Får Simcity större städer trots allt?

Medlem

Hmm. Simcity 4 täcker dom flesta av dom punkterna. Har gått tillbaka till det sen länge. Har typ glömt bort detta skitspel sedan länge. Hade tom roligare med citiesXL ^^

Medlem

EA i ett jävla nötskal. Släpp ett spel som är ofärdigt o inte har allt som fanns i föregångarna. Gör en uppföljare och släpp lite fler saker som fanns i uppföljarna och hypa igen (Typ BF3-4)


signatur

Idono. That's me!

Megadelux

Ångrar min pre-order SÅHÄR MYCKET *visar med händerna*
Spelade ett par timmar runt launch och nån månad efter när det var spelbart. Charmen är sen länge borta det man kände i SNES...

Medlem

Spelet är överhuvudtaget för enkelt. Hann starta upp 5 städer innan jag bestämde mig för att avinstallera. Alla 5 nådde upp till självförsörjning på samma kväll som jag startade dem.

Var finns utmaningen?

Större städer vore absolut intressant. Då kanske jag installerar och kör ett par städer till, men sen får det nog vara.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv

Det kanske verkar sjunka in nu vilket j*kla fiasko de har i sina händer. Allt de behövt göra var att lyssna på vad kunderna vill ha alternativt använt sunt förnuft och tittat på grundvärdena i tidigare SC versioner. Då hade det mycket väl kunnat bli årets spel.

Det inbegriper exempelvis inte att släppa ett trasigt, nerfat grundspel och sedan mjölka sina kunder med DLCs i åratals efteråt. Det är ingen affärsmodell som fungerar eftersom den är respektlös.

Ändå måste de skicka ut formulär för att begripa att det handlar om följande. 1) Ta bort online DRM-kravet fullständigt. 2) Tillåt save games 3) Rejäla kartstorlekar. Två frimärken är inte bättre än ett. 4) Mod-stöd, egna kartor, terraforming etc.

Det är så idiotiskt att man undrar om själva undersökningen är en hoax.

Det spelar dock liten roll för spelet är bortom all räddning. Det kan inte vara annat än nollor som sitter och styr och utvecklar det och då hjälper ingenting. Förtroendet för EA/Maxis är på negativa skalan dessutom.

Inaktiv
Skrivet av NexusSolo:

Spelet är överhuvudtaget för enkelt. Hann starta upp 5 städer innan jag bestämde mig för att avinstallera. Alla 5 nådde upp till självförsörjning på samma kväll som jag startade dem.

Var finns utmaningen?

Större städer vore absolut intressant. Då kanske jag installerar och kör ett par städer till, men sen får det nog vara.

Den finns inte alls. Och jag hoppas att alla som är missnöjda försöker få sina pengar tillbaks, spelet är ju ett bedrägeri om man ser till löften och marknadsföring.

Ang svårighetsgraden så diskuterade jag med någon officiell Maxis representant på betaforumet om den. Frågade om det var för lätt bara i betan, och fick ett politiskt svar i stil med att i fullversionen länkar man även ihop olika kartor och det gör spelet "mer komplext". Där bestämde jag mig för att inte köpa spelet.

Omöjligt att gå minus ffs, iaf om man jämför med tidigare spel i serien. Förenklat, fördummat, förminskat, förstört. Tragiskt, SimCity är enligt mig en av de störst, eller var iaf.

Medlem

För mig så är Sim City 5 ett misslyckande och inte något jag någonsin kommer köpa. Istället så är det Sim City 2000 och 4 som gäller för mig.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Fan är det samma Maxis som gör Sim City? Många av sakerna som de fråga om ska ju vara med från början, det är väl det vi som konsumenter förväntar oss. En förbättrad produkt, "större stad (dubbel...va?)", möjligheten att vrida tillbaka katastrofer, terraforming. Alltså har dom som gjort Sim City 5 ens spelat de tidigare spelen? Ledsen om ja låter som Gnälliga Gunnar men det var ju inte så att spelet hade en kanon succé. Och nu kommer med dessa dumheter som spelare har redan påpekat genom forum,Twitter, Facebook inlägg. Detta säger bara att de väljer att lyssna på sina fans när det passar. Ne EA/Maxis, ni får fortfarande inte några pengar av mig.

Är väl det farliga i en sk "reboot" av ett spel när man droppar siffran efter titeln och skalar av allt extra.
Var peppad på spelet fram tills det släpptes.
Håller med dig att känns som de ställer dumma frågor istället för att bara köra på.

Väntar på en rea utgåva med allt inkluderat innan jag hoppar på detta tåget. Var ju inte en minecraft alpha vi ville delta i

Medlem

så länge som den grundläggande simuleringen av städer i spelet är så trasig som den är kommer inga features kunna rädda det.. årets i särklass sämsta köp.

Medlem

Kan gärna sätta mig ned och spela lite mer om städerna blir större. Sen skulle det vara roligt om återvinningshelvettet kunde börja fungera som det ska också.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Förstår inte hur en del av er skulle bli intresserad av det här skitspelet igen om dom fixar lite större karta och tunnelbana... vare sig det är gratis eller ej. Själva grundmekaniken är ju katastrofal fortfarande, agentsystemet är ett jävla skämt och gör att varje stad som man bygger fungerar så jävla ologiskt i hur folk arbetar och bor. Pathfindingen är ju urusel den också och gör en bara irriterad.

Medlem
Citat:

Två gånger så stora som nuvarande landytan vill de att vi ska föreställa oss

2 little, WAAAY 2 late.

Medlem

Waaahh precis vad jag väntat på Kommer tunnelbanor o större area att bygga på så kommer jag börja spela igen Men sätter tusen spänn på att det kommer kosta lite mer än vad jag just satsa..


signatur

För att spel ska vara kul ^^

12
Skriv svar