Shootmania Storm

phi
Medlem
Skrivet av golom:

Bästa spelet på över 10 år! folk som säger att det saknas finnes har inte en blekaste vad dom pratar om, när ni har lyckat att göra ett walljump 3 gånger upp på en rak vägg så kan nu komma tillbaka, sen ska ni hantera detta i en match.

Tar max 10 min att lära sig mekaniken för walljumps i shootmania för någon som har spelat Quake eller UT. Kommer man från ett spel som CS så kan det däremot bli svårare.

Påminner mig om när vissa jumps i Q3 verkade omöjliga i början men sen efter en vecka kunde alla göra dom med förbundna ögon och baklänges.

Medlem

vilken tur för dig, men jag har svårt att tro på att du har änns spelat spelet du lär dig inte dom svåra walljumpsen på 10min kan jag lova dig,


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Shootmania är intressant, att direkt säga att det kommer bli en hit som esport, meh. Det har potentialen att bli det. Det har helt klart en hel del komponenter klara.

Tycker det är ett spel som är underhållande att se spelas, ett av få FPS spel som jag direkt funnit underhållande att se duktiga spelare spela.

Får se vad som händer när det hamnat i fler människors händer.

phi
Medlem
Skrivet av golom:

vilken tur för dig, men jag har svårt att tro på att du har änns spelat spelet du lär dig inte dom svåra walljumpsen på 10min kan jag lova dig,

Så bara för att du att tycker vissa walljumps är svåra så innebär det per automatik att alla ska tycka att det är svårt? Intressant.

Som sagt, har du spelat framför allt Quake och Defrag så är mekaniken för walljumps i Shootmania väldigt simpelt i jämförelse. Det kan jag lova dig.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Detta är en utav do mmest tråkigaste spelen som jag har lirat. Dom borde trycka in mer pengar i Quake istället som är 10 gångare roligare och kolla på än detta skräpet.

Om man går in med förväntningarna att Shootmania ska vara ett nytt och bättre Quake så förstår jag att du blev besviken. Spelet är annorlunda i sin uppbyggnad och kräver att man ser på det som ett nytt spel, inte som Quake 5.

Spela några runder Elite (vilket är gratis) med två polare och ge det en ordentlig chans så hoppas jag att du kommer ändra syn på det! Att det skulle vara en mycket sämre åskådar-esport än Quake håller jag inte med om heller, eftersom att man bara har 1 attacker att följa så missar man ingen action, precis som i Quake

Medlem

Jag gillar det som fan. Lirade mkt UT2k4 för flera år sedan. Detta får mig att ha liknande känsla.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deadlotus:

Jag gillar det som fan. Lirade mkt UT2k4 för flera år sedan. Detta får mig att ha liknande känsla.

Eller hur!


signatur
Medlem

Som en annan kommenterade tidigare, tryck in mer pengar i quake istället som är ett riktigt esport-spel till skillnad från Shootmania.

12
Skriv svar