det bättre att skriva och hata EA för det gillar 90% av folket på fz

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Sen när klassas en 3a som ett "dåligt" betyg.. herre gud.. inflation på betyg eller?

Jag tycker en trea är average xD det e liksom ett medelmåttigt xD men ändå bra.

Skribent
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Kerrai:

Sen när klassas en 3a som ett "dåligt" betyg.. herre gud.. inflation på betyg eller?

Jag tycker en trea är average xD det e liksom ett medelmåttigt xD men ändå bra.

Fast, det är ju din betygsättning. Här betyder tre bra


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har det förhandsbokat, fick det för 360kr från amazon.co.uk, ett helt okej pris för min del. Får jag ut ett antal timmar från det så blir jag nöjd. Kommer för övrigt spela med ett par polare i samma region samtidigt, så det gör nog saken bara bättre.

Medlem

Jag tolkar tre som bra, och min pre-order förblir bokad

Tycker dock recensionen gärna kunde gå in mer på spelmekaniken. Känns som att det var mycket skriverier om den politiska och ekonomiska strukturen bakom kulliserna, och inte så mycket på hur själva spelet i dagsläget fungerar. Är det buggfritt? Är det svårt för nybörjare att ge sig in i?

Medlem

Känns som ganska väntat det som man får avläsa i recensionen.

Skrivet av Biggles:

Jag tolkar tre som bra, och min pre-order förblir bokad

Tycker dock recensionen gärna kunde gå in mer på spelmekaniken. Känns som att det var mycket skriverier om den politiska och ekonomiska strukturen bakom kulliserna, och inte så mycket på hur själva spelet i dagsläget fungerar. Är det buggfritt? Är det svårt för nybörjare att ge sig in i?

Recensioner nuförtiden handlar sällan om det du nämner, tyvärr.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

k3m
Medlem

En helt jävla suverän recension. Du är en äkta spelrecensent Erik!

Medlem

Har ändrat mitt inlägg så det inte blir ett ständigt tjafs,

Hade trott att spelet skulle fått en 4a eller 5a

Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan det ligger uppe på en torrentsida med offline-mode inprogrammerat.

Medlem

Kan ni inte göra video recensioner istället ? Skulle vara mycket trevligare imo. Köpte på GMG för 350 helt ok.

Förvissa är de ju lite litet men glad att ha något att spela framöver i alla fall. Simcity 3000 är bästa och kommer alltid att vara

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Blir väl ett köp när det finns på rea.

Det finns redan på rea.
LE för 320kr

Medlem

"Ständig internetuppkoppling"
Personligen spelar detta verkligen ingen roll, kan väl vara irriterande för folk som kör typ 3G/4G eller något. Förstår ju varför de har de på de flesta spelen idag. Ser fram emot att tappa bort timmarna i byggandet.

Inaktiv

ja fyfan alltså

Något som kunde ha blivit GOTY 2013, eller tom 2010-2020 blir någon halvdan sörja där fokus är kundernas pengar, inte gameplay eller glädje. Kunde dom fan inte bara höjt priset på spelet istället?
Sjukt besviken på EA och Maxis.

edit: bra som fan att ni "vågar" dissa EA och Maxis trots "FZ Sponsras av SimCity" på förstasidan, puss på er!

Medlem

Jag menar absolut inte att FZ har fel i sin åsikt, bara länkar till en annan:
http://www.polygon.com/game/simcity-2013/2630

Skrivet av totte1015:

Ganska lågt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

"We reviewed SimCity with pre-release code provided by EA, and played on one of their reserved servers. Server inavailability was a minor issue, at first, but after a handful of false starts over the course of an afternoon I experienced no problems."

Medlem

Bra recension och faktist rätt väntat betyg Får väl testa det hos en kompis först.

Skribent
Skrivet av Pettor:

Jag menar absolut inte att FZ har fel i sin åsikt, bara länkar till en annan:
http://www.polygon.com/game/simcity-2013/2630

Skrivet av totte1015:

Ganska lågt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

"We reviewed SimCity with pre-release code provided by EA, and played on one of their reserved servers. Server inavailability was a minor issue, at first, but after a handful of false starts over the course of an afternoon I experienced no problems."

9,5

Jag hoppas verkligen att det kommer vara något för mig. Alldeles för många besvikelser den senaste tiden.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Härligt att FZ vågar ge det något annat än toppbetyg, visar att ni inte är köpta av EA i alla fall. Synd att spelet inte håller på alla fronter, hade sett fram emot det här.

Hur stor är största kartan om man gämför med den i betan föresten? För den var ju tokliten och fylldes på 1 timme.

Inaktiv
Skrivet av zaphox:

Härligt att FZ vågar ge det något annat än toppbetyg, visar att ni inte är köpta av EA i alla fall. Synd att spelet inte håller på alla fronter, hade sett fram emot det här.

Hur stor är största kartan om man gämför med den i betan föresten? För den var ju tokliten och fylldes på 1 timme.

Kollar man den livestream som har gått ett par dagar så ser det ut att vara samma storlek, dvs extra small.
Men DLC/mikro kommer sen om du vill betala mer?

Skriv svar